Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraag over kopen juiste druppel/acculader voor mijn accu

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• vraag over kopen juiste druppel/acculader voor mijn accu

Ik wil een acculader/druppellader aanschaffen om mijn auto-accu op te laden. Enige tijd geleden kon ik niet starten (mijn contact had even opgestaan zonder ik het wist); VAB heeft snel mijn batterij opgeladen, het starten lukt wel maar gaat toch niet altijd zo vlot. Ik rij meestal maar 2à3x/week met de wagen; meestal korte afstanden; de wagen staat meestal wel in de garage. Ik meet nu 12,15V op de batterij (na enkele dagen stil te staan). Ik heb geen andere voertuigen, dus de lader moet alleen voor deze auto-accu dienen. Info op de accu: 12V 61Ah 330A DIN (540A ENISAE/65). Auto: VW Golf Plus, BJ 2005.
    Ik vond deze lader op internet: https://www.bol.com/nl/p/carpoint-au...7.ProductTitle ; die lijkt mij voldoende/budgetvriendelijk voor wat ik nodig heb en ik kan er niets verkeerd mee doen, veronderstel ik... schakelt automatisch over nr druppelladen enz...

Is dit een geschikte lader voor mij?

Hebben jullie nog tips voor de aanschaf van een acculader/druppellader.

Gewoon dit kopen, lifetime en voor alles goed, auto moto boot. Perfecte lader imo

https://www.amazon.fr/CTEK-MXS-5-0-E...95355046&psc=1

De MXS 5.0 is een geavanceerde acculader met automatische temperatuurcompensatie. Deze acculader levert uitstekende prestaties voor loodzuuraccu's van 1,2Ah ...
    Last edited by order66; 07/08/2019, 16:27.
    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan77 Bekijk Berichten
      . Ik meet nu 12,15V op de batterij (na enkele dagen stil te staan).
      Waarschijnlijk is er iets anders mis want dat is weinig ? Laat eerst eens je accu en alternator testen, heeft de VAB man dat gedaan ?
      En meten of er nergens verliezen zijn als het contact afstaat.
      Als alles ok is zou je auto toch vlot moeten starten, zelfs al staat hij 2 weken stil. (tenzij je motor tot op de draad versleten is)

Comment

Als die batterij zo snel leeg is, en zeker na een keer helemaal plat geweest te zijn, dan is ze defect.

Met die druppellader kan je dat wat rekken, maar stel er niet te veel hoop op. Een keer een paar uur stil staan als het echt koud is, en je batterij begeeft.

Dus eerst een nieuwe batterij, en dan kan je eventueel die druppellader nog gebruiken als dat nodig is.

Comment

Momenteel start de auto nog altijd, maar ik hoor dat hij toch een beetje trager start sinds die keer dat ik de VAB moest bellen... en omdat ik maar 12,15V meet (weliswaar nadat auto enkele dagen stilstaat)... wil ik nu handelen vooraleer ik echt niet meer kan starten.

Comment

Ik rijdt al 7j rond met 'n verlieslatende alternator, omdat ik elke dag rijd gaat het starten telkens. Na 3 dagen is't gedaan. En heb zelfs met een extra batt op de long term parking in Ransart 1 week gestaan en had die nodig.
            Rijdt nu met een Varta rond, 1 van de beste en die rotte alt zit er nog in, bb stuk gegaan door die Franse pulldown klemmen op de batt. Telkenmale wringt de dikke startdraad aan die klem door bewegende motor zodat het loskwam.
            Het beste is die batt te laten testen.
            Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
              Gewoon dit kopen, lifetime en voor alles goed, auto moto boot. Perfecte lader imo

https://www.amazon.fr/CTEK-MXS-5-0-E...95355046&psc=1

https://www.acculaders.nl/ctek-mxs-50-12v-08a-5a.html
              Heb zo ene. Perfect ding voor wat ge nodig hebt.

Comment

Hoe oud is die batterij?
                Z4 M40i

Comment

Een druppellader van de Aldi werkt even goed hoor en kost maar 15euro dacht ik.
                  Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                    Een druppellader van de Aldi werkt even goed hoor en kost maar 15euro dacht ik.
                    geven die geen te dikke druppels ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

geven die geen te dikke druppels ?
                      ik heb een lader of 6 in gebruik, één dure ctek doet het niet beter of slechter dan de rest.
                      Bij een batterij wou die ctek niet meer laden, die van de aldi geen probleem.
                      Polo 6n 1.4

Comment

Dat zijn dingen die dag en nacht aanliggen, Ctek geeft mij een gerust gevoel
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                          Dat zijn dingen die dag en nacht aanliggen, Ctek geeft mij een gerust gevoel
                          Gemaakt of geassembleerd in China.
                          Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

Gemaakt of geassembleerd in China.
                            Hey... ik ben er blij mee

Comment

Working...
                            X