Hallo
Bij mijn Mercedes CLA 180 AMG zijn de voorste remblokken en schijven (geventileerd) 3500KM geleden vervangen (in september).
Sinds 2 weken merk ik dat indien ik boven de 160 rij en rem het stuur trilt. Het is allemaal begonnen toen wij naar Duitsland zijn gaan rijden (650km van hier + nog eens terug) een lange rit, in Duitsland 160-200 gereden en sportief. Heen geen problemen gehad maar bij terugkomst begon mijn stuur te trillen indien ik begon te remmen op een hoge snelheid. onder de 160 geen problemen en remt normaal. Er was bij terugkomst ook enorm veel file dus extra hard moeten remmen op hoge snelheid.
Vandaag nog eens getest (korte ritten) van 80 naar 20 hard remmen geen probleem maar toen ik uitstapte roken de voorste remmen naar rubber en waren de voorste velgen enorm lichtjes warm. Achterkant geen problemen (achterkant zitten niet geventileerde remschijven.
Nu is mijn vraag of het normaal is dat mijn remmen (voor neem ik aan want trilling komt van voor) gaan trillen boven de 160 ? en dat ze warm worden bij korte ritten met hard remmen (sportief rijgedrag), komt dit doordat er voor gaatjes zitten waar de hitte uit komt?
Alle remmen zowel blokken als schijven zijn van het merk brembo (duurste voor CLA versie).
Auto is automaat. Wat zou de oorzaak kunnen zijn en welke handelingen zouden er moeten gebeuren?
alvast bedankt
Bij mijn Mercedes CLA 180 AMG zijn de voorste remblokken en schijven (geventileerd) 3500KM geleden vervangen (in september).
Sinds 2 weken merk ik dat indien ik boven de 160 rij en rem het stuur trilt. Het is allemaal begonnen toen wij naar Duitsland zijn gaan rijden (650km van hier + nog eens terug) een lange rit, in Duitsland 160-200 gereden en sportief. Heen geen problemen gehad maar bij terugkomst begon mijn stuur te trillen indien ik begon te remmen op een hoge snelheid. onder de 160 geen problemen en remt normaal. Er was bij terugkomst ook enorm veel file dus extra hard moeten remmen op hoge snelheid.
Vandaag nog eens getest (korte ritten) van 80 naar 20 hard remmen geen probleem maar toen ik uitstapte roken de voorste remmen naar rubber en waren de voorste velgen enorm lichtjes warm. Achterkant geen problemen (achterkant zitten niet geventileerde remschijven.
Nu is mijn vraag of het normaal is dat mijn remmen (voor neem ik aan want trilling komt van voor) gaan trillen boven de 160 ? en dat ze warm worden bij korte ritten met hard remmen (sportief rijgedrag), komt dit doordat er voor gaatjes zitten waar de hitte uit komt?
Alle remmen zowel blokken als schijven zijn van het merk brembo (duurste voor CLA versie).
Auto is automaat. Wat zou de oorzaak kunnen zijn en welke handelingen zouden er moeten gebeuren?
alvast bedankt
Comment