Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Deeltjestest roetfilter autokeuring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Deeltjestest roetfilter autokeuring

Iemand al ervaring met de nieuwe roettest/deeltjestest op de autokeuring?
    Kennis van mij is al 4x afgekeurd met een VW diesel euro 5. Nieuwe roetfilter kost 2000 euro. Stonden bij uitlezen geen fouten in, maar blijkbaar is dat dus geen garantie dat uw roetfilter nog goed is. Zelfs met nieuw roetfilter kan men niet garanderen dat hij er door gaat zijn.
    Rijden nu zoveel diesels onwetend rond met een slecht roetfilter, of is de norm op de keuring te streng?

Is trouwens al een eeuwigheid geleden dat ik nog op dit forum ben geweest

geen probleem gehad met de mijne maar da's een 6b en met een aparte vloeistof (geen adblue, maqr eolys) voor de roetfilter.
    voor zijn roetfilter bestaan er additieven die hij bij de brandstof kan doen. egr klep die vervuild is kan ook problemen geven bij de roettest.
    www.peugeotforum.be

Comment

Geen probleem gehad met madame haar alfa Giulietta. (euro 5 1.6d)
      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
        Iemand al ervaring met de nieuwe roettest/deeltjestest op de autokeuring?
        Kennis van mij is al 4x afgekeurd met een VW diesel euro 5. Nieuwe roetfilter kost 2000 euro. Stonden bij uitlezen geen fouten in, maar blijkbaar is dat dus geen garantie dat uw roetfilter nog goed is. Zelfs met nieuw roetfilter kan men niet garanderen dat hij er door gaat zijn.
        Rijden nu zoveel diesels onwetend rond met een slecht roetfilter, of is de norm op de keuring te streng?

Is trouwens al een eeuwigheid geleden dat ik nog op dit forum ben geweest
        8% vd diesels faalt de test.
        Groot deel daarvan heeft DPF delete gedaan.
        De juiste diagnose is blijkbaar nog lastig (Filter vervuild of stuk, injectoren, EGR klep,...)
        Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
        www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Rijdt die diesel altijd korte ritten?

Comment

Working...
          X