Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geometrie probleem.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Geometrie probleem.

Laatst ben ik naar de keuring geweest met een geometrie keuring voor een nieuwe schroefset die n tijde terug gestoken is geweest.
    Voor de keuring ben ik nog naar n banden centrale geweest en hebben ze mn 4 wielen uitgelijnd.
    Eenmaal de keuring afgelopen was werd me verteld dat de uitlijning niet in orde was.
    Op het verslag stond dat de toespoor lichtjes verkeerd was en de wielvlucht langs de rechterkant een volledige graad verkeerd was, maar er stond bij dat de toespoor regelbaar is maar de wielvluch niet.

Dan is de vraag hoe ik de wielvlucht in orde krijg? Is het iets waaraan ik het kan afstellen of is het eerder een stuk van de ophanging wat krom/gebogen zit?

Alvast bedankt,
    Mvg.

Over welke auto gaat het?
    Indien mogelijk exentrische bouten monteren:

http://
    Z4 M40i

Comment

Het gaat over een toyota gt86 van 2013, en waar zou ik deze bouten monteren dan?

Comment

Die bouten komen waar de veerpoot aan de wielnaaf bevestigd is,niet elke auto is hetzelfde gemaakt, het kan zijn dat het bij u niet te verhelpen is.
        Je bent niet al te duidelijk, eerst weten we niet welke auto het is en nu weten we nog niet of het vooraan of achteraan ,of rechts vooraan en rechts achteraan is.
        Z4 M40i

Comment

ge kunt die ook steken bij de bussen van de draagarmen. Daar bestaan ook zulke bouten voor.
          www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            ge kunt die ook steken bij de bussen van de draagarmen. Daar bestaan ook zulke bouten voor.
            Weet niet of je dan een volle graad de wielvlucht kunt bijstellen.
            Z4 M40i

Comment

hij kan ook camberplates steken... maar dat gaat enkel als er vanboven plaats is in de veerpoot... als die al zo steekt natuurlijk.

1 graad lijkt weinig, maar het is toch meer dan genoeg. Vraag me dan wel af hoe die verlaagd is geweest.
              www.peugeotforum.be

Comment

Die exentrische bouten komen dan hierin (enkel voor de vooras):

http://
                Z4 M40i

Comment

niet elke auto heeft die mogelijkheid. als ge een mcpherson ophanging hebt of afgeleide dan hebt die punten niet
                  www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                    niet elke auto heeft die mogelijkheid. als ge een mcpherson ophanging hebt of afgeleide dan hebt die punten niet
                    ik heb dit onderdeel opgezocht voor Toyota gt 86, die veerpoot is wat er onder die auto steekt vooraan.
                    Z4 M40i

Comment

allright, dan is't geen probleem en een easy fix
                      www.peugeotforum.be

Comment

Probleem al opgelost??
                        Z4 M40i

Comment

Working...
                        X