Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Corsa motorlampje brandt

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Opel Corsa motorlampje brandt

Hallo

Ik heb een Opel Corsa 1.2 Benzine + LPG 2010 model ongeveer op 135 000km 5 deurs

Gisteren met de Corsa gereden geen problemen gehad, deze morgen sta ik op en na een kilometer of 2 ging het motorlampje aan (zonder te flikkeren). De auto rijdt normaal, motor draait normaal als een klok.

De vorige keer (een paar jaar geleden ook topic over gestart hier) waren het de bobine en koppakking, maar ik ben 100% zeker dat het deze keer niks met bobine te maken heeft want motor stottert niet, geel koelvloeistof lekkage, geen remolieverlies, motorpijl perfect (altijd castrol gebruikt).

Ik heb het benzinedopje uitgedraaid en weer erop geplaatst ook niet geholpen.

Benzine voor het laatst 1.5 maand geleden erop gezet (altijd om de 2-3 maanden want ik rij veel op gas) en het heeft niet gevroren. Wel heb ik 150km geleden gas getankt (bij dezelfde tankstation waar ik altijd ga tanken).

Dus om een lang verhaal kort samen te vatten: auto draait als een klok, geen lekkage, alles op peil.

Wat kunnen jullie concluderen? 2 maanden geleden nog zonder problemen door de keuring geraakt.

Wel moet ik mijn auto na 1.700km laten onderhouden. Ik wil nog even tot dan wachten want ik heb het gevoel dat het iets kleins is (misschien een bougie of luchtfilter)

Vandaag was het lampje weer weg maar ik denk dat die ziekte nog aanwezig is in mijn auto, we zullen zien wanneer het terugkomt

Comment

Is dat niet iets met de lambda sonde als dat gaat branden bij een opel?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
        Dat kan heel goed zijn, binnenkort is het onderhoud. We zullen zien of het terugkomt

Comment

Moest meteen hier aan denken LOL

Comment

Het lampje staat nog steeds uit maar ik merk wel dat de auto niet meer zo goed trekt en op brandstof staat 7.4l/100. Ik heb dit nooit eerder gecontroleerd ik heb er pas nu voor de eerste keer in 5 jaar naar gekeken. Ik denk toch dat je gelijk hebt en dat het de lamba sonde is. Toen het lampje brandde kwam er ook een vies geur toen ik uit de auto stapte (uit de uitlaat) .

Comment

Ik heb het ook ooit eens voorgehad met mijn Tigra, kan goed 20 jaar geleden zijn, uiteindelijk is daar nooit iets mee gebeurd, het lampje ging terug uit en de auto liep weer normaal. Ik weet niet waar je gaat tanken, maar deze blokjes zijn wel gevoelig voor welke benzine ze krijgen. Tank er eens Shell 98 in en ga er een goeie rit mee maken en op autostrade eens goed doortrekken. 9/10 is het probleem opgelost. Als het blijft terugkomen wel best eens laten nakijken, maar het hoeft niet meteen een ramp te betekenen.

Comment

Ik heb het ook ooit eens voorgehad met mijn Tigra, kan goed 20 jaar geleden zijn, uiteindelijk is daar nooit iets mee gebeurd, het lampje ging terug uit en de auto liep weer normaal. Ik weet niet waar je gaat tanken, maar deze blokjes zijn wel gevoelig voor welke benzine ze krijgen. Tank er eens Shell 98 in en ga er een goeie rit mee maken en op autostrade eens goed doortrekken. 9/10 is het probleem opgelost. Als het blijft terugkomen wel best eens laten nakijken, maar het hoeft niet meteen een ramp te betekenen.
                Wel ik tankte eerst bij Total maar omdat mijn bobijnen beschadigd werden was ik veranderd en ik tank nu al 1.5 jaar bij Lukoil, ik gooi om de 2-3 maanden 95 benzine (goedkoper want auto start enkel met benzine op, daarna schakelt hij over naar LPG) ook LPG tank ik bij Lukoil. Laatst getankt op 3 maart full depot 95 benzine. LPG tanken doe ik iedere week.

Comment

die 95 van tegenwoordig is rotzooi, ik zou eens 98 bij een kwaliteitsmerkt pakken (met lukoil is niks mis, maar ik zou eens shell nemen als ik jou was)

Comment

nu goed, over LPG kan ik niks vertellen, geen ervaring mee, mijn ervaringen zijn 100% benzine achtig.

Comment

nu goed, over LPG kan ik niks vertellen, geen ervaring mee, mijn ervaringen zijn 100% benzine achtig.
                      Omdat het altijd koud weer is geweest is mijn benzine bijna toch op ik zal de volgende keer bij Shell tanken en 98 en dan eens goed op de autosnelweg rijden 35km heen met lpg en 35km terug met benzine om te kijken of het helpt

Comment

Zojuist naar een vriend gegaan die auto heeft gestudeerd en zelf bij een garage werkt van Opel en hij heeft het thuis uitgelezen en er kwam 1 foutmelding maar geen enorme namelijk de lambasonade. Hij zei zoals jou dat ik moet doorrijden totdat mijn brandstof op is en dan weer ergens anders tanken.

hij vond het ook raar dat de auto nu meer benzine verbruikt dan LPG hij heeft 40 minuten liggen zoeken maar alles wijst naar de lambasonade, wel was een kabel van de lambasonade uit (kleurkabel) hij zei dat dat te maken zou hebben met de LPG

Comment

Auto start perfect, geen raar geluid van de motor en rijdt normaal behalve minder sterk alsof de motor beetje tegenwerkt met gas geven. We wachten af

Comment

Ik denk dat het probleem is opgelost, auto trekt weer goed en verbruik is normaal

Comment

Working...
                            X