Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afgekeurd wegens roest

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Afgekeurd wegens roest

Hallo iedereen,

ik ben vandaag afgekeurd geweest met mijn bestelwagentje wegens roest onderaan het voertuig en vanachter langs de zijkant hebben ze een schroevendraaier erdoor gejaagd dus nu is hij helemaal lelijk.

nu heb ik een vraag over hoe ik dit het beste repareer?

mag ik dit repareren met bijvoorbeeld hars, of bijvoorbeeld bondo dat voor carosserie schade wordt gebruikt, uiteraard roestplek helemaal wegslijpen etc...

of mag dit alleen en enkel gelast worden? Zo ja moet die metaal plaat dan echt in het gat zitten? Of mag die langs de buitenkant erop gelast worden uiteraard na het verwijderen van alle roest.

bedankt!

Had je best even op de keuring zelf gevraagd. Als je last ga dan zo naar de keuring en doe er geen lak of bescherming over anders heb je nog eens kans op afkeur. Pas na een groene kaart mooi afwerken.
    Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
      Had je best even op de keuring zelf gevraagd. Als je last ga dan zo naar de keuring en doe er geen lak of bescherming over anders heb je nog eens kans op afkeur. Pas na een groene kaart mooi afwerken.
      Bedankt voor de tip, ja het was daar zo druk hij zei roest behandelen de platen mogen enkel uit 1 stuk bestaan en hij was weg, maar ik had niet gevraagd voor bondo of een plaat erover genoeg was spijtig genoeg :s

Comment

Alles hangt er van af of er dragende delen verroest zijn....
        Een beetje roest op een spatbord of in een deur is niet zo erg, maar als er balken onderin doorgeroest zijn, dan zou ik toch een vakman inschakelen, anders kan je veel lassen en toch terug afgekeurd worden.

Comment

Ik zal het zo stellen gaat de keuring het erg vinden als ik er gewoon een plaat tegen las, ook al is dit niet mooi, maar wel het doet wat het moet doen zullen zij hier moeilijk over doen?

Comment

Probeer een foto te posten, want roest 'onderaan' kan veel zijn. Voort zelfde geld is dat in dragende delen, dan gaat een plaatje overlassen niet voldoende zijn.
            2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Theinsecure Bekijk Berichten
              Ik zal het zo stellen gaat de keuring het erg vinden als ik er gewoon een plaat tegen las, ook al is dit niet mooi, maar wel het doet wat het moet doen zullen zij hier moeilijk over doen?
              is het tussen de wielen V/A of eerder bij overhang achteraan ? Tussen de wielen zal je deskundig moeten laten lassen, en zeker geen bondo :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Theinsecure Bekijk Berichten
                Er zijn regels over hoe lang de lasnaden moeten zijn, en hoeveel spatie tussen lasnaden. Laat dit door een kenner doen of je kan het twee keer doen.

Comment

Working...
                X