Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW E87 116i (N45) Motor valt uit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW E87 116i (N45) Motor valt uit

Dus gisteren ben ik een wagen gaan ophalen in Duitsland, bij het opstarten draaide ie eerst al wat moeilijk, maar dit ging snel over. Rijd er 400km mee naar Belgie zonder problemen (al heeft ie wel wat weinig kracht, zelf voor een 1.6i) en natuurlijk vanmorgend krijg ik de issues: bij het koud starten schud de motor hard, blijkt uit te vallen, komt heel moeilijk in toeren, ... Dit gaat wederom weg na het opwarmen van de motor, ik rijd er even mee rond en op het einde van de dag begint ie enorm te schudden, heb ik helemaal geen power en valt de motor uiteindelijk uit. Ik probeer ze te starten, en krijg er nog amper 5m uit voor ie terug uit valt. Gelukkig heb ik altijd de bluetooth OBD connector eraan hangen en ik krijg volgende foutcodes, eerst de P0102 (Luchtmassasensor) en uiteindelijk ook de P1688 (toestel zegt Metering Oil Pump Stepping Motor Circuit Malfunction). Kan een foutieve Luchtmassametersensor dit veroorzaken? Ik heb alleszinds eentje spoed besteld en monteer ze hopelijk morgen. Indien iemand dit probleem kent, alle hulp is zeer welkom.

Distributieketting lijkt me, gekend probleem...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fidooke Bekijk Berichten
      Distributieketting lijkt me, gekend probleem...
      Wat dan met de distributieketting? Als die gesprongen was dan had ik toch wat meer lawaai gehoord en had ik wat meer codes gehad van de OBD me dunkt.

Comment

Gelukkig nog niet gesprongen, maar de kans dat die een paar tanden gaat verspringen of reeds versprongen is, is zeer reeel. Die ketting regelt alles in die motor... helaas... uw oilpump stepping motor..ketting gerelateerd...

Comment

Working...
        X