Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Automatisch kofferklep

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Automatisch kofferklep

Ik heb net een "probleem" vastgesteld met de automatische kofferklep van mijn wagen en zou graag jullie ervaring of mening hier eens over horen.
    Wanneer mijn wagen op slot is kan ik alsnog enkel de koffer openen met de afstandsbediening of eventueel met een druk op de knop op de koffer als ik de sleutel op zak heb. Wanneer ik deze op dezelfde manier echter weer sluit, gaat de koffer weliswaar dicht, maar niet opnieuw slotvast. Als ik dus de wagen (die eigenlijk nog op slot is) niet expliciet opnieuw sluit, kan iedereen de koffer openen zonder dat de sleutel in de buurt is.
    Volgens mij is dit een ontwerp fout, aangezien dit bij mijn vorige 2 wagens niet het geval was.
    Hoe werkt dit bij jullie wagen? En wat is julllie mening hier over?

Hangt af van merk tot merk denk ik. Welke auto is het in dit geval?
    Als ik mij goed herinher bij opel blijft die ook open erna en moet je zelf terug op slot doen.
    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Een peugeot 508 in dit geval.

Comment

denk dat het uit veiligheid gedaan is... men is niet zeker dat je de sleutel niet in de koffer hebt laten liggen, tenzij je opnieuw op de afstandsbediening drukt uiteraard.

Comment

Goh ik begrijp je insteek, maar in specifiek dit geval houdt het geen steek. De auto heeft keyless entry. Ik kan de deuren dus ook sluiten met een druk op de deurklink.

Comment

die keyless werkt niet als de sleutel in de auto ligt
            www.peugeotforum.be

Comment

Klopt idd en lijkt me ook heel logisch.

Comment

Mijn Volvo heeft 2 knopjes.
                Eentje is gewoon koffer sluiten, het andere is koffer sluiten en nadien auto op slot. Makkelijk bij bv de supermarkt als je je bakken uit de auto neemt en dan weg gaat van de auto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Invictus66 Bekijk Berichten
                  Ik heb net een "probleem" vastgesteld met de automatische kofferklep van mijn wagen en zou graag jullie ervaring of mening hier eens over horen.
                  Wanneer mijn wagen op slot is kan ik alsnog enkel de koffer openen met de afstandsbediening of eventueel met een druk op de knop op de koffer als ik de sleutel op zak heb. Wanneer ik deze op dezelfde manier echter weer sluit, gaat de koffer weliswaar dicht, maar niet opnieuw slotvast. Als ik dus de wagen (die eigenlijk nog op slot is) niet expliciet opnieuw sluit, kan iedereen de koffer openen zonder dat de sleutel in de buurt is.
                  Volgens mij is dit een ontwerp fout, aangezien dit bij mijn vorige 2 wagens niet het geval was.
                  Hoe werkt dit bij jullie wagen? En wat is julllie mening hier over?
                  Bizar, op de golf 7 (2016) met keyless kan je de koffer openen door gewoon de koffer te openen aan het logo als je de sleutel bij hebt, op moment dat je hem toe doet dan is ook de koffer terug slotvast. Dit is tevens het geval bij de audi a6 (2005)met keyless, koffer kan je apart openen los van de deuren die gesloten blijven en wanneer je de koffer sluit dan is de koffer ook terug slotvast.

Comment

Leg eens de sleutel IN de koffer als je hem toe doet, en zorg dat de reserve sleutel buiten beraik is. Ben benieuwd of de koffer dan ook slotvast gaat. Misschien niet?

Comment

Working...
                    X