Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Begrippen carosserie herstellingen & handl. Keuring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Begrippen carosserie herstellingen & handl. Keuring

    Hey, ik heb een mail gestuurd naar autoveiligheid en gevraagd naar een handleiding voor het repareren van roest aan carosserie voor de keuring ik heb een mooie document gekregen met alle herstelprocedures die voor hen in aanmerking komen enkel staan er enkele begrippen bij die ik niet begrijp.

    ik wou het document ook uploaden hier op het forum zodat nog mensen hier iets aan hebben, maar ik
    krijg het niet geplaatst mag ik dit eventueel doormailen naar iemand zodat hij dit kan plaatsen?


    de begrippen die ik niet goed begreep zijn:

    1* gatpuntlassen kan dit ook zonder het toestel dat hiervoor dient dus bijvoorbeeld met een MIG lasser om de zoveel puntjes lassen zodat de nieuwe plaat gewoon hecht aan de carosserie?

    2* men mag ook Polyster, klinken, lijmen, en zachtsoldeer gebruiken maar enkel voor voor herstellingen van BEKLEDINGSONDERDELEN wat valt er juist onder die bekledingsonderdelen?

    3* maatverschil van meer dan 10mm tussen overeenkomende vaste punten van het koetswerk. Wat bedoelt men hiermee?

    4* HET IS VERBODEN om geknipte langsliggers te richten. Ik neem aan dat dit meer chassisbalken gericht is dit of?


    Bedankt iedereen!

  • #2
    Ik heb ondertussen gevonden hoe ik het document moet plaatsen: hierbij een link naar desbetreffende link

    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.
    Last edited by Theinsecure; 20/10/2020, 15:47.

    Comment


    • #3
      -Proplassen zal bedoeld zijn, in het te lassen stuk gaatjes boren van ca 3 à 5 mm om de 2,5 cm. ééntje. Gewoon de gaten dichtlassen zodat er hechting is met onderliggen metaal..
      -3 & 4 zal na een botsing zijn(perte total)
      -Gewoon met de half automaat een rups van 5 cm tot 7 cm lassen en 2, 5 cm spatie laten tussen de volgende las(kreukelzones).
      Normaal moet je alle verf, bitumen en roest verwijderen tot je blank metaal hebt. Er zijn genoeg voorbeelden op youtube waar gelast wordt.
      En met de tijd wordt je vlugger en perfecter.
      -
      Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

      Comment

      Working...
      X