Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ontbreken sensoren op wintervelgen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ontbreken sensoren op wintervelgen

Heb net mijn zomerbanden verwijderd en andere aluvelgen met winterbanden gezet. Maar deze hebben geen sensoren waardoor constant het lampje brand in mijn dashbord. Wat effect kan dit hebben op termijn, dat dit constant staat te branden. geen enkel of wel.
    de kostprijs van sensoren valt behoorlijk tegen, dan liever geen

Als je met het lampje kan leven gaat dat verder geen effect hebben.

Comment

Dan denk ik dat ik er ga mee leven want het prijsbestek bij nissan (heb een juke) was zodanig hoog (bijna 500 euro !)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wesp Bekijk Berichten
        Dan denk ik dat ik er ga mee leven want het prijsbestek bij nissan (heb een juke) was zodanig hoog (bijna 500 euro !)

Mooie winst van de dealer

Comment

Voor mijn vader zijn X3 vroegen ze een 350EUR, heb OEM sensoren gekocht voor 65EUR.
          Beetje zoeken en je komt er wel.

Comment

Over een rip off gesproken seg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
              Over een rip off gesproken seg
              Is eigen aan de dealers, die verdienen amper of niks meer dus zoeken ze hun heil in duurdere stukken.

Comment

Toevallig kreeg ik id week met de vriestemperaturen ook een waarschuwing voor mijn bandenspanning op mijn X1.

bij resetten gaf hij bij koude banden respectievelijk 2.0 en 2.1 voor en achter aan.
                Thuis gecheckt ook weer bij koude banden, en met twee verschillende manometers.
                Die gaven telkens 2.5 aan.
                Bij gepompt tot ongeveer 2.8 op de manometer.
                Vanochtend gaf hij dan 2.3 aan.

Om maar te zeggen dat de waardes blijkbaar ook niet altijd zo correct zijn.

Is een leuke gimmik, en zal wel werken als je band daadwerkelijke leeg loopt, maar de concrete waardes zijn toch niet altijd correct.

Comment

Bij mij is dat toch gewoon correct, waarde die de auto weergeeft komt overeen met die van de manometer van mijn compressor en met de druk die ik kan aflezen aan de tankstations waar ik al bijgekomen heb.
                  Zit er pal op of max 0,1 naast.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Toevallig kreeg ik id week met de vriestemperaturen ook een waarschuwing voor mijn bandenspanning op mijn X1.

bij resetten gaf hij bij koude banden respectievelijk 2.0 en 2.1 voor en achter aan.
                    Thuis gecheckt ook weer bij koude banden, en met twee verschillende manometers.
                    Die gaven telkens 2.5 aan.
                    Bij gepompt tot ongeveer 2.8 op de manometer.
                    Vanochtend gaf hij dan 2.3 aan.

Om maar te zeggen dat de waardes blijkbaar ook niet altijd zo correct zijn.

Is een leuke gimmik, en zal wel werken als je band daadwerkelijke leeg loopt, maar de concrete waardes zijn toch niet altijd correct.
                    veelal wijken manometers een halve bar af.... zeker de goedkopere. zie het heel de tijd op 't werk. Banden net op druk gezet maar TPMS blijft branden. Druk dus effectief te laag volgens ONZE manometers

Comment

Zwijg mij over die TPMS...in onze Giulia (akkoord, 't is een Alfa, dus wat had ik verwacht, right ) maakt dat ding om de paar weken van zijn oren. Ergens 0,1 afwijking en je krijgt al een melding die niet weggaat zolang je het 'in orde' brengt. K heb intussen zelf al zo'n klein compressorke van B&D gekocht aansluitbaar op 12v om niet telkens te moeten langsgaan bij tankstation.
                      2.0 JTDm

Comment

Voila zo denk ik er ook over
                        2.0 JTDm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Is eigen aan de dealers, die verdienen amper of niks meer dus zoeken ze hun heil in duurdere stukken.
                          Pas op, is niet dealer die de prijs bepaald. Invoerder bepaalt de prijzen van de stukken, als dealer hebt ge daar helaas niks over te zeggen. Zit natuurlijk wel wat marge op voor de dealer maar dat is niet zo zotveel zenne.

2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Working...
                          X