Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Storingen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Storingen

Betreft Volvo XC60 2.0 D 2015 automaat 8 traps , 104500km .
    Ik krijg sinds enkele maanden een storingsmelding op mijn display . De ene keer is dat een symbol voor een storing in het motor management , de andere keer is het de koeling . Ik kan deze info wegduwen met het knopje op de richtingaanwijzer . De auto blijft normal functioneren . Probleem : ik woon nu voor lange tijd in Bulgarije .
    Ik kocht de wagen kort voor ons vertrek begin aug. ‘21 . Dezelfde dag kreeg ik al een storingsmelding , wegenwacht bevestigde ,na uitlezen motor ,een defecte sensor aan het luchtfilterhuis . Hersteld bij de verkoper en vertrokken op reis . Na +/- 400 km zelfde melding van storing ( motormanagement) . In Servië , Belgrado bij een Volvo dealer geweest , daar vastgesteld weer dezelfde sensor die defect was . Konden niet wachten ( 10d) op nieuwe maar verdere reis zonder haperingen behalve de storingsmelding die steeds terug verscheen .
    Eens terplaatse bij een erkende Volvo hersteller de sensor laten fixen .... maar probleem blijft zich voordoen met nu een extra melding van het koel systeem . Desondanks ondervind ik geen merkbare prestatie vermindering , km stand nu : 109300km. Onlangs een ritje naar Griekenland en terug +/- 500 km zonder problemen qua rijden . Het is een prima reisauto met , voor ons , een grote koffer . Rijdt heel soepel en vlot , steile hellingen en volgeladen zonder terugval , verbruik is ok . Moet wel toegeven dat mijn vorige wagen ,Citroën c4 cactus ‘18 , comfortabeler en handiger in de stad was .
    Binnenkort rij ik naar een Volvo dealer in Sofia voor een grondig nazicht en hopelijk herstelling .
    Misschien is er iemand hier met een gelijksoortige ervaring ?
    Simca1501, Taunus 1.6S , Taunus 1.6Bravo , Golf1.6aut.,Citroen Dyane , Datsun1.6SSSaut.,RenaultR4 , Golf1.6C , Lada2105 ,CitroenCX 2.0Athena, Jetta1.4tx ,Astra1.7d combi , Peugeot405 2.0combi aut., Peugeot 106 1.2 , Peugeot 306 1.4i , Skoda Oct. 1.6tdi dsg7 , Fiesta1.25 .

aangezien de storing niet constant optreedt, vermoed ik een slecht contact. ik zou eens de stekker losmaken, uitblazen met contactspray en droogblazen en dan kijken of ze terug komt
    terwijl je dan toch bezig bent, ook de kabel eens van dichtbij bekijken of er daar iets abnormaals aan te zien is
    mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
      aangezien de storing niet constant optreedt, vermoed ik een slecht contact. ik zou eens de stekker losmaken, uitblazen met contactspray en droogblazen en dan kijken of ze terug komt
      terwijl je dan toch bezig bent, ook de kabel eens van dichtbij bekijken of er daar iets abnormaals aan te zien is
      Simca1501, Taunus 1.6S , Taunus 1.6Bravo , Golf1.6aut.,Citroen Dyane , Datsun1.6SSSaut.,RenaultR4 , Golf1.6C , Lada2105 ,CitroenCX 2.0Athena, Jetta1.4tx ,Astra1.7d combi , Peugeot405 2.0combi aut., Peugeot 106 1.2 , Peugeot 306 1.4i , Skoda Oct. 1.6tdi dsg7 , Fiesta1.25 .

Comment

Euh ja ..bedankt maar ik ben geen zelf sleutelaar , ook heb ik rug problemen . Ik denk dat bij de voorlaatste en laatste nazicht wel een en ander zou moeten proper gemaakt zijn wat stekkers en contacten betreft

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door michiel54 Bekijk Berichten
          Euh ja ..bedankt maar ik ben geen zelf sleutelaar , ook heb ik rug problemen . Ik denk dat bij de voorlaatste en laatste nazicht wel een en ander zou moeten proper gemaakt zijn wat stekkers en contacten betreft
          ben ik niet zeker van, bij de dealer doen ze juist wat het onderhoudsprotocol voorschrijft en dat zegt niet stekkers nakijken en proper maken...
          mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

...en iemand vinden die daar zijn dure tijd wil insteken is een hopeloze klus

Comment

Working...
            X