Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Diesel met beetje "mayonaise" aan oliedop, normaal?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW Diesel met beetje "mayonaise" aan oliedop, normaal?

gaat hier niet over een motor waar de koppakking het helemaal van begeven heeft en de olie volledig veranderd is in "mayonaise" of zoals ze het in de US zeggen "milkshake".

Het is nog wel degelijk olie dat in de motor zit.

Foto oliedop en binnenin:

(Ik krijg de foto's hier niet geupload, zelfs niet verkleind en de website laat ze ook niet automatisch zien. Klik even op de link)

Deze diesel heeft wel lange tijd stil gestaan. Ik heb spijtig genoeg pas na het terug starten naar de dop gekeken. Misschien dat door het lange stilstaan er atmosferische vochtigheid in de motor geraakt is. 't Is maar een theorie.

Ik weet nog dat mijn vader zijn oude wagen ook altijd wat van dat wit aan zijn oliedop had hangen, maar dat de koppakking daar niet van defect was.
    Als er op één of andere manier vocht in de motor geraakt zal dat wel altijd wit uitslaan.

Heeft iemand dit ook aan zijn dop hangen zonder daar verder enige last van te hebben?

Last edited by ; 20/10/2019, 18:54.

da's quasi niets. De olie al vervangen ondertussen?
    Die mayonaise kan door te korte ritten komen of door slechte carterventilatie. Zolang er geen drukverlies of overdruk is on het koelsysteem is er geen probleem. En dan moet het nog geen eens de koppakking zijn Oliekoeler defect en ge hebt hetzelfde voor.
    www.peugeotforum.be

Comment

Inderdaad kan van te korte ritten, condens zijn.

Olie + filter vervangen en eens een goeie lange rit en kijk dan nog eens

Comment

Ik dacht wel dat 't zoiets was.

Apropos, 't is verdikke nen benzine, geen diesel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robert1701 Bekijk Berichten
          Ik dacht wel dat 't zoiets was.

Apropos, 't is verdikke nen benzine, geen diesel.
          als de motor klinkt als een diesel, dan is er wel iets mis....
          mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

zelfs met luchtgekoelde motoren kan je mayo krijgen als je korte ritjes doet.

Comment

Working...
            X