Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nokkenaspositiesensoren BMW e46

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nokkenaspositiesensoren BMW e46

Goeiedag,

Ik had overlaatst beide nokkenaspositiesensoren (inlet + exhaust) op men 2001 320ci 125kW vervangen omdat ik een foutcode kreeg over de inlaat (circuit A). Na vervanging krijg ik een nieuwe code voor de uitlaat (P0369 circuit B). Het starten gaat 1/10 keer moeizaam en heb dan ook power loss als ik verder rijdt. Daarbuiten op 9/10 keren rijdt ie perfect. Beide sensoren waren van Hella dewelke an sich geen kwalijke reputatie heeft over het algemeen. Ik denk dat er meer in het spel is dan alleen een slechte sensor. Wat denken de experten?

Motor met distributieketting?
    Uitgerekte ketting kan de oorzaak zijn.
    (ben geen expert)
    Z4 M40i

Comment

VANOS-sensoren ? Kan allerlei oorzaken hebben. Week of drie terug kregen we ook een foutmelding op de dash van onze MINI, diagnoseapparaat gaf ook aan dat het de VANOS-sensoren waren.
      Vervuilde bougies, falende bobine, vuile filters of te dikke olie kunnen net dezelfde foutmeldingen geven.

De garagist is dus begonnen met een groot onderhoud uit te voeren, en de foutmeldingen te wissen. Ondertussen zijn we dus een paar weken en enkele honderden kilometers verder, en komt de melding niet meer terug.
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Bedankt voor deze antwoorden. Ik onderhoud hem zelf maniakaal, heb net olie en bougies vervangen dus dat is het sowieso niet. Ik heb BMW INPA doagnosesoftware en deze codes geven wel degelijk een tekort in de NPS circuit weer. Ik ga er niet van uit dat de fout ergens anders ligt. Op een ander forum suggereerde iemand inderdaad dat ik de OEM sensoren moest gebruiken ipv aftermarket. En als dit niet werkte kunnen de VANOS seals deze foutmelding ook geven zo blijkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bedacion Bekijk Berichten
          Goeiedag,

Ik had overlaatst beide nokkenaspositiesensoren (inlet + exhaust) op men 2001 320ci 125kW vervangen omdat ik een foutcode kreeg over de inlaat (circuit A). Na vervanging krijg ik een nieuwe code voor de uitlaat (P0369 circuit B).
          Zet de oorspronkelijke sensor van de uitlaat eens terug ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

Zet de oorspronkelijke sensor van de uitlaat eens terug ?
            Die heb ik spijtig genoeg al weggegooid. Ik ga gewoon OEM stukken bestellen en installeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bedacion Bekijk Berichten

Die heb ik spijtig genoeg al weggegooid. Ik ga gewoon OEM stukken bestellen en installeren.
              Altijd de beste beslissing!
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Working...
              X