Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Elektriciteitsproblemen Golf 1 cabrio

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Elektriciteitsproblemen Golf 1 cabrio

    Hey,

    ik heb een Golf 1 cabrio uit 1979.
    Deze is 15 of 20 jaar geleden serieus vernieuwd en heeft 1.8 GTI motor (KR) gekregen, schijfremmen rondom, etc.
    Anyway, sinds vorig jaar heb ik problemen met de elektriciteit, ik denk massa problemen.
    In het begin was het zo af en toe, daarna meer en meer en nu continu.

    Begon met dat als ik mijn koplampen aan deed, dat dan het dashboard uitviel.
    Eerst heb ik dat kunnen oplossen door aan de lichtschakelaar in het dashboard te foefelen.

    Ik heb al de lichtschakelaar vervangen. Door een 2dehands exemplaar, dus ook niet 100% zeker dat die perfect in orde is.
    Een tijdje was het probleem op gelost, maar nu dus continu.
    Geen idee waar ik het nu moet zoeken.
    Ik ken wel iets van elektriciteit, maar niet in een auto omgeving.
    Zijn er hier VW Golf elektriciteit experten? Iemand die me kan helpen een stappenplan op te stellen waar ik moet beginnen uitmeten?

  • #2
    zelfde fenomeen bij standlichten ?

    Comment


    • #3
      Niet 100% zeker, maar ik dacht wel ja.
      Wat maakt het verschil?

      Comment


      • #4
        beginnen met alle zichtbare massapunten los te halen en proper te maken. De lichten hebben aparte massapunten dus ge zult door de kabels te volgen die wel terug kunnen vinden. Ook kunnen er door de jaren heen kabels beginnen bloot liggen en als die elkaar juist op die plek raken dan kan dat ook hele bizarre problemen geven. Op zich is stroom heel simpel, gewoon de kabel zoeken die problemen geeft.
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
          Niet 100% zeker, maar ik dacht wel ja.
          Wat maakt het verschil?
          dan is de kans kleiner dat het aan de lichtschakelaar ligt.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            beginnen met alle zichtbare massapunten los te halen en proper te maken. De lichten hebben aparte massapunten dus ge zult door de kabels te volgen die wel terug kunnen vinden. Ook kunnen er door de jaren heen kabels beginnen bloot liggen en als die elkaar juist op die plek raken dan kan dat ook hele bizarre problemen geven. Op zich is stroom heel simpel, gewoon de kabel zoeken die problemen geeft.
            Tijdintensief werkje dus. (en dat heb ik nu niet al teveel)

            Comment


            • #7
              Zijn dat die zekeringskasten nog waar kontakt wordt gegeven met 2 lippen die op elkaar zitten, geen solduur, geen vijsje erin. En die zitten inwendig dacht in die kast.
              Slechte massa kun je evtl zelf testen door via een stuk draad zelf masssa te geven.
              Hoe meer slecht kontakt(roest etc) hoe warmer ze worden , ze minder veerkracht hebben en zo nog meer storing. ietsje van vroeger zegt me dat er water in kwam........
              Evtl nieuw https://www.benl.ebay.be/itm/VW-GOLF...MAAOSw3upde1fW
              Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

                Tijdintensief werkje dus. (en dat heb ik nu niet al teveel)
                Tja, dan wordt het zoeken naar een garagist en dokken!

                Comment

                Working...
                X