Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Roetfilter problemen Alfa romeo 159 euro 5 diesel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Roetfilter problemen Alfa romeo 159 euro 5 diesel

    Hallo

    Ik rij met een Alfa 159 sw bj.2010 2.0jtdM regenererende roetfilter.

    Nu sinds 06/22 worden de euro 5 diesels anders gekeurd, lees strenger op uitstoot.

    Ik ben dus afgekeurd omdat ik 4 miljoen deeltjes per cm³ heb en het mogen er maar 1 miljoen per cm³ zijn ...

    Hoe kan dit volgens jullie best opgelost worden, mensen met ervaring of bruikbare tips?
    Gewoon DPF vervangen of laten reinigen? Wat met de injectoren en andere sensors op de roetfilter?

    Alvast bedankt voor de talrijke reacties

    mvg.
    Jan​

  • #2
    ik hoor er tegenwoordig heeeeeeel veel met euro5 die in de problemen komen.
    roetuitstoot ligt aan een veelheid van zaken en niet noodzakelijk aan de filter alleen.
    zoals ge zelf al aangaf: injectoren laten nakijken, maar ook egr, luchtmassameter. Reinigen van de roetfilter hoor ik dat het niet zou helpen... maar dan wordt het een heel kostelijke zaak.
    www.peugeotforum.be

    Comment


    • #3
      Scannix Green geeft goede resultaten voor reinigen van DPF.
      Kan natuurlijk ook zijn dat de injectoren al minder goed zijn. Hoeveel km heeft de auto?
      Classic cars on demand

      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
      www.californiadream.be

      - It's time to make your dream come true -

      Comment


      • #4
        soms is ergens lek in inlaattraject al genoeg om problemen te geven. of ergens een sensor die vervuild is. Bijvoorbeeld turbodruksensor, inlaatluchttemperatuur, luchtmassameter. Allemaal parameters die invloed hebben op de uiteindelijke verbranding en dus ook roetuitstoot. Injectoren kan men in principe uitlezen via diagnosecomputer om zo te zien of er al ergens een compensatie gebeurd. Lukt dat niet, dan via de bekertjes methode om te zien hoeveel er terugvloeit via de retour van elke injector. Heb je ergens een injector die weinig teruggeeft dan heb je al een probleem want die diesel gaat in de motor terwijl dat eigenlijk niet moest. maw hogere roetuitstoot.
        Kijk ook eens na of men nog steeds dezelfde olir gebruikt bij het onderhoud. Ik weet van mijn 607 dat die in het begin 5w40 kreeg en die is geeindigd met 0w30. Nooit begrepen waarom men dat heeft gedaan vanuit de garage. Maar had vanaf dan wel roettuitstoot bij het optrekken. Enfin, veel pistes mogelijk, maar niet allemaal even makkelijk om vinden.
        www.peugeotforum.be

        Comment

        Working...
        X