Zat al weken aan een stuk met herhaaldelijke meldingen van mijn TPMS...vorige week de problematische band in kwestie kunnen identificeren adhv manueel de druk te meten.
Links achteraan zat er dus een vijs in.
Foto's zijn duidelijk:
De vraag is, moet ik gezien de plaats van het gat, mijn band vervangen?
De reden dat ik erbij stilsta is omdat ik in een facebookgroep mijn situatie deelde en dat 80% kritiek gaf omdat een plug op die plaats zogezegd not done is en zelfs potentieel gevaarlijk is omdat mogelijks de plug het niet houdt OMDAT het gaatje en de plug zich bevinden in het zogenaamde schoudergebied van de band.
Een Patch plaatsen langs de binnenkant om het helemaal veilig af te dichten, zou zelfs geweigerd worden door bandenshops, omwille van de locatie.
Klopt dit?
Hoe dan ook zal ik wel bij een bandenshop langsgaan om het daar es te vragen, want die banden zwieren er toch af (is namelijk mijn winterset en de zomerbanden komen er wss heel binnenkort op afhankelijk van het weer)
Ik doe ook doorgaans geen autosnelwegen meer, wel gewestwegen, maar héél beperkt (6,5km), maar dus vooral stadsverkeer eigenlijk.
Dus ik maak me op zich geen grote zorgen om de voormelde risico's zoals een ploffende band aan +120km/u ofzo.
(ja ja, ik gebruik winter en zomerbanden, gelieve hier niet onnodig over te lullen, ik wil de discussie beperken tot het gat)
Maar ik wou het hier even nagaan hoe dat nu zit met een plug in een autoband op zo een locatie.
Klopt het dat ik die band eigenlijk moet wegsmijten in dit geval, of much ado about nothing?
Moet ook zeggen, dat de grootste criticasters in die groep, kwamen van mensen die in zo een bandenshop en gerelateerde activiteiten werkten
Links achteraan zat er dus een vijs in.
Foto's zijn duidelijk:
De vraag is, moet ik gezien de plaats van het gat, mijn band vervangen?
De reden dat ik erbij stilsta is omdat ik in een facebookgroep mijn situatie deelde en dat 80% kritiek gaf omdat een plug op die plaats zogezegd not done is en zelfs potentieel gevaarlijk is omdat mogelijks de plug het niet houdt OMDAT het gaatje en de plug zich bevinden in het zogenaamde schoudergebied van de band.
Een Patch plaatsen langs de binnenkant om het helemaal veilig af te dichten, zou zelfs geweigerd worden door bandenshops, omwille van de locatie.
Klopt dit?
Hoe dan ook zal ik wel bij een bandenshop langsgaan om het daar es te vragen, want die banden zwieren er toch af (is namelijk mijn winterset en de zomerbanden komen er wss heel binnenkort op afhankelijk van het weer)
Ik doe ook doorgaans geen autosnelwegen meer, wel gewestwegen, maar héél beperkt (6,5km), maar dus vooral stadsverkeer eigenlijk.
Dus ik maak me op zich geen grote zorgen om de voormelde risico's zoals een ploffende band aan +120km/u ofzo.
(ja ja, ik gebruik winter en zomerbanden, gelieve hier niet onnodig over te lullen, ik wil de discussie beperken tot het gat)
Maar ik wou het hier even nagaan hoe dat nu zit met een plug in een autoband op zo een locatie.
Klopt het dat ik die band eigenlijk moet wegsmijten in dit geval, of much ado about nothing?
Moet ook zeggen, dat de grootste criticasters in die groep, kwamen van mensen die in zo een bandenshop en gerelateerde activiteiten werkten
Comment