Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Corsa radio probleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Opel Corsa radio probleem

    Hallo,

    mijn ouders hebben een nieuwe Opel Corsa gekocht en hebben een probleem met de radio. Als we de motor uit zetten valt de radio volledig uit. Het is dan ook niet mogelijk om de radio te starten tenzij we ook de motor laten draaien.

    de garage zei dat dit te maken heeft dat de batterij te plat is, maar ondertussen hebben we al al ritten van 30 km en meer gemaakt.

    Het lijkt me niet logisch dat we de radio dan ook niet kunnen aanzetten zonder dat de motor draait. Of zit ik hier verkeerd?
    Last edited by Racingboy; 29/11/2021, 18:40.
    2016 BMW 320d F30 M-Pack 190 pk
    2013 BMW 120d F20 M-Pack 184 pk

    2009 Opel Insignia 5drs sport 2.0 CDTI 160pk
    2007 Opel Astra GTC Sport 1.7 CDTI 100 pk

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Racingboy Bekijk Berichten
    Hallo,

    mijn ouders hebben een nieuwe Opel Corsa gekocht en hebben een probleem met de radio. Als we de motor uit zetten valt de radio volledig uit. Het is dan ook niet mogelijk om de radio te starten tenzij we ook de motor laten draaien.

    de garage zei dat dit te maken heeft dat de batterij te plat is, maar ondertussen hebben we al al ritten van 30 km en meer gemaakt.

    Het lijkt me niet logisch dat we de radio dan ook niet kunnen aanzetten zonder dat de motor draait. Of zit ik hier verkeerd?
    Bij onze 5008 valt die ook zeer snel uit. Ik denk dat ze daar gewoon bij PSA kleine batterijen inzetten.

    Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

    Comment


    • #3
      nope da's een economy mode: als batterij is opgeladen dan kan je max 20 minuten radio laten aanstaan zonder contact. Dan springt de economy mode aan. Echter je kan daarna niet gewoon terug die aanzetten voor een volgende 20 minuten. Enkel als de auto gestart is, dan kan terug de radio aangezet worden. Maar (weeral): de tijd dat je dan kan gebruiken hangt af van hoelang de motor heeft kunnen draaien. Het zit dan ongeveer aan 5 minuten rijden is gelijk aan 1 minuut radio kunnen gebruiken zonder contact. Maw heb je de volledige 20 minuten opgebruikt, heb je pas na een dik uur rijden terug 'recht' op die 20 minuten radio gebruiken na contact.
      En neen PSA steekt geen kleine batterijen. Als ik de batterij bekijk die in de 607 stak, da's een joekel van een batterij en toch gebeurde daar net hetzelfde.

      Dus de rit van 30 km is te kort voor 20 minuten speelduur te krijgen.
      www.peugeotforum.be

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
        nope da's een economy mode: als batterij is opgeladen dan kan je max 20 minuten radio laten aanstaan zonder contact. Dan springt de economy mode aan. Echter je kan daarna niet gewoon terug die aanzetten voor een volgende 20 minuten. Enkel als de auto gestart is, dan kan terug de radio aangezet worden. Maar (weeral): de tijd dat je dan kan gebruiken hangt af van hoelang de motor heeft kunnen draaien. Het zit dan ongeveer aan 5 minuten rijden is gelijk aan 1 minuut radio kunnen gebruiken zonder contact. Maw heb je de volledige 20 minuten opgebruikt, heb je pas na een dik uur rijden terug 'recht' op die 20 minuten radio gebruiken na contact.
        En neen PSA steekt geen kleine batterijen. Als ik de batterij bekijk die in de 607 stak, da's een joekel van een batterij en toch gebeurde daar net hetzelfde.

        Dus de rit van 30 km is te kort voor 20 minuten speelduur te krijgen.
        Kan wel kloppen, twee keer voorgehad aan een drive-in cinema ...

        Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          nope da's een economy mode: als batterij is opgeladen dan kan je max 20 minuten radio laten aanstaan zonder contact. Dan springt de economy mode aan. Echter je kan daarna niet gewoon terug die aanzetten voor een volgende 20 minuten. Enkel als de auto gestart is, dan kan terug de radio aangezet worden. Maar (weeral): de tijd dat je dan kan gebruiken hangt af van hoelang de motor heeft kunnen draaien. Het zit dan ongeveer aan 5 minuten rijden is gelijk aan 1 minuut radio kunnen gebruiken zonder contact. Maw heb je de volledige 20 minuten opgebruikt, heb je pas na een dik uur rijden terug 'recht' op die 20 minuten radio gebruiken na contact.
          En neen PSA steekt geen kleine batterijen. Als ik de batterij bekijk die in de 607 stak, da's een joekel van een batterij en toch gebeurde daar net hetzelfde.

          Dus de rit van 30 km is te kort voor 20 minuten speelduur te krijgen.
          oke, bedankt voor je duidelijk antwoord!
          Maar dan zou de radio wel moeten werken na een rit van 30km? Bij hun werkt het gewoon helemaal niet, hij gaat gewoon nog niet aan.

          2016 BMW 320d F30 M-Pack 190 pk
          2013 BMW 120d F20 M-Pack 184 pk

          2009 Opel Insignia 5drs sport 2.0 CDTI 160pk
          2007 Opel Astra GTC Sport 1.7 CDTI 100 pk

          Comment


          • #6
            yep, dat kan. zit een module op de batterij die continu nameet wat de spanning is. is die te laag, gaat de economy mode direcr geactiveerd zijn. Zit software achter om dat aan te sturen, ook met het gedacht dat de stop en start zijn werk moet kunnen blijven doen.
            anders gewoon eens aan een batterijlader hangen. zeker nu met het koudere weer hebben batterijen het moeilijker en daarbij dan korte afstanden kunnen die niet genoeg bijgeladen worden.
            www.peugeotforum.be

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              En neen PSA steekt geen kleine batterijen. Als ik de batterij bekijk die in de 607 stak, da's een joekel van een batterij en toch gebeurde daar net hetzelfde.
              Kort geheugen, of je kent misschien geen benzine Peugeot...

              Hoe dat het nu is weet ik niet, maar bij de benzine versies van alle Franse merken plaatste men alvast in de jaren 1980 tot 2004 af fabriek een véél kleinere batterij, als al hun Duitse, Italiaanse en Japanse concurrenten…

              Benzine versies Opel Corsa van 1983 tot 2006 hadden allemaal (vanaf 1.0) een 36 Ah batterij en minsten zo’n 18 zekeringen. (Van 2006 tot 2015 een 46 Ah batterij)
              Een benzine Peugeot 205 van 1985 tot 1995 hadden (1.0 en 1.1 en 1.4) een 24 Ah (geen typ fout !!!) batterij en 7 zekeringen (op een GL-model)
              (ik heb die batterij zelf na 4 jaar moeten vervangen, door een 36 Ah exemplaar en plaatste nadien een 2e hands achterste ruitenwisser waarna de auto van mijn vrouw 8 zekeringen en een interval (+1 relais) had, wat een Corsa standaard had)

              Benzine Opel Vectra B 1.6 i 16V had in 1996 een 46 Ah batterij en vanaf 1999 een 66 Ah batterij
              Peugeot 406 1.8i had van 1995 tot 2004 een 36 Ah batterij…

              Idem voor Citroën en Renault…

              ps
              Bij een “echte Opel” speelt de radio 1 uur, waarna je die gewoon terug kan aanzetten
              Last edited by quovadis; 01/12/2021, 23:02.

              Comment


              • #8
                ik heb hier 3 benzines staan van peugeot en geen problemen gehad met de batterij buiten de normale slijtage.
                1 maal 308, 2 maal 205

                dus van een kort geheugen heb ik zeker geen last.

                en 'echte' opel? hoe lang is dat geleden? onder GM al in elk geval niet. en daar zagen de cijfers bloedrood. Nu zijn ze terug winstgevend...
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • #9
                  Opel Grandland X idem. Radio uit na half uur.

                  Comment

                  Working...
                  X