Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel 1.3cdti motor geratel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Opel 1.3cdti motor geratel

Dag manne,

Ik heb sinds kort een Opel Combo gekocht als lichte vracht voor een appel en een ei. Nu deze doet het perfect, alleen komt er nogal een geratel van de motor. Ik ben geen grote diesel, noch Opel fan dus ik weet niet goed of dit de normale geluiden zijn van een lichte dieselmotor, ik gok van niet.

Moest ik een gok doen zou ik zeggen een fout ergens in de distributieketting, maar voor ik deze vervang had ik graag een bevestiging van een expert.

Is die spanrol nog ok van de multiriem?
    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Geen idee, maar vervang de multiriem sowieso binnenkort. Ik zal dan ook de spanrol vervangen en laten weten of dit het probleem verholpen heeft. Na een beetje googlewerk denk ik dat het eerder geratel van de distributieketting is.

Comment

Dit is als ik mij niet vergis toch de 1.3 Multijet diesel van bij Fiat ?
        Ik weet niet beter dan dat die vroeg of laat problemen krijgen met de distributieketting, dus als hij nu al ratelt zou ik niet wachten om hem te laten nakijken/vervangen :-/

Verstuurd vanaf mijn Moto G6 Play met Tapatalk

Comment

Beste allemaal, Even een bericht mbt Fiat. En wel de 1.3 mjet motor. Deze is voorzien van een distributieketting en zou onderhoudsvrij zijn volgens fiat. Nu deze motor een aantal jaren op de markt is komen er steeds meer gevallen van gebroken distributiekettingen boven water. Ze sneuvelen...

Verstuurd vanaf mijn Moto G6 Play met Tapatalk

Comment

Geen idee, maar inderdaad zoals ik dacht dan de distributieketting. Bedankt voor de info!

Comment

Ik heb mijn Combo 1.3 twee weken geleden weggedaan, een rammelbak waar ik niet veel vertrouwen meer in had en geen zin om eventuele grote kosten af te wachten...

Comment

Ik heb niet genoeg opgelet bij de koop, daar betaal ik nu de prijs voor..

Comment

Ruikt de wagen naar diesel? Kunnen ook de injectoren zijn...
                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Working...
                  X