Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trilling stuur bij hoge snelheid en stank voorste remmen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik vermoed dat er iemand met sommigen hun voeten (of andere lichaamsdelen) aan het rammelen is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OpelCorsa Bekijk Berichten

Ja maar ik denk niet dat jij zoals mij rijd, die wat onder mijn Corsa zitten van 40 euro van brembo gebruik ik bv ook al 2 jaren zonder problemen en Corsa maakt veel meer kilometers
      Als je echt wil, dan kan je remblokken op één rit naar de vaantjes rijden, net zoals een koppeling. Je kan dan kopen wat je wil, een paar remmingen van 200 naar 0 en dan stil blijven staan en de zaak is om zeep.

Een CLA180 is zowat een basismodel bij Mercedes, dus die zijn zeker niet geschikt om te doen wat jij wil doen.
      Je had beter de AMG gekocht, daar zitten grotere en betere remmen op.

Comment

Dat is, het is niet omdat er AMG op staat dat het een AMG is. Een Audi met S line is ook geen echt S of RS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
          Dat is, het is niet omdat er AMG op staat dat het een AMG is. Een Audi met S line is ook geen echt S of RS.
          Ik bedoel dus ook een ECHTE AMG.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Ik bedoel dus ook een ECHTE AMG.
            I know

Comment

Als je veelvuldig van 200 > stilstand moet afremmen, ben je volgens mij ook als een complete lunatic aan het rijden.

1) Je auto is er totaal niet geschikt voor. Een CLA 180 is maar het basismodel van een kleine middenklasser, geen autobahn-cruiser zoals een S-klasse. Het feit dat je wagen de 200 km/h kan aantikken, wil niet zeggen dat die auto bedoeld is om zoiets voortdurend en langdurig te doen.

2) Het verkeer leende zich duidelijk ook niet voor dergelijke hoge snelheden. Als je vele keren zo'n remactie moet doen, rij je m.i. veel te snel voor de verkeersdrukte die er op dat moment was.

En Brembo is inderdaad wel een gekend merk in alles wat remmerij aangaat, maar hetgeen je op autodoc vind, is gewoon standaard-stuff, geen racerij-materiaal. De garage die het onderhoud van mijn Mercedes doet, opteert trouwens bewust voor OEM-Mercedes onderdelen, omdat hij slechte ervaringen heeft met aftermarket-vervangonderdelen (piepen en kromtrekken van schijven).

Mijn achterste (!) remblokjes zijn vervangen geweest op 70.000 km, mijn voorste zijn nog steeds de originele (bijna 90.000 km, ondertussen), en deze auto doet heel vaak stadsverkeer, en heeft een periode een nogal sportief gestuurd leven gehad in de Westhoek. Het is ook een automaat, en een AMG-line (met geperforeerde schijven vooraan )
              Op mijn vorige wagens (waar ik ook vlot tot 60.000 km op een jaar mee deed, waren de schijven meestal aan vervanging toe tegen dat ik de wagen moest omruilen (vaak tegen de 200.000 km aan). Blokken waren dan 1 keer vervangen geweest; En die karren sleten heel wat tijd op het traject Kortrijk>Gent>Brussel, dus heel veel intens verkeer, met af en toe een ferme tempovertraging.

Een wijs man zei ooit: 'met de auto rijden is vooral anticiperen op de fouten van een ander'.

2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ik reed vroeger ook regelmatig in Duitsland, en ja ik tikte de 200 ook regelmatig aan.
                Maar bij vertrek legde ik telkens mijn portefeuille of een tas op de passagierszetel.
                Bij een normale rit lag die daar nog bij aankomst. Als je regelmatig je anker moet uitwerpen, dan is er echt iets fout met je rijstijl.

Comment

Bon

Comment

Heeft mijn cla 180 benzine 2018 model eigenlijk een ketting of een riem weet iemand dat?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OpelCorsa Bekijk Berichten
                      Heeft mijn cla 180 benzine 2018 model eigenlijk een ketting of een riem weet iemand dat?
                      Zou in je onderhoudsboekje moeten staan.

Comment

Een Mercedes heeft normaal altijd een ketting.

Auto modellen die een ketting hebben
                        • Chrysler PT cruiser [1.6 benzine 2000-2010]
                        • Fiat Punto [1.3JTD 2012]
                        • Ford KA [1.3 benzine 2007]
                        • Honda Civic [1.7 CTDI 2002-2005]
                        • Kia Rio [1.5 CRDI 2005]
                        • Mazda 3 [2.0 benzine 2006]
                        • Mini Cooper Clubman [1.6 benzine 2008]
                        • Alle BMW auto’s
                        • Cadilac alle modellen
                        • Citroen C1 | 1.0 | Benzine | 68pk | 2005
                        • Dacia Sandero | 0.9Tce 90 | Benzine | 2006
                        • Fiat Punto | 1.3 JTD | Diesel | 2012
                        • Ford KA | 1,3 | Benzine | 44kw | 2007
                        • Honda Civic | 1.7 CTDi | Diesel | 74kw | 2002-2005
                        • Kia Rio | 1.5 CRDI | Diesel | 110pk | 2005
                        • Mazda 3 | 2.0 | Benzine | 149pk | 2006
                        • Mercedes alle modellen
                        • Mini Cooper Clubman | 1.6 | Benzine | 88kw | 2008
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

behalve de 1.5dci

weet je het van de 1.3 tce eigenlijk?

Comment

Dit is de mijne kunnen jullie even bevestigen of dit een ketting of riem is?
                            Last edited by OpelCorsa; 24/11/2021, 21:26.

Comment

Comment

Lijkt meer op een riem wat daar zit

Comment

Niemand die weet wat dat is op de foto? Lijkt op een riem

Comment

die riem is de v-snaar die de waterpomp, de alternator etc aandrijft

Comment

De ketting of TANDriem zie je bij veel auto's niet vanaf de buitenkant.

Waarom wil je dat eigenlijk weten? Wil je die zelf vervangen?
                                      De garage zal die wel vervangen als het nodig is volgens onderhoudsinterval, en dat staat in je onderhoudsboekje of handleiding.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                        De ketting of TANDriem zie je bij veel auto's niet vanaf de buitenkant.

Waarom wil je dat eigenlijk weten? Wil je die zelf vervangen?
                                        De garage zal die wel vervangen als het nodig is volgens onderhoudsinterval, en dat staat in je onderhoudsboekje of handleiding.
                                        Ge moet Opel Corsa zijn oudere posts eens bestuderen... heeft nogal veel eigenaardige, bijzondere ”problemen” en op zijn zachtst gezegd merkwaardige ’vragen’...

Comment

Perfect legitieme vragen, niemand behalve ranze… weet alles

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Working...
                                          X