Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lek of condens?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Lek of condens?

    Hallo

    De einddemper van mijn opel corsa lekt, heeft dit te maken met condens?

    Ik heb voor de zekerheid foto's genomen van tijdens de lekkage en na het schoonmaken.

    Lekkage:


    Na het schoonmaken:


    Indien lekkage, kan ik dit dat oplossen door pasta erop te smeren?

  • #2
    Is bijna versleten/doorgeroest door condens of ouderdom/slechte kwaliteit. En zijn slijtageonderdelen.
    Enkel dichtlassen wordt aanvaard op de keuring dacht ik.
    Desnoods gebruik je de herbruiklijn want die achtersten kosten nogal veel eu.
    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
      Is bijna versleten/doorgeroest door condens of ouderdom/slechte kwaliteit. En zijn slijtageonderdelen.
      Enkel dichtlassen wordt aanvaard op de keuring dacht ik.
      Desnoods gebruik je de herbruiklijn want die achtersten kosten nogal veel eu.
      Ik heb die einddemper een jaar geleden gekocht, het is van Bossal en kostte ongeveer 95 euro, winparts zei dat ik het nog enkele dagen in de gaten moet houden en als het altijd zo blijft kom ik in aanmerking voor mijn garantie.

      Comment


      • #4
        En nu zie je plots wel waar er vloeistof uitkomt, met uw koelvloeistof lek heeft het maanden geduurd!!
        Z4 M40i

        Comment


        • #5
          Die einddemper kostte vorig jaar 90 euro en nu is die gedaald naar 45 euro, dat bewijst weer de kwaliteit ik ga die van EBERSPÄCHER kopen? Of kennen jullie een beter merk?
          Last edited by OpelCorsa; 13/04/2019, 13:19.

          Comment


          • #6
            vroeger (of nu nog) gebruikte mercedes eberspacher, of dat een garantie op kwaliteit is

            lpg is wel sletiger voor uw uitlaat, veel meer water bij verbranding als bij benzine

            Comment


            • #7
              Korte ritten, dus snel roest omdat je uitlaat nooit helemaal warm wordt.

              Maar als die nog geen 2 jaar oud is is dat toch garantie....

              AM kwaliteit en OEM kwaliteit is dikwijls nogal verschillend.

              Die pasta kan je rustig vergeten, dat is echt weggegooid geld.

              Comment


              • #8
                er zijn heel veel uitlaten die daar lekken als ze koud zijn, gewoon condens die door die felsnaad trekt. Niks van aantrekken. Waar houdt gij u eigenlijk ganse tijd mee bezig ? Ligt gij hele dagen onder die auto te kijken misschien

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                  er zijn heel veel uitlaten die daar lekken als ze koud zijn, gewoon condens die door die felsnaad trekt. Niks van aantrekken. Waar houdt gij u eigenlijk ganse tijd mee bezig ? Ligt gij hele dagen onder die auto te kijken misschien
                  Dat valt op als ge zo'n vlek op grond ziet maar ik vind die uitlaat over het algemeen niet goed, ondanks dat hij zonder problemen door de keuring geraakt 3 maanden geleden is dat een prul, hij kost nu 40 euro, wat moet ik daar nu van verwachten,

                  Comment


                  • #10
                    Ik denk dat als je een originele Opel uitlaat steekt je wel eens hetzelfde kan voorhebben eigenlijk is uw topic geen probleem

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                      er zijn heel veel uitlaten die daar lekken als ze koud zijn, gewoon condens die door die felsnaad trekt. Niks van aantrekken. Waar houdt gij u eigenlijk ganse tijd mee bezig ? Ligt gij hele dagen onder die auto te kijken misschien
                      Nog een geluk dat er achteraan geen cilinderkop pakking zit!!!
                      Of zou het water uit de handrem KABELS komen???
                      Z4 M40i

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten


                        Of zou het water uit de handrem KABELS komen???
                        dacht dat dat handremdarmen waren bij een corsa, om het water beter te geleiden

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door OpelCorsa Bekijk Berichten

                          Indien lekkage, kan ik dit dat oplossen door pasta erop te smeren?
                          Met chocopasta gaat het niet lukken. Tutefrut is hiervoor de beste oplossing!
                          Dat is geen Opel Corsa maar een Opel Zeef. ( Zo lek als... )
                          Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 15/04/2019, 07:57.

                          Comment


                          • #14
                            lek, lekker, .... corsa !

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                              Tutefrut is hiervoor de beste oplossing!
                              Dat is geen Opel Corsa maar een Opel Zeef. ( Zo lek als... )
                              Zegt meneer dacia, kijk naar deze video: meer zeg ik niet kijk vooral vanaf 0.40
                              Adjusting the doors for that satisfying thud. More from http://www.boreme.com
                              Last edited by OpelCorsa; 16/04/2019, 15:11.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door OpelCorsa Bekijk Berichten

                                Zegt meneer dacia, kijk naar dit video: meer zeg ik niet kijk vooral vanaf 0.40
                                https://www.youtube.com/watch?v=6hEx-wgrdAw
                                da's nogal eens een stielman, respect !
                                Heb dergelijke dingen al zien doen bij heel dure volvo's. En niet bij een garagist

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door OpelCorsa Bekijk Berichten

                                  Zegt meneer dacia, kijk naar deze video: meer zeg ik niet kijk vooral vanaf 0.40
                                  https://www.youtube.com/watch?v=6hEx-wgrdAw
                                  dan vooral niet kijken naar andere fimpjes hoe het er aan toe gaat bij de andere constructeurs. Dit is standaard in elke fabriek en eigen aan het afstellen van een deur. De vormen van de deur worden geperst in een mal en daarbij moeten ze rekening houden met het terug plooien van het metaal eens het geperst is. Dus het is nooit 100% goed.
                                  www.peugeotforum.be

                                  Comment


                                  • #18
                                    afgezien of dat normaal is...is dat wel enorm arbeidsintensief als élke deur zo moet gedaan worden

                                    Comment


                                    • #19
                                      koop maar gewoon eens een nieuwe voorvleugel voor uw auto
                                      ge zult daar altijd wat aan moeten tweaken om die perfect passend te krijgen
                                      www.peugeotforum.be

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door OpelCorsa Bekijk Berichten

                                        Zegt meneer dacia, kijk naar deze video: meer zeg ik niet kijk vooral vanaf 0.40
                                        https://www.youtube.com/watch?v=6hEx-wgrdAw
                                        Juist hetzelfde heb ik met mijn eigen ogen gezien bij Ford in Genk, Renault in Vilvoorde, Volvo in Gent, en bij Audi in Ingolstadt.
                                        Ze noemen dat de finetuning van het hangen van de deuren. Dat is altijd nodig om de naden mooi te laten overeenkomen. Het gebeurt ook bij de motorkap en het koffer.
                                        Ik zou eerder verwacht hebben dat ze dat bij Dacia (en bv Lada) niet deden, omdat ze zich van die voegen niks aantrekken.

                                        Toen ik de rondleiding kreeg bij Ford, vertelden ze me dat de mensen die dit mogen doen degenen zijn die het meeste ervaring en kwaliteitsbewustzijn moeten hebben.
                                        Waarschijnlijk zijn dat de enige echte stielmannen in de fabriek. De rest mag uitlaten vastvijzen of wielen monteren. Daar moet je niks voor kunnen.

                                        Het is toch ongelooflijk hoe jij er in slaagt om elke keer de mensen die uw vragen komen beantwoorden op het dak kan jagen.
                                        Iedereen weet toch dat er in een uitlaat wat water zit, en dat dat er op één of andere manier uit moet.
                                        Als je benzine verbrandt komt daar in hoofdzaak CO2 en water uit. En zo lang de temperatuur van uw uitlaat laag is (<ca 30-40 °C) gaat dat water condenseren, en zie je vooral een witte rook.
                                        Als de motor en de uitlaat warm worden wordt dat waterdamp die je dan niet meer ziet omdat de uitlaatgassen warm genoeg zijn.

                                        Voila, lesje geleerd, geen dank, dat is graag gedaan.

                                        Laat die uitlaat maar hangen tot er een echt gat in zit. Weeral 50-100€ en een hoop zever gespaard. Geen dank, graag gedaan.

                                        Ik ben wel benieuwd wanneer je je bestelbon voor die AMG gaat tekenen. (en ja, ook daar worden de deuren op dezelfde manier gehangen als bij Dacia).

                                        Comment

                                        Working...
                                        X