Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Zafira 19cdti 100pk 2007 start slecht bij koude motor.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Opel Zafira 19cdti 100pk 2007 start slecht bij koude motor.

    Mijn ma heeft een Zafira met 1.9cdti 8v motor. Ik dacht dat dat motorblok van italiaanse origine is.

    De wagen is van 2007 en heeft 140.000km.

    Nu start de motor na een tijd stilstaan bij koude motor heel slecht. Ik moet echt doorstarten tot hij aanspringt.

    Als hij draait en ik leg hem stil, start hij direct.

    Ook bij bedrijfswarme motor start hij bij de eerste sleutelomdraai.

    verder rijdt de auto heel goed en trekt goed op zonder rook.

    Vorige week hebben we een nieuwe distributiekit gestoken en nieuwe gloeikaarsen.

    Maar geen verbetering.

    Er zijn geen foutcodes en het motorsturingslampje blijft niet branden.

    Ik ben ook van plan om een nieuwe EGR klep te plaatsen.

    Heeft iemand andere ideeën en ervaringen met die motor.




  • #2
    lijkt eerder een probleem te zijn met de brandstoftoevoer

    kijken of er na lang wachten lucht in de brandstofleiding komt en dat het daarom lang duurt eer die terug vacuüm getrokken is
    www.peugeotforum.be

    Comment


    • #3
      Zou dat kunnen komen door de injector retour slangen die poreus zijn geworden. Die vervangen zal niet veel kosten denk ik...

      Comment


      • #4
        of de drukpomp die lekt, of een dichting ergens niet goed meer en langs waar die lucht trekt...
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • #5
          Ik heb vandaag de accu eens doorgemeten met een multimeter. Na een paar dagen stil te staan geeft ze 12.00 volt.
          vorige zomer heeft de alternator het begeven in Duitsland en hebben we de batterij leeggereden.
          misschien zal een verse accu beterschap brengen.
          na een paar minuten stationair draaien heeft de accu 12.7 volt en start hij vlot.
          Accu is minstens 6 jaar oud.

          Comment


          • #6
            bij het starten minder dan 10v? dan lukt het idd niet.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door fronteradriver Bekijk Berichten
              .
              na een paar minuten stationair draaien heeft de accu 12.7 volt en start hij vlot.
              Accu is minstens 6 jaar oud.
              Bij stationair draaien zou een gezonde batterij rond de 14 volt moeten hebben.

              Comment


              • #8
                Bij stationair draaien haalt hij 13.7 volt...alternator is vorig jaar vervangen door een nieuwe originele..

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                  bij het starten minder dan 10v? dan lukt het idd niet.
                  Bij het starten na lange stilstand is ongeveer 9.6 volt...
                  Als hij eens gedraaid heeft, rond de 11 volt...

                  Comment


                  • #10
                    bij koudstart als ge geen 12 volt meer hebt op uw batterie doet uwe motor normaal just niks

                    Comment


                    • #11
                      Dat is een lege batterij, fronteradriver. batterij is slecht of ge hebt massa problemen

                      Comment


                      • #12
                        Ge kunt u altijd in gang laten duwen (in 2°), alle stroom gaat dan niet naar de starter.
                        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                        Comment


                        • #13
                          Nieuwe batterij is geplaatst. Maar nog geen beterschap....koude start gaat nog steeds moeizaam..
                          In gang duwen in 2e gaat ook niet beter..

                          Comment


                          • #14
                            moet ge deze met een handpompje terug de diesel naar de pomp krijgen als die is stilgevallen wegens brandstofgebrek? Test dan eens na lange tijd stilstaan of je via dat pompje terug brandstof kan bijpompen. Is dat het geval, dan start de auto moeilijk of slecht door te weinig brandstof te krijgen tijdens het starten. Het duurt dan even eer de pomp terug haar volle debiet krijgt.

                            Kan liggen aan het feit dat die ergens vooraf lucht kan trekken wegens een slechte dichting.
                            www.peugeotforum.be

                            Comment


                            • #15
                              Neen...ontluchten gaat automatisch...geen handpompje...

                              Comment

                              Working...
                              X