Onze S5 Coupé heeft als zomerset een stel Audi Rotor-velgen R19 met Pirelli's 255-35 alom.
Telkens wij met het deze wielenset achterwaarts van onze afrit rijden horen wij aan de kant waar het voorwiel de zeer lichte borduurrand verlaat, een vrij ambetante klop, precies of de velg de grond raakt. Dit is dus niet het geval, maar het geluid komt zeer vervelend over. Dit al eens gemeld aan de concessie en daar vinden ze niks en beweren dat het met de laagprofielbanden te maken heeft. Met onze winterset 245-40/18 set hebben wij dat dus niet.
Ik vraag mij af of dit te maken heeft met het bandenmerk Pirelli of met het laagprofiel van de banden. Nu, 35mm is nu toch niet het allerlaagst gangbare Ik stel ook vast dat de bandenspanning voorgeschreven door de constructeur op de vooras nogal hoog lijkt. Bij de Audi is dit 2.6 bar vooraan op die banden en slechts 2.2bar achteraan. Misschien normaal voor een Quattro, maar zou het dat kunnen zijn. Ik vrees als ik ze lager zet de kans dat de velg de grond raakt dan nog groter zal zijn.
Mocht het aan de banden liggen, dan zijn er twee mogelijkheden : veranderen van merk of naar een 40mm band gaan mocht dat op die wagen kunnen. Zelf ben ik een Michelin fan. Die heb ik al altijd op mijn BMW's gehad,, maar misschien zou het hiermee op onze Audi niks uitmaken...
Comment