Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto niet in versnelling als motor draait.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Auto niet in versnelling als motor draait.

    Ik krijg mijn auto (Opel Vivaro) niet meer in versnelling als motor draait. Als de motor niet draait lukt het nog wel vlotjes.
    Bij mijn rit voor dit probleem viel op dat de versnelling precies wat moeilijker schakelde...
    Wat kan dit zijn en wat kost zo'n reparatie ?

    De versnellingsbak is enkele maanden geleden vervangen door een niet merkgebonden garage....
    Zou dit ermee te maken hebben en valt de reparatie dan niet onder garantie ?

    Auto heeft 138.000 km op de teller.

  • #2
    Klinkt als een defect aan de koppeling
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

    Comment


    • #3
      Drukgroep stuk?
      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

      Comment


      • #4
        en als je de 1e inschakelt en pas daarna start ?
        denk ook aan druklager, drukgroep. Hadden ze moeten vervangen hopelijk bij vervangen van de bak. Staat daar iets van op factuur ?
        Tenzij ze de koppeling niet goed afgesteld hebben (of misschien is het een zelfstellende waarsch.)

        Comment


        • #5
          Koppeling is defect, ze ontkoppelt niet meer of blijft slepen.

          is er nog voldoende vloeistof in de koppelversterken als die hydraulisch is?

          Comment


          • #6
            Slecht ontlucht, denkelijk een hydraulisch druklager. Kabels of pedaal zelfstellend bestaat ook.
            Terug gaan .
            Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

            Comment


            • #7
              Ik kan niet testen wat er gebeurd als ik hem in eerste zet en dan pas start, want hij staat al in de garage.

              Dit staat op de factuur:
              1,00 koppelingset 399,00 399,00 1,00 koppelingspompje 75,00 75,00 1,50 liter boit olie 8,50 12,75 1,00 remolie 4,80 4,80 8,00 Werkloon 40,00 320,00

              En als dat dan iets is met die druk, valt dat dan onder garantie, gezien bovenstaand factuur ?

              Comment


              • #8
                als leiding lekt of niet goed is ontlucht, werkt de pedaal niet en dus ook geen koppeling
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • #9
                  Flappy: zeg je nu: het kan niet aan lek of ontluchten liggen, want ik krijg hem nog wel in versnelling als de motor afstaat en de pedaal werkt ook.

                  Comment


                  • #10
                    voor te schakelen met niet draaiende motor hebt ge geen koppeling nodig. De tandwielen draaien niet dus geen loskoppeling vliegwiel en koppelingsplaat nodig, noch synchromeshen voor gelijschakeling bewegende onderdelen. Maw, het wil niets zeggen zonder draaiende motor.
                    www.peugeotforum.be

                    Comment


                    • #11
                      Stel dat je niet kan ontkoppelen dan zou je bij stilstaande motor wel naar 1e kunnen schakelen, dan starten en merken dat de auto in beweging komt :-)

                      Comment


                      • #12
                        dan wel liefst niet doen in de garage vlak voor de muur van de living
                        www.peugeotforum.be

                        Comment


                        • #13
                          Zal wsl wel iets anders geweest zijn, maar ik heb ook ooit een Vivaro gehad, die heel moeilijk in 1ste ging altijd.
                          Na het starten moest ik hem steevast eerst in achteruit schakelen, en dan kreeg ik hem pas in eerste.

                          Comment


                          • #14
                            Nieuwe ontwikkeling: de garagist (en ik heb dat zelf bij hem nu ook kunnen testen) krijgt de auto nu wel gemakkelijk in versnelling als de motor draait, zonder er iets aan te doen. Hij zegt dat het raar is, aangezien bij het vervangen van de versnellingsbak enkele maanden geleden alles is vervangen. De garagist heeft hem zelf op een andere plaats kunnen rijden op zijn terrein. Hij twijfelt niet aan mijn uitleg en weet de oorzaak ook niet zo. Hij ging er nog een proefrit mee maken.
                            Maar daarmee is de oorzaak van het probleem niet opgelost he en sta ik bijna gegarandeerd 1 van de komende weken weer in panne met hetzelfde probleem. En gooien ze mij eraf bij de autobijstand aangezien ik in minder dan 4 maanden 3 keer naar hen bel.
                            Iemand ideen over de oorzaak ? Wat nu te doen ?
                            PS Ik heb zeker al een miljoen kms gereden met een auto gedurende mijn leven, dus ik weet hoe men die in versnelling zet...

                            Comment


                            • #15
                              Dan zou ik toch het truukje met de achteruit eens proberen als je zo nog eens staat.
                              Bij mij was dat ook raar, en het kon ook niet gevonden worden.

                              Nu, een toonbeeld van vlot schakelen was die sowieso niet, eerlijk gezegd.

                              Comment


                              • #16
                                andere versnellingen geven geen problemen ?
                                En als je niet in 1e geraakt, embreyage even laten opkomen (in nul uiteraard en bij draaiende motor) opnieuw ontkoppelen en nog eens proberen ? (herhaaldelijk)

                                Comment


                                • #17
                                  Zeggen dat hij doortrapt is tegen die (garagist) zal niet gaan. Als ge meermaals achter elkaar trapt dan duwt ge wat lucht weg, en ontkoppel je meer.
                                  Bij dit verhaaltje zal het de pomp dat aan't pedaal zit wel versleten zijn en lucht binnenlaat. Juist ontlucht alles ok, na 'n tijdje gesukkel.
                                  Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                                  Comment


                                  • #18
                                    Heb weer prijs. Gisteren een 30 km gereden en op het einde begon hij moeilijker te schakelen. Deze morgen weer totale blokkering. Merk op dat de auto dit keer na een nachtje slapen (zoals vorige keer bij de garagist) niet spontaan hersteld was. Dit doet mij twijfelen aan de versie van de garagist dat hij vorige keer spontaan herstelde en hij er niets aan had gedaan.
                                    Overigins helpt verschillende keren het koppelingspedaal indrukken ook niet. Als ik er nu in slaag (meestal wel) om hem als de motor afstaat in eerste of achteruit te zetten, vervolgens de motor start, dan gaat hij wel degelijk voorruit en achteruit, maar ik kan de versnelling dan niet meer ontkoppelen of veranderen met draaiende motor: ik moet de motor dan eerst terug afzetten.
                                    Iemand nog tips ?

                                    Heb gisteren wel een nieuwe Opel stock auto gekocht en mijn auto aan die garage verkocht voor 4400 euro korting. Zou ik nu beter hem niet naar de die merkgarage laten slepen, want die andere garagist weet toch niet wat het probleem is. Ik zou hem dus voor de 3de keer in enkel maanden tijd moeten laten wegslepen. Zal waarschijnlijk bijna van de bijstand gegooid worden.
                                    Iemand nog tips ?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1234 Bekijk Berichten
                                      . Als ik er nu in slaag (meestal wel) om hem als de motor afstaat in eerste of achteruit te zetten, vervolgens de motor start, dan gaat hij wel degelijk voorruit en achteruit, maar ik kan de versnelling dan niet meer ontkoppelen of veranderen met draaiende motor: ik moet de motor dan eerst terug afzetten.
                                      Iemand nog tips ?
                                      slechts één oplossing denk ik : bak er terug uit en drukgroep/druklager vervangen

                                      Comment


                                      • #20
                                        OnSlow: En zou dat dan onder garantie moeten vallen of niet ?

                                        Comment

                                        Working...
                                        X