Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koplampwissers w201

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Koplampwissers w201

Hmm, ff mee bezig geweest maar geen soulaas.

Ik heb koplampsproeiers/wissers maar ze werken niet. Ik merk wel dat de 2de waterpomp niet aanwezig is, maar dit kan nog opgelost raken. Ik wilde eerst kijken of de ruitenwissers werken.

De relais werkt, stroomtoevoer naar de relais is ook ok.

Mss 'n domme vraag. Hoe worden deze geactiveerd? Dit kan natuurlijk ook het probleem zijn.

als je zegt dat de stroomtoevoer van de relais ok is en de relais werkt, dan moet je toch gewoon die relais volgen om te weten hoe die geactiveerd zou kunnen worden ? Schema zoeken

Comment

Ok maar volgens mij dienen de lichten aan te liggen en dan ruitensproeiers activeren. De relais moet geactiveerd worden en dit lukt momenteel ng niet.

Comment

ja, je zal eerst moeten weten wanneer die dient geactiveerd te worden. En dan terugwerken van de stuurdraad van de relais naar het onderdeel die voor de sturing zorgt hé. Alle zekeringen nog ok ?
        Kijken of je op de relais een 12V kan zien te krijgen als je de juiste bediening doet (die weet ik ook niet). Mercedes forum ?

Comment

en zeker dat het relais goed is ? Krijg je 12V uit als je manueel een 12V stuursignaal aanlegt ?

Comment

Dikwijls is het zo dat het ruitensproeiertje omgepoold wordt om bvb achteraan te sproeien of in dit geval naar de koplampen.
            Je kan dat motortje mss zelf even van stroom voorzien en ompolen.
            Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Zal niet van belang zijn, want je hebt vaak genoeg geprobeerd, maar denk ook dat ze maar op 1 van de 5 sproeibeurten worden geactiveerd

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Bij mijn GLA werkten die pas na 5 keer sproeien in een bepaalde tijdspanne, ben wel vergeten hoelang deze was.
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Aha, dat verklaart veel. Ik krijg spanning aan de relais en hoor hem wel klikken maar verder niets.

Wel is het zo dat de ruitensproeiers niet aanwezig waren toen ik de wagen kocht. Waarom heb ik deze erop gezet? Omdat ik het vet vind en het origineel wel aanwezig was. Bekabeling was ook in takt.

Misschien is er één of ander component verwijderd. K denk van ze gewoon recht te zetten en niet te laten werken.

Comment

dat zal't simpelste zijn, die laten werken is alleen nodig voor een yt-filmpje

Comment

Working...
                    X