Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo V60 trekt naar rechts

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Volvo V60 trekt naar rechts

    Ik krijg er kop noch staart aan. Er valt met mijn Volvo V60 D3 136PK geartronic uit 2014 (218000km) niet meer te rijden. Het is zelfs levensgevaarlijk. Hij zwalpt over de weg naar alle kanten. Vanaf dat je het stuur los laat en je geeft wat gas dan schiet hij meteen naar rechts. Wat ik reeds vervangen heb:

    - Draagarmen met nieuwe rubbers en gewrichten
    - Stuurkogels
    - Stuurstangen en binnenstuurkogels
    - Nieuwe banden Pirelli Powergy die ook gebalanceerd zijn met Roadforce
    - 2X laten uitlijnen en deze staat perfect binnen de specificaties

    Hij rijdt echt als een dweil en zeer onprettig. Waar o waar kan ik nog verder gaan zoeken want dit is hoogst irritant en kostelijk. Ik kan nog schokdempers en toplagers vervangen en dan is alles nieuw... Maar die zien en voelen nog perfect aan. Ook de wiellagers maken geen geluid of hebben niks speling. Ook de man van de uitlijning zei dat er niet te rijden valt met de wagen en hij wist ook niet meteen waar te gaan zoeken. Ik heb net men achterbanden ook eens naar voor gelegd maar dit heeft totaal geen effect.
    Last edited by Volvo_Bjorn; 19/08/2022, 20:04.
    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

  • #2
    Beetje zoals die van kefkie, rotbakken


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Comment


    • #3
      Heb net nieuwe Bilstein schokdempers, Bilstein toplagers en nieuwe stofhoes en bumpstops besteld. Dan is op de veer na de gehele ophanging vervangen. Daarvoor heeft die altijd super lekker gereden. Nooit geen zever mee gehad. Maar ineens begon hij te zweven naar alle kanten. Er was toen ook een stuurgewricht kapot dus ik dacht dat het hem daarin zat. Maar sindsdien is het een echt bak snot die naar alle kanten schuift. Echt super vreemd.
      DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

      Comment


      • #4
        Ik vermoed dat je vooraan zowat alles hebt nagekeken.
        Wat met de achterkant? Kan het zijn dat daar wat speling zit?

        Wat ik nog als een mogelijkheid zie is het differentieel. Als daar iet grondig mis zit waardoor de kracht telkens op 1 wiel terecht komt, dan kan dit ook een oorzaak zijn. Hoe je dat moet testen?

        Comment


        • #5
          als diff niet meer werkt dan blijft ge staan, want aandrijving gaat naar wiel met minste weerstand
          www.peugeotforum.be

          Comment


          • #6
            Je voelt hem echt zoeken onderweg. Als ik lichte stuurbewegingen maak dan voel ik een hele kleine trilling in het stuur, net alsof hij teveel uitspoor heeft maar hij staat mooi uitgelijnd. Ik rijd er morgen eens mee langst de dealer want ik word hier horendol van. Heb trouwens de dempers en toplagers geannuleerd, die zij volgens mij nog perfect in orde. Ik vrees eerder het stuurhuis ofzo
            DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

            Comment


            • #7
              Vandaag naar de Volvo geweest om een afspraak te maken. Daar zeiden ze dat het waarschijnlijk een motorsteun of in het slechtste geval het differentieel ging zijn. Dus thuis gekomen ik weer onder de auto gedoken en de bodemplaat eronderuit. Bandijzer tussen de motorsteunen en wringen maar.... Perfect in orde. Ook heb ik de stuurhoeksensor weer gekalibreerd. Dit nam het lichte trillen in het stuur wel weg als je kleine stuurbewegingen maakt. Maar nog wel geweldig trekken naar rechts.
              De wielen er thuis weer afgenomen en overal aan gaan trekken en duwen. Alles is pikfijn in orde en ik voel nergens speling, gekraak,... Of wat dan ook. Toen viel men oog op de velgen, daar zag ik dat er wat corrosie zat op het raakoppervlak. Dus alle velgen en remschijven te lijf gegaan met een stalen borstel op een boormachine........ Ons madam trekt niet meer naar rechts en ligt weer kaarsrecht op de weg!!!! Ik voel me zo dom dat ik hier niet eerder aan gedacht heb. Enfin! Ik zijn wreed content dat het geen grote kosten zijn en vooral dat ik niet meer gefrustreerd in de auto zit!
              DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

              Comment


              • #8
                Dat zien de specialisten natuurlijk niet


                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Volvo_Bjorn Bekijk Berichten
                  Vandaag naar de Volvo geweest om een afspraak te maken. Daar zeiden ze dat het waarschijnlijk een motorsteun of in het slechtste geval het differentieel ging zijn. Dus thuis gekomen ik weer onder de auto gedoken en de bodemplaat eronderuit. Bandijzer tussen de motorsteunen en wringen maar.... Perfect in orde. Ook heb ik de stuurhoeksensor weer gekalibreerd. Dit nam het lichte trillen in het stuur wel weg als je kleine stuurbewegingen maakt. Maar nog wel geweldig trekken naar rechts.
                  De wielen er thuis weer afgenomen en overal aan gaan trekken en duwen. Alles is pikfijn in orde en ik voel nergens speling, gekraak,... Of wat dan ook. Toen viel men oog op de velgen, daar zag ik dat er wat corrosie zat op het raakoppervlak. Dus alle velgen en remschijven te lijf gegaan met een stalen borstel op een boormachine........ Ons madam trekt niet meer naar rechts en ligt weer kaarsrecht op de weg!!!! Ik voel me zo dom dat ik hier niet eerder aan gedacht heb. Enfin! Ik zijn wreed content dat het geen grote kosten zijn en vooral dat ik niet meer gefrustreerd in de auto zit!
                  Dom? Ik vraag me heel hard af of ze hier in de garage wel aan gedacht/naar gekeken zouden hebben. Daar zouden mensen met minder kennis dan jij wss ook al een hoop geld kwijt geweest zijn voor ze het uiteindelijke probleem mss hadden gevonden ​​​​​​

                  Maar eind goed al goed!
                  2012 Abarth 500 'esseesse'

                  Comment


                  • #10
                    Volvo V60 trekt naar rechts

                    Het Vlaams Behang vraagt u vriendelijk om daar niets tegen te ondernemen.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Volvo_Bjorn Bekijk Berichten
                      Vandaag naar de Volvo geweest om een afspraak te maken. Daar zeiden ze dat het waarschijnlijk een motorsteun of in het slechtste geval het differentieel ging zijn. Dus thuis gekomen ik weer onder de auto gedoken en de bodemplaat eronderuit. Bandijzer tussen de motorsteunen en wringen maar.... Perfect in orde. Ook heb ik de stuurhoeksensor weer gekalibreerd. Dit nam het lichte trillen in het stuur wel weg als je kleine stuurbewegingen maakt. Maar nog wel geweldig trekken naar rechts.
                      De wielen er thuis weer afgenomen en overal aan gaan trekken en duwen. Alles is pikfijn in orde en ik voel nergens speling, gekraak,... Of wat dan ook. Toen viel men oog op de velgen, daar zag ik dat er wat corrosie zat op het raakoppervlak. Dus alle velgen en remschijven te lijf gegaan met een stalen borstel op een boormachine........ Ons madam trekt niet meer naar rechts en ligt weer kaarsrecht op de weg!!!! Ik voel me zo dom dat ik hier niet eerder aan gedacht heb. Enfin! Ik zijn wreed content dat het geen grote kosten zijn en vooral dat ik niet meer gefrustreerd in de auto zit!
                      Top!
                      Als er zo veel corrosie op de schijven zat, heeft die auto dan lang stil gestaan?

                      Comment


                      • #12
                        Absoluut niet. Die rijdt minstens 140km per dag. Maar het is denk ik vooral oxidatie van de aluminium velgen, Het zit tussen het raakvlak van de velg en de remschijf. Was er vrij hardnekkig op ingebakken
                        DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                        Comment


                        • #13
                          dan moet ge toch trillingen hebben gevoeld in uw stuur?
                          www.peugeotforum.be

                          Comment


                          • #14
                            Vind ik ook vreemd, dat dat ineens opduikt dan, maar problem solved in ieder geval, lijkt het.

                            Heb ook ooit zoiets voor gehad, toen ik mijn paardentrailer eens door een modderveld had getrokken met de opel Vivaro destijds.
                            Velgen hingen binnenin vol modder.... tochtje nadien was nog pakweg 100km, maar heeft me wel een nieuwe voorband gekost.

                            Comment


                            • #15
                              Trilde niks! Het is begonnen met het feit dat ik nieuwe banden had laten steken. Daarna had hij zwevend en onstabiel rijgedrag. Vervolgens laten uitlijnen met roadforce omdat het vorige keer daarmee verholpen was (toen trok hij ook lichtjes naar rechts). Deze keer dus niet. Bleef vreemd aanvoelen. Dus gaan zoeken en gezien dat er een stuurgewricht wat speling had. Ineens alle 2 vervangen en laten uitlijnen. Na het uitlijnen trok hij lichtjes naar rechts, terug laten nakijken en ze kregen het niet goed. Hun advies was dat er een toplager slecht zou zijn. Maar dat vond ik vreemd. Dus heb ik de binnenste stuurkogels en 2 draagarmen vervangen. Terug laten uitlijnen en nog steeds naar rechts trekken en onvoorspelbaar rijgedrag. Terug nagekeken en ze hebben alle banden naar alle kanten verwisseld maar ze kregen het niet goed. Dus ben ik zelf nog gaan zoeken en heb ik de cardans nagekeken of er misschien speling op zat. niks speciaals te vinden. Dus had ik nieuwe schokdempers en toplagers besteld omdat dit het enige was wat nog niet vervangen was. Maar schokdempertest met de huidige dempers was nog tip top en aan de toplagers voelde ik echt niks speciaals. Dus bestelling toch maar weer geannuleerd. Vervolgens naar een officiële Volvo garage omdat ik ten einde raad was en die zei motorsteunen of differentieel. Dus zelf gaan wringen aan de motorsteunen maar alles was perfect. Nog een laatste keer de wielen eraf om toch nog eens te kijken of ik iets over het hoofd zag. En toen zag ik dat er op alle velgen een witte aanslag zat en op de remschijven was deze ook wat aanwezig. Dus stalen borstel erop en eureka! Het euvel was verholpen.
                              DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                              Comment


                              • #16
                                Mijn vorige XC60 heeft ook àltijd lichtjes naar rechts getrokken, maar niks van abnormale bandenslijtage of wat dan ook.
                                Ook tot 2 keer toe laten uitlijnen en banden laten wisselen. Ook gespeeld met bandenspanning, niets hielp.
                                Ben nu ook aan't denken dat het dit wel eens kan geweest zijn.

                                Zelf corrigeerde ik dat op den duur automatisch, maar toen mijn dochter er eens mee naar Parijs reed, met mij erlangs, merkte ik dat ze constant zat bij te sturen ook.
                                Héél vervelend.

                                Comment

                                Working...
                                X