Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 206 Pioneer radio

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Peugeot 206 Pioneer radio

Weet er iemand of er aanpassingen moeten gebeuren aan de meegeleverde iso kabel?

Als ik deze insteek komen de kleuren niet overeen? Aan de winkel had ik gevraagd of ik nog een extra kabel nodig had en die zei van niet.

Dat zijn pluggen/aansluitingen die voldoen aan de ISO- standaard. Aangezien dit dus een gestandaardiseerde aansluiting is: inpluggen en gaan met die banaan.

Comment

mmmm, als het een auto met canbussysteem is dan moet er een verloopstekker op. Doe je dat niet dan riskeer je serieuze problemen met de bsi (centrale aansturingscomputer vd canbus).
      www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
        mmmm, als het een auto met canbussysteem is dan moet er een verloopstekker op. Doe je dat niet dan riskeer je serieuze problemen met de bsi (centrale aansturingscomputer vd canbus).
        En hoe weet ik dat of het met of zonder is?
        Is een Peugeot 206 van 2007.

Radio is een nieuwe Pioneer DEH-S720DAB.
        Heb een tijdje met een fm transmitter gewerkt om Spotify te luisteren, maar toch veel storing en slechte geluidskwaliteit, als ik dan is een cd insteek, serieus verschil!

Nu stond deze radio in reclame en daarmee… dacht wel dat het aansluiten plug and play ging zijn.

Comment

Een 206 heeft nooit een Canbus systeem.
          Vanaf de facelift wel een (ouder en "eenvoudiger") Multiplex systeem.

Er zijn diverse adapter stekkers, te koop...
          Maar een nieuwe radio plaatsen in een oude auto, is niet zo eenvoudig als het vroeger was, voor een amateur....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
            Een 206 heeft nooit een Canbus systeem.
            Vanaf de facelift wel een (ouder en "eenvoudiger") Multiplex systeem.

Er zijn diverse adapter stekkers, te koop...
            Maar een nieuwe radio plaatsen in een oude auto, is niet zo eenvoudig als het vroeger was, voor een amateur....
            Had em is aangesloten, maar blijft spelen bij contact af en antenne kabel past ook niet, niet goed dus. Pffft.
            Wel al is rondgekeken en lees dat sommige er het verloopstekkertje 9706.86 tussen steken en dat zou het probleem oplossen, antenne ja da moet ook wel te vinden zijn.

Comment

euhm, die heeft wel canbus systeem. eerste modellen hadden dat niet de latere modellen wel.

die blijft spelen omdat de stroomkabel voor en na contact zijn omgewisseld... daarom de adaptorstekker.
              www.peugeotforum.be

Comment

euhm, die heeft wel canbus systeem. eerste modellen hadden dat niet de latere modellen wel.

die blijft spelen omdat de stroomkabel voor en na contact zijn omgewisseld... daarom de adaptorstekker.
                Heb het stekkertje besteld, ik lees toch vaak dat dit het probleem oplost en in dezelfde shop hadden ze meteen een verloop voor de antenne ook, nu hopen dat het daarmee werkt, dan ben ik er goedkoop vanaf! Wil het ook liefst zelf doen, als ik het auto'tje wil verkopen wordt de originele radio teruggeplaatst. Wil geen geknoei aan de kabels en dat het eenvoudig kan omgewisseld worden. Bij het testen was ik wel al tevreden met het geluid, dat toch al een heel stuk beter was, originele speelt ook wel cava eigenlijk, maarja, geen bluetooth, usb, ... ofzo.

Bij mijn vorige 207 had ik de originele en een Pioneer zitten om de boordcomputer nog te kunnen bedienen.
                De Pioneer had dan 2 extra speakers in de hoedenplank en de achterste in de zijkanten (was een 3deurs) die waren nog aan de originele radio aangesloten voor de parkeersensoren enzo.
                Had daar heel goed over nagedacht, maar had het zelf nooit gekund, moet zeggen dat de prijs toen nog meeviel, als je tegenwoordig iets laat doen!! Betaal je al zoveel of zelf meer dan wat het onderdeel gekost heeft...
                Maw als ik die verkocht heb ik gewoon alles laten zitten en de nodige uitleg meegegeven.
                Pioneer radio, originele voorste speakers en dan 2 speakers in de hoedenplank, geen woofer of versterker nodig, speelde super! Lekkere bas ook. Ongeveer dezelfde setup nog gehad in mijn 205'je. Afstelling van de radio doet veel en dat de kabels goed zijn aangesloten uiteraard.
                Diegene die de aanpassingen had gedaan in mijn 207 is er jammer genoeg mee gestopt, die had er echt wel kaas van gegeten! Ging ook met zorg om met je gerief! Ja, goeie techniekers die ook nog is proper werk leveren, vind ze maar tegenwoordig...
                Last edited by ; 14/12/2021, 03:28.

Comment

ge hebt nu radio's die de functie van het scherm overnemen zodat alle functionaliteiten van de auto behouden blijven. Dus ook de stuurbediening vd radio, parkeersensoren en dergelijke.

Goed dat het met de verloopstekkers opgelost geraakt!
                  www.peugeotforum.be

Comment

Ik herinner me nog dat ik bij een vorige wagen (Citroën Saxo) ook een verloopstekker nodig had voor de antenne.
                    Ook bij de radio zaten de pinnetjes voor constante en geschakelde stroom omgekeerd. Ik heb die toen gewoon gewisseld aan de kant van de radio, zodat de bekabeling aan de kant van de auto origineel bleef.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

ge hebt nu radio's die de functie van het scherm overnemen zodat alle functionaliteiten van de auto behouden blijven. Dus ook de stuurbediening vd radio, parkeersensoren en dergelijke.

Goed dat het met de verloopstekkers opgelost geraakt!
                      Ik vind accessoires voor multimedia altijd veel te duur geprijsd eigenlijk, hetzelfde voor die stuurbediening, 60-70€ zonder montage, dan doe ik het wel zonder.

Ik hoop het alleszins, kabeltje is moeilijk te vinden ook, hopelijk leveren ze waar ik besteld heb, was in ieder geval op voorraad.

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                      Ik herinner me nog dat ik bij een vorige wagen (Citroën Saxo) ook een verloopstekker nodig had voor de antenne.
                      Ook bij de radio zaten de pinnetjes voor constante en geschakelde stroom omgekeerd. Ik heb die toen gewoon gewisseld aan de kant van de radio, zodat de bekabeling aan de kant van de auto origineel bleef.
                      Heb gelezen dat dat bij de oudere modellen van voor 2007 wel ging door gewoon rood en geel te wisselen, maar bij de latere modellen zou de radio nog steeds blijven aanstaan en kunnen er rare dingen gebeuren met het BSI ofzo. Je zou het ook zelf kunnen doen, als je weet welke kabeltjes moeten gewisseld worden en je zou dan ook een rode rechtstreeks naar de zekeringkast moeten trekken ofzo, maar alsnog heb je dan zo een verloopstekkertje nodig, koop ik liever gewoon het originele. De kabeltjes rood en geel wisselen heb ik zelf niet geprobeerd, want denk dat het probleem eerder bij blauw oranje of geel moet liggen, dat zijn diegene die ook niet overeenkomen met de iso kabel die met de Pioneer is meegeleverd.

Proberen uitvissen met een foto van die verloopstekker ma geraak er ni wijs uit. Als ik het kabeltje heb en alles werkt ga ik wel is uitzoeken wat het juist gedaan heeft, juist de reden dat ik het zelf wil doen en ook omda ik het graag doe, multimedia, ook thuis, helemaal mijn ding, ma elektriciteit daar ken ik te weinig van.
                      Last edited by ; 15/12/2021, 00:12.

Comment

Gisteren eindelijk tijd gevonden om de radio te installeren, het verloopstekkertje 9706.86 werkt zoals het zou moeten, radio af bij afzetten contact en alle instellingen blijven bewaard.
                        Micro om te bellen installeren ging ook gemakkelijk, juist mijn hand open gelegd aan het toch wel scherpe alu behuizing van de radio, gelukkig mijn vriendin thuis voor de ehbo.
                        Nu is het juist nog wat zoeken naar de juiste instellingen voor het geluid.

Comment

Comment

Dubbel

Comment

nice!!
                              www.peugeotforum.be

Comment

nice!!
                                Thx, zit nog altijd te prutsen met de instellingen, had de indruk dat ik met de originele radio luider kon gaan zonder dat de bas te hard werd, wel cd ipv Spotify.
                                Geluid is goed, maar bas is ofwel te flets ofwel meteen te hard, ik vind geen middenweg.
                                Voor de rest werkt alles wel goed, ook handsfree bellen enzo.

Comment

de bsi stuurt alles aan ook de luidsprekers. er zijn er die dan een versterker tussen steken voor beter afstelling.
                                  www.peugeotforum.be

Comment

de bsi stuurt alles aan ook de luidsprekers.
                                    Dat vraagt om een nadere verklaring.
                                    Ik ben er nogal sterk van overtuigd dat die speakertjes rechtstreeks naar de versterkeruitgang van de radio zijn aangesloten en zie niet in wat de bsi daar aan kan friemelen.

Comment

omdat alle geluidsinstellingen eerst de bsi passeren. geloof me maar.
                                      ik had zelfs in de 607 een versterker zitten in de productie geplaatst. aangestuurd via de bsi omdat je alle instellingen doet via het centrale display. Kon ik nietzomaar iets anders tussensteken...
                                      ​​​​​
                                      www.peugeotforum.be

Comment

omdat alle geluidsinstellingen eerst de bsi passeren. geloof me maar.
                                        ik had zelfs in de 607 een versterker zitten in de productie geplaatst. aangestuurd via de bsi omdat je alle instellingen doet via het centrale display. Kon ik nietzomaar iets anders tussensteken...
                                        ​​​​​
                                        Ik geloof dat het in uwe 607 zo was en tegenwoordig met al die ingebouwde multimedia ook.
                                        Maar in het geval van deze Pioneer gebeuren de geluidsinstellingen wel degelijk in de radio zelf.
                                        En al zeker de luidsprekeruitgangen van dit toestel... hang maar eens een ohm-metertje aan beide kanten van de luidsprekerkabel.
                                        Geloof me maar.
                                        Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 08/01/2022, 09:40.

Comment

Working...
                                        X