Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trilling stuur bij hoge snelheid en stank voorste remmen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    behalve de 1.5dci

    weet je het van de 1.3 tce eigenlijk?
    Nope maar dat zijn dan ook Renault motoren. En bij deze gaat het over het vorige model CLA benzine veronderstel ik.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #42
      wou ff reageren dat niet elke benz een ketting heeft, ook niet in de vorige cla, wel op deze

      Comment


      • #43
        Zojuist naar een vriend geweest die auto heeft gestudeerd en werkzaam is in een auto garage en remmen zijn niet krom, goede diagnose gedaan, banden eruit en draaien om te kijken of de schijven krom draaien en de blokken ook nagekeken en zien er goed uit.

        Comment


        • #44
          Altijd goed om wat vrienden te hebben waar je op kan rekenen.
          In mijn vriendenkring is niemand die voor auto heeft gestudeerd, maar wel iemand die voor fiets studeerde en nu nog bijstudeert om elektrische fiets te worden. Al veel hulp van gehad!

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door OpelCorsa Bekijk Berichten
            Niemand die weet wat dat is op de foto? Lijkt op een riem
            Wat jij aanduid is de multiriem, heeft niets met de distributie te maken.

            Jouw auto heeft een M270 motor, met distributieketting.
            Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
            Current:
            1987 Mercedes-Benz W124 200D
            1979 Mercedes-Benz W123 280E
            1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
            Ex:
            1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
            1976 Mercedes-Benz W123 250
            1987 Mercedes-Benz W124 230E

            1979 Mercedes-Benz W123 300d
            1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
            1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
            1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
            2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

            1990 Mercedes-Benz C124 300CE
            1980 Mercedes-Benz W123 280
            1989 Mercedes-Benz W124 230E

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              behalve de 1.5dci

              weet je het van de 1.3 tce eigenlijk?
              Ook ketting dacht ik.
              Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
              Current:
              1987 Mercedes-Benz W124 200D
              1979 Mercedes-Benz W123 280E
              1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
              Ex:
              1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
              1976 Mercedes-Benz W123 250
              1987 Mercedes-Benz W124 230E

              1979 Mercedes-Benz W123 300d
              1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
              1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
              1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
              2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

              1990 Mercedes-Benz C124 300CE
              1980 Mercedes-Benz W123 280
              1989 Mercedes-Benz W124 230E

              Comment


              • #47
                Opel Corsa heeft een ander plaats in mijn hart, mijn eerste auto (met LPG) die we nog steeds in bezit hebben, bedrag wat we hebben geïnvesteerd voor de LPG installatie hebben we allang terugverdiend. Mensen kunnen van binnen lachen omdat men met een Corsa 1.2 rijdt maar beseffen niet dat ik geld heb verdiend en nog steeds verdien. Soms neem ik gewoon de Corsa om te toeren omdat die auto als een botsauto is

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door OpelCorsa Bekijk Berichten
                  Zojuist naar een vriend geweest die auto heeft gestudeerd en werkzaam is in een auto garage en remmen zijn niet krom, goede diagnose gedaan, banden eruit en draaien om te kijken of de schijven krom draaien en de blokken ook nagekeken en zien er goed uit.
                  Logisch toch. Als je aan normale snelheden reed dan had je toch geen trillingen? Dan ga je dat ook niet zien als je koud de schijven controleert.

                  Jij hebt last van hotspotting bij hoge snelheden. Kort gezegd, bij overbelasting.
                  Je blokken hebben wel een stevige ‘duw’ gekregen en zullen minder lang mee gaan, je hebt er als het ware (een deel van) het bindmiddel uit gekookt.

                  Het is dan zeker niet onveilig om verder te rijden aan normale snelheden, maar als het trilt weet je dat je te hard gaat.
                  Gewoon goed in de gaten houden, en de blokken op tijd vervangen.
                  Als je staal op staal zit is het veel te laat.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                    je hebt enkele (beginners) fouten gemaakt, ongeacht de remschijven(kom ik verder op terug)
                    1 je hebt je schijven warm gestookt door hard af te remmen en bovendien met een automaat: wanneer je stilstaat, blijven de blokken op je schijf op 1 plek en daar zijn ze warmer dan de rest>> krom trekken, zelfs als je de auto stilzet en de blokken niet meer tegen de schijf komen, koelt deze plek nog altijd minder af...>>> kromme schijven
                    2 na hard remmen moet je de schijven de kans geven om af te koelen, filerijden of traag rijden is niet goed, je schrijft dat er veel file was en je daarom heftig moest remmen>> kromtrekken
                    3 met hete schijven in plassen/car wash etc is hét recept voor kromme schijven
                    4 je zegt dat je schijven hebt met gaatjes: dit dient niet om de schijven af te koelen, dit dient om het remstof makkelijker van tussen schijf en blok te verwijderen , door de gaatjes krijg je temperatuurverschillen tussen de volle plekken in je schijf en de plekken rond de gaatjes>> kromtrekken

                    ivm je geboorde remschijven: voor intensief gebruik zijn deze minder geschikt dan volle schijven, ik heb 1x geperforeerde schijven op onze trackday auto geplaatst en na 1 dag circuit waren deze krom(zie uitleg punt 4) en begon je haarscheurtjes te zien(kans op breken remschijf) op af fabriek geleverde geperforeerde schijven is de samenstelling van de schijf anders en die kosten véél meer dan 70€/stuk

                    plaats gewone geventileerde(ziet eruit als 2 schijven met een spleet tussen) op je auto en ga voor bvb Ferodo DS2500(of zelfs ds3000) remblokken, EBC is goed maar niet zo goed als Ferodo DS2500
                    en belangrijk nadat je zotjes gedaan hebt: rij nog minstens 20km rustig rond (+90km/u minstens) om de schijven de kans te geven om af te koelen

                    en als je ziet dat er file is: anticipeer.... dan hoef je niet hard te remmen

                    enige dat je nu nog kan doen: nieuwe schijven en blokken(9/10 zijn je blokken verglaasd)
                    We zijn nu een jaar verder, had mijn remmen eens laten schoonmaken in mei 2022 omdat er gepiep kwam, tijdelijke oplossing nu is het terug. We gaan weer de blokken + schijven vervangen met BREMBO. Deze keer zal ik veel voorzichtiger zijn met het inrijden.

                    Het gepiep komt van rechtsvoor bij lichtjes remmen. Blokken zien er nog goed en dik uit dus nog lang niet op. Schijven op het eerste zicht ook niet maar waarschijnlijk krom getrokken want op hoge snelheid (160-170) begint het te trillen zoals uitgelegd in dit topic.

                    Eind deze week of begin volgende week komen er nieuwe brembo schijven en blokken eronder.

                    Comment

                    Working...
                    X