Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Led lampen uit aliexpress afstellen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Led lampen uit aliexpress afstellen

Hallo

ik heb witte led lampen uit aliexpress voor mijn open corsa,

Bij auto 5 zeiden ze dat je led lampen niet kunt afstellen maar bij een andere garagist juist wel, auto 5 zegt dat ze liegen en dat led lampen geen licht geven in het apparaat terwijl de andere garagist zegt dat het wel zo is net zoals halogeenlampen.

wat denken jullie?

Led lampen van Ali Express.
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Laat ali ze monteren.

Comment

mss moet je eerst eens het artikel in test aankoop lezen over chinese webshops.
        veel namaak,slechte kwaliteit en bedrog.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OpelCorsa Bekijk Berichten
          Hallo

ik heb witte led lampen uit aliexpress voor mijn open corsa,

Bij auto 5 zeiden ze dat je led lampen niet kunt afstellen maar bij een andere garagist juist wel, auto 5 zegt dat ze liegen en dat led lampen geen licht geven in het apparaat terwijl de andere garagist zegt dat het wel zo is net zoals halogeenlampen.

wat denken jullie?
          Hebben ze gezegd dat je led lampen niet kunt afstellen of dat ze jouw led lampen niet kunnen afstellen?

Als ik lees dat een lamp geen licht geeft in het lichtafstelapparaat dan stel ik mij de vraag of ze wel (voldoende) licht geven...

Comment

Een mens leest hier toch nogal wat!
            Ben op het forum eens gaan snuisteren want ik vond OpelCorsa zijn vraag nogal raar, verwarrend en nog van alles, enfin, ik weet niet wat, maar tussen zijn posts staan nogal wat vreemde problemen met zijn Corsa, en ik druk me voorzichtig uit.
            Waar blijft hij het halen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
              Een mens leest hier toch nogal wat!
              Ben op het forum eens gaan snuisteren want ik vond OpelCorsa zijn vraag nogal raar, verwarrend en nog van alles, enfin, ik weet niet wat, maar tussen zijn posts staan nogal wat vreemde problemen met zijn Corsa, en ik druk me voorzichtig uit.
              Waar blijft hij het halen!
              Daar zitten nogal wat pareltjes in zijn posts .

Comment

Onder het motto : ‘als er geen problemen zijn, dan maken we er zelf een beetje bij’
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Het motto is eerder: als hem niet fikt door de belabberde LPG installatie, dan doen we het wel met chinese lampjes...

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

Multicultureel is hij wel: een Turkse LPG-installatie, chinese lampjes...
                    En overal is hij klant: Auto 5, verschillende garages, vrienden die technisch zeer onderlegd zijn en uiteraard zijn eigen creativiteit en handigheidjes!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                      Multicultureel is hij wel: een Turkse LPG-installatie, chinese lampjes...
                      En overal is hij klant: Auto 5, verschillende garages, vrienden die technisch zeer onderlegd zijn en uiteraard zijn eigen creativiteit en handigheidjes!
                      Multicultureel garandeert dus geen een meerwaarde
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

wat zegt uw vriend die voor auto gestudeerd heeft ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OpelCorsa Bekijk Berichten
                          Hallo

wat denken jullie?
                          gewoon om de 7 seconden hetzelfde zeker, zoals iedereen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                            wat zegt uw vriend die voor auto gestudeerd heeft ?
                            Broem broem

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Broem broem
                              lol, als 'm wil starten :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

lol, als 'm wil starten :-)
                                Dan ist eerder T-T-T-T-T-T-T-TSSSSSSSSSSSSSSSS

Comment

Met de stoere maten eens gaan dreigen in China.
                                  Z4 M40i

Comment

De Amerikaanse president doet dat zelfs op zijn ééntje. En het werkt.
                                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                      De Amerikaanse president doet dat zelfs op zijn ééntje. En het werkt.
                                      heeft er de kop voor

Comment

Ik ga een kleine poging doen om on topic te antwoorden, want op zich is dit wel een interessante vraag.
                                        Een probleem met de vervanging van halogeen koplampen door ledbulbs is het feit dat de spiegel(reflector) van de halogeen lampbehuizingen niet zijn ontworpen voor led.
                                        Bij de halogeenlampen zit het filament ( het deeltje dat gloeit en licht geeft) op een heel specifieke plaats in de lamp en straalt rondom, zodat de spiegel, die het licht opvangt, volgens een specifiek patroon spiegelt en uitstraalt. De regeleenheid in de garage en in de keuring meet namelijk dit patroon. We krijgen met de reguliere halogeenlamp hierdoor de typische horizontale lijn met onder licht en boven donker die rechts onder een hoek naar boven buigt.
                                        ALs er nu een ledlamp ingebouwd wordt, waarvan het lichtgevende deel ( powerleds) op een ietsje afwijkende plaats zit of zelfs op een breder verspreide plaats door meerdere leds zit, dan klopt er gewoon niets meer van het brandpunt dat de spiegel gaat verspreiden. De lijn wordt difuus of helemaal verkeerd en de lamp kan niet afgesteld worden..

Aliexpress is een samenraapsel van gigantisch veel chinese bedrijven. Om nu te zeggen dat "de chinese ledlamp" slecht is , is gewoon te kort door de bocht. Wat wel waar is , is het feit dat het bijzonder lastig is om in deze jungle het juiste produkt te vinden dat wel gaat werken. En die zijn er zeker.
                                        Een ledlamp H4 of H7 die juist is ontworpen (focus op juiste leds en perfect brandpunt) zal namelijk wel goed werken en kan juist afgesteld worden. Het blijft hoedanook verboden om een (H type) ledlamp te gebruiken in een OEM halogeenspiegel, maar als de juiste lamp , goed is afgesteld, dan hoeft er technisch geen probleem te zijn. Ik spreek me niet uit over de keuring.

Verdere problemen met ledlampen kunnen zijn : canbussysteem van de auto geeft een foutmelding (omdat ledlampen een andere belasting zijn dan halogeen). De koeling van de lampen is zeer belangrijk en het koelelement kan soms gewoon niet passen in de behuizing.
                                        Maar eigenlijk gaat het hele aftermarketverhaal over LED lampen veel verder. Ook philips verkoopt H7 en H4 LEDbulbs als vervanging van de reguliere halogeen H7 en H4 lampen. Die passen in auto en motor lichten en geven een pak meer licht met een zeer behoorlijk afstraalpatroon. Ook deze zijn echter niet toegelaten op de openbare weg .
                                        En zo is er voorbeeld ook een nederlandse verdeler Hilox Lighting. Zij hebben setjes halogeenlamen H4 en H7, die door velen als zeer goed worden omschreven en daarmee wordt bedoeld dat het lichtpatroon , de lumenuitgang en kwaliteit goed tot zeer goed zijn .Idem dito, Eigenlijk niet toegelaten.

Je kan ongetwijfeld een gelijkaardige lampset rechtstreeks op aliexpress vinden voor ongeveer 30 a 50€, maar daar gaat het niet eenvoudig zijn om zonder voorkennis tussen de massas produkten in één keer de goeie te vinden.
                                        Hoewel ik denk dat door informatie te verzamelen en te weten met welke led een lamp is opgebouwd je al een goeie kans maakt.
                                        Anyway, finaal mag je ze (Philips,Hilox,Aliexpress) sowieso niet inbouwen in een OEM spiegellens voor halogeen op je auto of motor. Die keuze moet je dus voor jezelf maken. Lees hier waarom: https://www.xenonlamp.nl/eu-verordering
                                        Maar met de goede lamp heb je gegarandeerd een pak meer en beter licht. (met een verkeerde krijg je nooit een goed lichtbeeld en veel strooilicht of gewoon te weinig licht, of problemen met canbus van het voertuig,of problemen /korte levensduur door verkeerde koeling etc.)
                                        Last edited by gvy; 05/09/2019, 11:51.
                                        1970 Opel GT - 1980 Lotus Esprit S2.2

Comment

Working...
                                        X