Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fiat 850 (1968) motor valt uit bij ontkoppelen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Fiat 850 (1968) motor valt uit bij ontkoppelen

    Dag allen,

    Weer troubles in oldtimerland .

    Na een weekendje Spa met de oldtimer en enkele honderden kilometers zonder problemen rijden begint de motor opeens af te vallen als ik loskoppel.
    In het begin gebeurde het niet altijd maar nu wel. Telkens als ik aan het rijden ben en ik ontkoppel lange tijd bijvoorbeeld als ik afrem (waardoor het toerental dus helemaal kan terugvallen) valt de motor uit. Als ik de motor dan terug start, start hij zonder problemen en draait hij perfect stationair. Als ik in neutraal ontkoppel valt hij niet stil.

    Ook merkte ik dat bij een specifieke gaspedaalstand, als ik heel weinig gas geef, de auto in horten beweegt alsof hij snel afwisselend wel/geen benzine toevoer krijgt.

    Ik heb de carburateur nog eens eraf gehaald en het vlotterniveau afgesteld (ik had gelezen dat dit wel eens de oorzaak kan zijn) op 6,5mm zoals de fabrikant voorstelt. Alles holtes en sproeiertjes nog eens uitgeblazen maar daarna doet hij nog steeds hetzelfde.

    Heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?


    Groetjes,
    Jasper

  • #2
    En als je eens aan hoge snelheid probeert te rijden ? Rijdt hij dan normaal ? Dan zal de benzinetoevoer ok zijn.
    Carburator loopt niet over af en toe ?

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
      En als je eens aan hoge snelheid probeert te rijden ? Rijdt hij dan normaal ? Dan zal de benzinetoevoer ok zijn.
      Carburator loopt niet over af en toe ?
      Hoge snelheid? Wordt dat niet moeilijk ?
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
        En als je eens aan hoge snelheid probeert te rijden ? Rijdt hij dan normaal ? Dan zal de benzinetoevoer ok zijn.
        Carburator loopt niet over af en toe ?
        Als ik "veel" gas geef dan rijdt hij perfect normaal. Enkel bij minimum gas geven rijdt hij in horten en stoten...

        Comment


        • #5
          -Krijg je die goed in achteruit gezet?
          -Motor stationair is niet goed wellicht.
          Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

          Comment


          • #6
            Ivm horten en stoten, zit er speling op de verdeleras? soms zit daar speling op dat als je de as heen en weer beweegt je de contactpunten open en dicht kunt laten gaan.
            De oplossing voor dit stilvallen kan je oplossen door de gasklep juist voor het dichtgaan te vertragen, heel wat carburatoren hebben dit.
            Het is een onderdeel dat soms lijkt op een vacuum vervroeger van een verdeler,
            Dit werkt als een soort schokbreker en laat de gasklep op het einde trager dichtgaan.
            Vb zie hier op de foto rechts onder.

            http://
            Last edited by camaro 68 rs; 19/05/2019, 09:10.
            Z4 M40i

            Comment


            • #7
              Dacht nu wel dat zoiets bij automaten erop zat.
              Ik vraag mij af wat is er vervangen geweest, bougiekabels, delco & rotor. Valse lucht aanzuigen, en, en, en.
              Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

              Comment


              • #8
                Ik heb vanmorgen het stationair toerental nog eens afgesteld door te spelen met de neutrale gasklepstand en stationaire sproeier. Ben er dan even kort mee gaan rijden en probleem leek opgelost!

                Bedankt voor de tips allemaal in elk geval!

                Comment

                Working...
                X