Ik heb sinds enige tijd een hybride peugeot 508sw als bedrijfs wagen. Het thuis laden wordt geregistreerd en terug betaald via een eneco smartcable. Volgens de specificaties heeft de wagen een batterij van 11.8kWh. Per maand krijg ik van eneco een overzicht van de laadbeurten. Meestal steek ik de wagen 's avonds in het stopcontact en haal ik hem er pas uit als ik weg moet. Op het ontvangen overzicht staan echter 2 (nachtelijke) laadsessie van meer dan 11.8kWh, waarvan eentje van maar liefst 19.5kWh. Mis ik hier iets? Ik zou denken dat het nooit meer dan de 11.8kWh van de batterij kan zijn of mis ik hier iets?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Verbruik laden hybride wagen
Collapse
X
-
Ik begrijp de bedoeling van je vraag niet goed. Mijn airco staat altijd aan, maar ik zie de relatie niet met het laden.
Ik heb ondertussen contact gehad met Eneco en volgens hen zijn het 2 laadsessies die gecombineerd zijn. Een vorige sessie zou niet goed doorgestuurd zijn en daardoor bij een andere geteld zijn. Ik ben niet overtuigd door deze uitleg. Ondertussen heb ik een energiemeter aangekocht, ik hoop op die manier een beter zicht te krijgen.
Comment
-
Met die meter kan je alles volgen en in spritmonitor bijhouden.
Maar normaal gezien kan je dat in de wagen zelf ook zien hoor.
Hij bedoelde waarschijnlijk of je timer om te koelen of verwarmen niet aan stond.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Dat klopt inderdaad niet want je kan nooit meer laden dan de capaciteit. Die zal in de praktijk trouwens lager zijn dan 11,8 kwh want de beschikbare capaciteit is in de praktijk lager omdat er een bescherming is ingebouwd waardoor je de batterij niet volledig kunt leegtrekken. Dus zelfs met rijbereik 0 km zal de accu nog niet volledig leeg zijn. De eerste BMW i3's hadden van hun 22kw maar 18,8 ter beschikking (en na een jaar of 5 met moeite nog 16 kwh)MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenMaar normaal gezien kan je dat in de wagen zelf ook zien hoor.
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenHij bedoelde waarschijnlijk of je timer om te koelen of verwarmen niet aan stond.
Comment
-
Je zou de prijs van een laadstation en je huistarief zelfs moeten kunnen ingeven in de wagen.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
Comment