Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3.0TDI start niet meteen, en is onrustig.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 3.0TDI start niet meteen, en is onrustig.

Beste,

ik heb een A5 3.0TDI QUATTRO uit 2009 sinds vandaag start hij niet vanaf de eerste keer als ik hem start dan blijft hij proberen met starten (automaat) dan zet ik hem uit, en probeer ik terug dan start hij, als ik vertrek en hij schakelt naar 2de dan hoor je kort een soort tractor geluid, enkel in de 2de hoor je dit dan is dit weg, al ik aan het stoplicht sta dan trilt hij en beeft hard en trilt de toerenteller een beetje mee. Wat zou dit kunnen zijn? Ik heb een 2 weken geleden foutmelding gekregen voor de EGR maar deze das toen ook weggegaan.

danku!

Lucht in diesel door...... Bij mij is dat de dieselbacterie(na 2 j heb ik dat kunnen bepalen).
    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
      Lucht in diesel door...... Bij mij is dat de dieselbacterie(na 2 j heb ik dat kunnen bepalen).
      Dat zou wel eens kunnen kloppen, want ik heb de avond ervoor, voordat ik de wagen ging parkeren gaan tanken, zou het ook iets met de diesel kwaliteit te maken kunnen hebben?

mvg

Comment

Kan foute diesel zijn (benzine in de diesel...), maar ook een defecte injector.
        Ik zou toch snel de garage bellen, anders heb je kans dat je injectoren en dieselpomp er aan gaan (als het al niet te laat is), en dat is niet goedkoop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
          Kan foute diesel zijn (benzine in de diesel...), maar ook een defecte injector.
          Ik zou toch snel de garage bellen, anders heb je kans dat je injectoren en dieselpomp er aan gaan (als het al niet te laat is), en dat is niet goedkoop.
          Ik heb zo een klein OBD uitleesapparaat geleend van een collega, ik krijg deze foutmelding:

P2015 intake manifold air control actuator position sensor/ switch, bank1 range / performance problem

2016 intake manifold air control actuator posistion sensor/ switch, bank1 -circuit low

als ik het zo opzoek zou het iets met de inlaatspruitstuk zijn de kleppenwervel, maar ik weet niet zeker of dit allemaal invloed heeft, op het moeilijk starten van de auto?

Comment

Garage dus...

Comment

Working...
            X