Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geluidsabsorberende spray gezocht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Geluidsabsorberende spray gezocht

Hoi,
    waar kan ik goede hittebestendige geluidsabsorberende spray kopen?
    Het is voor de onderkant van de tank van een motorfiets. Door de vorm van die onderkant lijkt dat als een megafoon te werken. Door die onderkant met die spray te behandelen hoop ik dit megafoon-effect tegen te gaan.
    Waarom spray? Omdat dat gemakkelijker aan te brengen is op die grillige gebogen tankvorm. Anders zou ik wel voor één van deze producten gaan denk ik:

Teroson PU SP200 is een zelfklevende geluidsabsorberende mat van CFK-vrije kunststof voor het verminderen van geluiden. Hierdoor wordt ...

Alle tips zijn welkom.
    mvg,
    Paul
    Last edited by Muug; 09/06/2021, 17:34.

Zijn het resonanties? Of is het echt een toeter-effect?

Als het resonanties zijn, kan het helpen er strookjes bitumen op te kleven
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
      Zijn het resonanties? Of is het echt een toeter-effect?
      Dat vind ik een verstandige vraag! Dank om mee te denken!
      Het is dus een BMW R1150GS van 2003. Daarvan zit de inlaatsnorkel links onder de rand van de benzinetank. Die tank heeft onderaan de vorm van een omgekeerde U omdat ze over het chassis hangt. Het geluid komt tot mij via de opening aan de vorkbenen. Dat weet ik omdat het een pak stiller is als ik daar een pak handdoeken prop. Heb ik natuurlijk getest bij stilstand ;-) Als ik onder het rijden de mond van de snorkel met de linkerhand afsluit, dan is dat meteen een pak stiller. Dus het geluid komt echt uit die snorkel die onder de tank "roept".
      (En om die vraag voor te zijn: oordopjes werken niet omdat ze die bepaalde frequentie niet dempen.)
      Je vraag vind ik eigenlijk moeilijk te beantwoorden. Misschien is het een mengeling: resonantie die door het toeter-effect versterkt wordt. Het zit zo dat het geluid het luidst is tussen zo'n 2000-2500 toeren. En als het motorblok zwaarder belast wordt - dus met twee erop versnellen, of steil bergop, of die belasting simulerend door remmend te versnellen - klinkt het echt een pak luider. Maar tussen 2500 en 4000 toeren is het weer helemaal weg. Fluisterstil. Boven de 4000 komt het dan weer langzaam terug naarmate de toeren hoger gaan. (Bij deze boxermotor ga je zelden boven de 6000 toeren). Dus, wat denk je? Resonantie? Toeter?

Comment

Je hebt ergens dus resonantie. Dat kan je niet weg krijgen met een "spray". Het enige wat zou kunnen helpen is een soort deken (liefst hittebestendig) op die plaats gaan aanbrengen.
        Je kan natuurlijk ook eens kijken of alles wel goed vast staat.

Comment

Working...
        X