Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stuur staat wat naar links na vervanging versnellingsbak

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Stuur staat wat naar links na vervanging versnellingsbak

Ik rij met een Opel Vivaro. Ben een leek op autogebied. Onlangs is de versnellingsbak vervangen (was lek in de koppelingspomp; kreeg auto niet meer in achterruit).
    Nu merk ik dat sindsdien het stuur steeds wat naar links is gedraaid ipv dat het exact horizontaal staat.
    De garagist had er na afloop van de werkzaamheden nochtans een proefrit mee gedaan en daar niets over gezegd.
    Het gaat maar om 1 tot 2 cm dat het links lager staat, dan de mooie horizontale stand; maar je ziet het wel.
    Als je dus in een rechte lijn moet rijden, dan is het dus constant een beetje naar links gedraaid.
    Als je het loslaat, dan gaat de auto langzaam een klein beetje naar rechts.

Is dit toelaatbaar ? En kan dit problemen geven bij de jaarlijkse autocontrole ? (kontroleert men daarop, of is een kleine afwijking toelaatbaar)

Hoe kan een vervanging van de versnellingsbak invloed op het stuur hebben ? Heeft de garagist een fout gemaakt ?
    De vervanging is uitgevoerd door een garage die alle merken doet, want auto had al 130000 km op de teller.
    Moet/kan de garagist dit gratis rechtzetten of hoeveel zou dit mij kosten (werkuren ?)?

Alvast bedankt,

mvg

bij het demonteren van de versnellingsbak moet de stuurinrichting er ook vaak uit. bij hermontage zullen ze niet alles netjes terug hebben geplaatst. auto zal dus opnieuw moeten uitgelijnd worden.

Comment

Toevallig ooit hetzelfde voorgehad met mijn Vivaro destijds.
      Ook de achteruit die het niet meer deed.
      Moet inderdaad opnieuw uitgelijnd worden.
      En wacht er maar niet te lang mee, want je banden slijten als sneeuw voor de zon, bij een Vivaro die niet goed spoort.

Comment

En als ze uitlijnen: zetten ze dat stuur dan ook terug recht ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1234 Bekijk Berichten
          En als ze uitlijnen: zetten ze dat stuur dan ook terug recht ?
          dat is de bedoeling...
          mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Nooit geweten dat ze je stuur recht zetten na uitlijning! Tenzij dat het anders is nu, want een scheef stuur, liever ni!

Comment

Working...
            X