Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onderstel Seat Leon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Onderstel Seat Leon

    Kenners, freaks, professionelen.. van Seat!?

    Mijn verkoper en co laten me wat in de steek bij volgende vragen.. (steken geen verlagingen dus hebben hier geen kennis over)
    Eer ik een verlaging kan laten steken heeft de bandencentrale nog wat vragen:

    1* Heeft de Seat Leon FR 1.5tgi (cng) 130pk een starre of multilink achteras?
    (ik gok op starre, maar krijg het nergens bevestigd en niet te vinden op het net..)

    2* Is bovenstaande wagen wel degelijk 10 à 15mm verlaagd zoals het hoort bij een FR? Die kar lijkt zo hoog te staan..

    3* Hoeveel bedraagt de speling tussen aardgastanks + leidingen en het asfalt bij deze wagen?
    (dat moet voor de keuring minstens 20cm zijn)

    Ik hoop op iemand met wat Seat kennis of kennissen bij Seat..

  • #2
    De kleurtjes op de veren vooraan zijn: geel blauw blauw,
    wagen is nieuw van dit jaar.

    Comment


    • #3
      Starre as,enkel de 2.0tdi, 1.8 TSI en Cupra zijn multi

      Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

      Comment


      • #4
        Starre idd.

        En ik vind uw FR wel aan de hoge kant staan, zeker als ik vergelijk met mijn ex-fr. Heb die foto al eens ergens gepost denkik.

        Ik heb een keertje gereden met een A3 op gas en die stond volgens mij niet hoger of lager dan een A3 diesel of benzine en dat zijn toch min of meer dezelfde auto’s.
        BMW X5 45e

        Comment


        • #5
          Bedankt Namaz!

          @kefkie: Staan inderdaad in het topic van mijn vorige, Astra. Van meerdere kanten hoor ik wel dat de facelift toch wat hoger staat. Op dit forum spreken ze van andere kleurtjes (geel roze blauw) op de veren dan op de mijne (geel blauw blauw), wat mijn vermoeden weer versterkt dat het geen 'FR veren' zijn.
          Afgelopen week heb ik een nieuwe FR in ontvangst genomen. Ik vraag me echter af of er wel het beloofde sportonderstel op zit. Hiervoor had ik een Ecomotive Lease Sport, die lager lag en strakker geveerd leek. Is er een manier om het eenvoudig vast te stellen, anders dan "op het oog"?

          Comment


          • #6
            Neen, want Niko80 zijn facelift st stond evenlaag/hoog als mijn prefl. Beiden met FR pack en 18inch.

            Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Bart_6 Bekijk Berichten
              Van meerdere kanten hoor ik wel dat ...
              ​​​​​
              Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
              Neen, want Niko80 zijn facelift st stond evenlaag/hoog als mijn prefl. Beiden met FR pack en 18inch.
              Dit is nu precies de reden dat ik reactie(s) van kenners nodig heb voor ik kan terugkeren naar de bandencentrale!

              Comment


              • #8
                Het enige dat lager stond was een Cupra, maar dat was echt wel in mm.

                En dat ze even hoog waren heeft niks met de motorisatie te maken. Niko de zijne was een 1.4TSI manueel en de mijne een 2.0TDI 184DSG

                Dus starre as VS multi heeft op rijgedrag na geen invloed in verschil van hoogte.




                Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

                Comment


                • #9
                  In de huidige Leon / Octavia hebben enkel de 2.0 TSi en 4x4 een Multilink achteras…

                  Selbstbewusstes Design ✓ Virtual Cockpit ✓ 10''-Navigationssystem ✓ Smartphone-Konnektivität ✓ Auch als e-HYBRID ➤ SEAT Leon Sportstourer entdecken!


                  In de Golf / A3 alle modellen vanaf 1.5 TSi en 2.0 TDi / TSi (vroeger vanaf 140 pk, nu dus 130 pk)

                  Comment


                  • #10
                    Een ecomotive hangt sowiso al lager.

                    was beter voor het milieu.

                    Dat was zeker met de leon 1P versie waar ik eerst mee rondreed. Dus ik veronder dat bij deze generatie leon de ecomotives ook lager hangen voor het milieu.
                    BMW X5 45e

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                      Dus starre as VS multi heeft op rijgedrag na geen invloed in verschil van hoogte.
                      Dat had ik nog even kunnen verduidelijken, die info had de bandencentrale nodig indien ik een schroefkit zou kiezen.

                      Comment


                      • #12
                        Naast dit forum contacteerde ik nog wat andere kanalen binnen d'Ieteren, seat, .. en van Kortenberg kreeg ik vandaag de uitleg dat een Seat Leon FR tgi NIET verlaagd is, zoals we al vermoedden. Hij hangt even hoog als bvb een Style. De beschermplaat onder de tanks hangt 18cm boven de grond, de tanks iets hoger dus dat zal de 20cm (verplichte marge tussen tanks/leidingen - grond) benaderen. Een verlaging is volgens hen dus geen optie, niet qua veiligheid, noch qua keuring.

                        Er zit weinig anders op dan het rijcomfort te omarmen..

                        (of toch eens op de keuring laten vaststellen hoeveel de afstand bedraagt en of er toch niet enkele cm speling is, als ze dat al zouden doen)

                        Comment


                        • #13
                          Enkele dagen terug kreeg ik bericht terug van de keuring. Men mag lager gaan dan de voorgeschreven 200mm op voorwaarde dat de tanks en leidingen afdoende beschermd worden met bvb een metalen plaat. Lijkt mij niet zo eenvoudig als het lijkt.

                          Ik heb het er ondertussen wel even mee gehad maar als de verlagingsdrang weer opspeelt, moet ik mssn eens informeren bij een cng-installateur en carossier.

                          Comment

                          Working...
                          X