Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 207cc welk onderdeel is dit aangeven met groene pijl

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Peugeot 207cc welk onderdeel is dit aangeven met groene pijl

    Peugeot 207cc bj 2009 1.6HDI 80kw

    Welk onderdeel is dit aangeven met groene pijl?





  • #2
    dat is de oliekoeler
    www.peugeotforum.be

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
      dat is de oliekoeler
      bedankt voor het vlug antwoorden
      kan dit barsten door de warmte en koelvloeistof lekken?

      Comment


      • #4
        het zijn meestal de dichtingen die het laten afweten. Maar het is op zich een stuk metaal dat vooraan het blok zit en onderhevig is aan alle weersinvloeden. Dus ja, kan corroderen en dus scheuren. Als de scheur intern is, dan krijgt ge een mix tussen olie en water.
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          het zijn meestal de dichtingen die het laten afweten. Maar het is op zich een stuk metaal dat vooraan het blok zit en onderhevig is aan alle weersinvloeden. Dus ja, kan corroderen en dus scheuren. Als de scheur intern is, dan krijgt ge een mix tussen olie en water.
          ik zie druppelvorming van koelvloeistof naar buiten toe,
          ik heb 1 liter moeten bijvullen.
          Is het nog verstandig om met de auto te rijden tijdelijk of juist naar de garage ?

          Comment


          • #6
            Naar de garage gaan. Asap.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              Naar de garage gaan. Asap.
              Het expansievat was leeg ik heb 1Liter moeten bijvullen,ventilator was aan het draaien na het bijvullen draaide de ventilator niet meer ,thermostaat werkt normaal stond daarvoor 1 streepje boven de 90 graden. Werkt nu steeds tussen de 80 en de 90 graden. Als ik thuis kwam ,verder niet meer mee gereden.
              Kan ik nog naar de garage rijden of is het te riskant ?

              Comment


              • #8
                kan je nog mee rijden, maar korte afstanden en vooral koelvloeistof mee hebben dat je kan bijvullen
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • #9
                  oliekoeler zit volgens autodoc en misterauto tussen de 14 en 115€

                  4 vijzen losdraaien, pakkingen veranderen en nieuwe erop. Vrij simpele klus mits het juiste gerief om de vier vijzen los te krijgen. Weet niet of je handig bent en of je voldoende torx koppen van verschillende maten in huis hebt.
                  www.peugeotforum.be

                  Comment


                  • #10




                    wel zien dat het motortype juist is. Heb gekozen voor de 109 pk, maar iets later is er de 112pk variant gekomen.
                    www.peugeotforum.be

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                      bedankt voor de info. Deze motor zit wel echt compact met die turbo erop er is moeilijk bij te komen , ik ga het aan de garage overlaten.

                      Comment


                      • #12
                        Vroeger zat daar een brandstofkoeler of opwarmer. Ge reed dan met fijne belletjes in uwe diesel rond. Vele vonden dat niet en puften maar verder.
                        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                        Comment

                        Working...
                        X