Mededeling

Collapse
No announcement yet.

EGR Volvo V60 D3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• EGR Volvo V60 D3

Bij 192.000km ging het motorstoringslampje branden bij men Volvo V60 (2014) D3 5 cilinder 100KW 136pk. Echter was er tijdens het rijden totaal niks te merken. Dus de wagen uitgelezen en toen kreeg ik de code P1407 (EGR temp sensor signal too low) te zien. Dus ik heb de klep gans gereinigd. Nu 12.000km verder ging het motorstoringslampje weer aan en krijg ik dezelfde code te zien. Ik heb hem vorige week gewoon gereset maar vandaag is die weer terug gekomen. Zou het gewoon een kwestie zijn om de EGR-klep te vervangen of zou het ergens één of andere sensor zijn? Wagen rijdt nog steeds normaal. De laatste 2 keer ging het motorlampje wel branden tijdens het trekken van een aanhanger. Weet niet of dat nu toevallig is. Maar anyway.... Dan zou het nog niet aan mogen gaan.

DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Soms zijn er gewoon teveel lampjes in een auto tegenwoordig zeker hé? ;-)

Comment

moeilijk te zeggen zonder een echte VIDA. Met het lezen van de parameters ben je vaak veel meer als met foutcodes an sich.
      lijkt me alvast niets echt ernstig,waarschijnlijk EGR maar kan ook sensor in intercooler zijn. Die durft soms EGR schijnfouten geven.
      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
        moeilijk te zeggen zonder een echte VIDA. Met het lezen van de parameters ben je vaak veel meer als met foutcodes an sich.
        lijkt me alvast niets echt ernstig,waarschijnlijk EGR maar kan ook sensor in intercooler zijn. Die durft soms EGR schijnfouten geven.
        of de darm van/naar de sensor die vervuild zit, eens doorblazen en tis opgelost
        mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Hopelijk was het probleem in de afgelopen 4 maanden al opgelost geraakt!

Comment

Jawel, ik heb de temperatuursensor van de luchtinlaat schoon gemaakt. Die was vervuild met olie van de intercooler. Sinds dien geen enkel probleem meer gehad en bleef het lichtje uit. Vorige week wel vermogenverlies en inhouden mt melding op het dashboard. Toen ik men raampje opendeed tijdens het rijden hoorde ik hem al sissen. Er was een darm van de intercooler gescheurd. Toevallig net vervangen en ze rijdt weer als een tierelier!
            DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Working...
            X