Mijn ford galaxy (diesel) heeft kuren.
Zeer onvoorspelbaar wil die niet starten. Dus op 20 keer dat ik de auto start doet ie het 18 keer totaal probleemloos, en 2 keer dat die precies wel wil in gang geraken maar hoe lang ik ook probeer, het lukt niet. Heeft niks te maken met de koude (het probleem loopt al enige tijd, zowel in warme als in koudere periodes, en bv. met de afgelopen vriesperiode was er geen verschil te merken).
Het is zeker niet de batterij, die is in prima staat en ik kan zeer lang proberen om te starten.
Het zijn niet de gloeiboegies want die zijn zeer recent vervangen.
Het is niet de brandstoffilter want die is recent vervangen.
Wat ook opvalt: heb hem twee keer dat hij niet wou starten eens laten voortrekken en dan zo proberen in gang te trekken en dat ging zeer vlot. Ook eens toen ik op een berg geparkeerd stond gewoon laten bollen en inkoppelen en vroem, vlotte start.
In andere gevallen is het meestal zo dat als ik 2 uur later nog eens probeer dat hij wel start. Heeft echter niks te maken met koude of warme motor. Het probleem duikt random op met koude motor, met een motor waar 5km mee is gereden, en met een motor waar een lange rit is mee gemaakt...
En ene keer heb ik ook eens gewoon op startmotor een half metertje vooruit gereden en daarna startte hij ook vlot.
Enig idee wat dat zou kunnen zijn? Ik had ooit een espace die totaal niet meer wou starten en een beetje gelijkaardig symptoom had en daar zij de wegenwacht toen dat er een of andere sensor kapot was die de positie van de krukas of de zuigers of zoiets meette, en dat omdat die kapot was, was het niet duidelijk wanneer er diesel moest ingespoten worden en dat was dan het probleem.
Kan zo'n sensor "half kapot" zijn waardoor die nog wel vaak werkt maar soms niet werkt?
Zeer onvoorspelbaar wil die niet starten. Dus op 20 keer dat ik de auto start doet ie het 18 keer totaal probleemloos, en 2 keer dat die precies wel wil in gang geraken maar hoe lang ik ook probeer, het lukt niet. Heeft niks te maken met de koude (het probleem loopt al enige tijd, zowel in warme als in koudere periodes, en bv. met de afgelopen vriesperiode was er geen verschil te merken).
Het is zeker niet de batterij, die is in prima staat en ik kan zeer lang proberen om te starten.
Het zijn niet de gloeiboegies want die zijn zeer recent vervangen.
Het is niet de brandstoffilter want die is recent vervangen.
Wat ook opvalt: heb hem twee keer dat hij niet wou starten eens laten voortrekken en dan zo proberen in gang te trekken en dat ging zeer vlot. Ook eens toen ik op een berg geparkeerd stond gewoon laten bollen en inkoppelen en vroem, vlotte start.
In andere gevallen is het meestal zo dat als ik 2 uur later nog eens probeer dat hij wel start. Heeft echter niks te maken met koude of warme motor. Het probleem duikt random op met koude motor, met een motor waar 5km mee is gereden, en met een motor waar een lange rit is mee gemaakt...
En ene keer heb ik ook eens gewoon op startmotor een half metertje vooruit gereden en daarna startte hij ook vlot.
Enig idee wat dat zou kunnen zijn? Ik had ooit een espace die totaal niet meer wou starten en een beetje gelijkaardig symptoom had en daar zij de wegenwacht toen dat er een of andere sensor kapot was die de positie van de krukas of de zuigers of zoiets meette, en dat omdat die kapot was, was het niet duidelijk wanneer er diesel moest ingespoten worden en dat was dan het probleem.
Kan zo'n sensor "half kapot" zijn waardoor die nog wel vaak werkt maar soms niet werkt?
Comment