Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Uitgebouwde Insigna zonder krik. Is zo'n spuitbusje sterk genoeg?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Uitgebouwde Insigna zonder krik. Is zo'n spuitbusje sterk genoeg?

    Plastiek dorpels en grote brede banden. Ik moest die gaan depanneren. Een reservewiel, een thuiskomertje was extra besteld bij aankoop van die auto. Goed donker en de 1° maal zulke auto.
    Een krik of sleutel was niet te vinden. Daarbij die auto hangt zo laag dat ge er geen krik onder krijgt. Men zou die eerst op blokken houten moeten laten rijden om daar een garagekrik onder te krijgen.
    Is dat een auto om meteen weg te takelen of zou'n spuitbusje genoeg zijn om die grote ingedrukte band op te blazen?
    Band was iets van een ca 245/35 20 .
    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

  • #2
    normaal is zulke spuitbus bedoel om een kleine fit te dichten en ,een beetje druk op de band te krijgen zodat je naar het eerstvolgende tankstation kan rijden om daar voor de juiste druk te zorgen.
    1 bus op zulke megawielen gaat volgens mij dan ook niet genoeg zijn,zeker niet om de wagen hoog genoeg te krijgen zodat je er de dorpels niet onderuit rijd.
    ik zou gewoon lid worden van de wegenwacht

    Comment


    • #3
      Het is een grote band maar met profiel 35 zit er niet zoveel lucht in.




      Last edited by camaro 68 rs; 04/01/2020, 11:45.
      Z4 M40i

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
        normaal is zulke spuitbus bedoel om een kleine fit te dichten en ,een beetje druk op de band te krijgen zodat je naar het eerstvolgende tankstation kan rijden om daar voor de juiste druk te zorgen.
        1 bus op zulke megawielen gaat volgens mij dan ook niet genoeg zijn,zeker niet om de wagen hoog genoeg te krijgen zodat je er de dorpels niet onderuit rijd.
        ik zou gewoon lid worden van de wegenwacht
        spuitbus dient enkel om een fuite te dichten, de lucht moet je er met een compressorke inblazen...
        let wel: spuitbus gebruikt> band voor de vuilbak
        mijn autootjes:

        Volvo V60 D3 R-Design 2021
        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

        Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

        Comment


        • #5
          Het zou allemaal niet geholpen hebben, spuitbusje direct aan band of via een vulling en opblazen https://www.youtube.com/watch?v=J0xT6CB2Xow
          Juist onder de stootrand was het gescheurd op de wang. Reed al langer met schroef rond en zijn laatste fatale putjes waarover hij sprak zullen de velgranden er doen insnijden.
          Bij een stalen velg zijn die omgefelst, bij deze alu velgen zijn die niet zo.
          Je zou dan nog kunnen denken aan steentjes aan de zijkant velg & band maar als het blaast in uw gezicht en met uw nagel dicht het wat af dan moet je niet verder hopen op herstelling. Een wang mag je niet herstellen dacht ik.
          Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
            Het zou allemaal niet geholpen hebben, spuitbusje direct aan band of via een vulling en opblazen https://www.youtube.com/watch?v=J0xT6CB2Xow
            Juist onder de stootrand was het gescheurd op de wang. Reed al langer met schroef rond en zijn laatste fatale putjes waarover hij sprak zullen de velgranden er doen insnijden.
            Bij een stalen velg zijn die omgefelst, bij deze alu velgen zijn die niet zo.
            Je zou dan nog kunnen denken aan steentjes aan de zijkant velg & band maar als het blaast in uw gezicht en met uw nagel dicht het wat af dan moet je niet verder hopen op herstelling. Een wang mag je niet herstellen dacht ik.
            zelfde probleem ooit voorgehad op de snelweg,een scheur van 2 a 3 cm aan de zijkant en daar sta je zonder reservewiel op een zondagavond rond 20u30.......
            spuitbus in de wagen,kompressortje.....allemaal nutteloos..
            op zulk moment ben je blij dat er zoiets als wegenwacht bestaat,zelfs als kost het meer om aan te sluiten bij pech
            Last edited by ; 05/01/2020, 11:11.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten

              spuitbus dient enkel om een fuite te dichten, de lucht moet je er met een compressorke inblazen...
              let wel: spuitbus gebruikt> band voor de vuilbak
              de oe spuitbussen die meestal meegeleverd worden pompen inderdaad niet op,daarvoor dient het compressorke dat in de set meegeleverd word.
              zoals in dat kia filmpke duidelijk te zien is.

              de spuitbussen op de aftermarkt(holts motip bv)pompen je band wel degelijk gedeeltelijk op,het blijft inderdaad nodig om nadien bij te pompen(dat staat ook duidelijk vermeld op de spuitbus),maar je kan wel onmiddelijk (rustig) doorrijden naar het eerstvolgende tankstation bv.
              band voor de vuilbak is commerciele onzin,ik het ooit meerdere jaren rondgereden met een op die manier gerepareerde band,zonder problemen,de enige die problemen maken zijn de bandencentrale's die de band moeten vervangen als hij versleten is.
              Last edited by ; 05/01/2020, 11:10.

              Comment


              • #8
                Ik heb altijd zo'n sjiek bij om erin te draaien, werkt perfect en moet je nooit meer naar kijken (tenminste als het niet in de zijkant is)

                Comment


                • #9
                  dat is inderdaad een beter alternatief,maar niet voor zijkanten en scheuren wat dus bij mij allebei het geval was.
                  de automerken beweren maar al te graag dat een reservewiel overbodig is,
                  vraag aan de wegenwachters maar eens welk percentage van de pech bandenpech is.....
                  bij dacia laten ze de klant tenminste kiezen,optie reservewiel of niet.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                    dat is inderdaad een beter alternatief,maar niet voor zijkanten en scheuren wat dus bij mij allebei het geval was.
                    de automerken beweren maar al te graag dat een reservewiel overbodig is,
                    vraag aan de wegenwachters maar eens welk percentage van de pech bandenpech is.....
                    bij dacia laten ze de klant tenminste kiezen,optie reservewiel of niet.
                    Dat kan bij elk merk.
                    Maar eerlijk, in de laatste 10 jaar dat ik rij (en ik doe tussen de 40 en 50k per jaar) heb ik niet één keer een lekke band gehad.
                    In de eerste jaren dat ik reed gebeurde dat 1 keer per 2 jaar ongeveer. De nood aan een reservewiel is merkelijk lager.

                    Een paar jaar geleden bij de verhuis van mijn vader vond ik nog een oud studieboek over automechanica (1950)
                    Daar stond een hoofdstuk in met onderdelen die je eigenlijk altijd in de auto moest hebben. Daartussen stonden:
                    - V-snaar
                    - klepveren
                    - joint-de-culasse
                    - zekeringen en lampjes (kan ik nog begrijpen met gloeilampen)
                    - remblokken

                    De robuustheid van banden is de laatste jaren zeker toegenomen. Ik reken op de pechverhelping bij een platte band. En als het niet hersteld kan worden, dan brengen ze maar een vervangauto.

                    Comment


                    • #11
                      1 e het kan niet bij elk merk/wagen,gewoon omdat er geen plaats meer voorzien wordt op verschillende modellen.(ik heb geen zin om met een los woel en een krik/sleutel rond te rijden in de koffer)
                      2 e wat je aanhaald over de robuustheid van banden,dat klopt,maar het verhaal wat ik aanhaalde is wel gebeurd met een recente band,terwijl ik in het verleden ook meerdere 10000 gebold
                      heb zonder bandenprobleem.
                      de pechverhelping is dan inderdaad meer dan welkom,maar heeft mij toen toch makkelijk 90 min gekost,bellen,wachten tot ze er zijn,die (zeer vriendelijke wegenwachter) rijd met de beschadigde band naar de centrale ,en komt met een nieuwe terug,terwijl een reservewiel 5 min vraagt?
                      en dan was het nog een zomeravond,niet in de gietende regen bv ergens op de snelweg.
                      nood aan reservewiel lager?voor al diegenen die bang zijn van hun handen vuilmaken mss(en dan nog)...
                      die wegenwachter duvelde trouwens ook op al die wagens zonder reservewiel.
                      vraag bij een dacia dealer maar eens na welke optie meest genomen word

                      Comment


                      • #12
                        Als ik om de 5 jaar eens een uurtje vast sta met een lekke band, daar kan ik mee leven.

                        Ik weet niet of Dacia rijders een referentie zijn voor de hele automarkt.
                        Ik rij al 4 auto's met een compressor er in.

                        Trouwens, de laatste keer dat ik een platte band had, dan lag er nog een reservewiel in de koffer.
                        Ik had de meegeleverde sleutel al kapot getrokken, en de pechverhelper heeft toen de auto moeten afslepen omdat hij ook de bouten niet los kreeg.
                        Niks is 100%, maar 10 kg gewicht mee sleuren om 1 keer te gebruiken op 10 jaar...

                        Trouwens, zit er nog druk in die band... Als je daar 5 jaar niet naar kijkt, dan ben je beter af met die compressor.

                        Comment


                        • #13
                          Lang leve het normaal reservewiel, maar ja de janetten van tegenwoordig kunnen dat nog niet eens meer vervangen.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                          Ik weet niet of Dacia rijders een referentie zijn voor de hele automarkt.
                          Niet voor de hele automarkt, maar toch voor een heel groot deel van de particuliere markt, te min voor het omhoog schijtende volk uiteraard ook.
                          Last edited by Tigra; 06/01/2020, 21:08.

                          Comment


                          • #14
                            Ik heb vorig jaar een correct Fuchs reservewiel gekocht voor de M5, rand laten polieren net zoals de andere wielen. Zalig!

                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                            Comment

                            Working...
                            X