Mededeling

Collapse
No announcement yet.

motorstoringslampje Mercedes GLA

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• motorstoringslampje Mercedes GLA

Hallo,

Mijn motorstoringslampje van mijn Mercedes GLA 2018 met slechts 15.000 km brandt weer. Er is via de OBD2 poort geen enkele storing uit te lezen. Na een tiental keer starten gaat het lampje uit maar komt na enige tijd terug. Wat is hier de oorzaak? Voorgeprogrammeerd door Mercedes om het garage bezoek af te dwingen? Mijn wagen is tot nu toe door een officiële dealer onderhouden met een onderhoudscontract.

Joske
    Last edited by Joske501; 01/11/2022, 10:14.

Dag Vermeulen, heel raar maar best is bij een dealer laten uitlezen.Natuurlijk zal die Mercedes dealer niks vinden buiten een schone factuur voor u dan, sorry maar dit is de wereld van 2022 bij Premium merken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ATI Bekijk Berichten
      Dag Vermeulen, heel raar maar best is bij een dealer laten uitlezen.Natuurlijk zal die Mercedes dealer niks vinden buiten een schone factuur voor u dan, sorry maar dit is de wereld van 2022 bij Premium merken.
      Hahaha, idd! Als particulier mag je dan al denken om je huis te verkopen om daar de factuur te kunnen betalen, nog niet te spreken over de belabberde kwaliteit van hun werk

Maar ok! Daar is Joske nu niks mee.

Dit is wat ik vind hierover in mijn Mercedes me app:

Met het onderhoud heeft dat niks te maken want daar krijg je een andere waarschuwing voor. En dat systeem kun je ook gewoon zelf resetten zonder het onderhoud te doen, gemakkelijk voor iemand die weinig kilometer doet en niet elk jaar onnodig een fortuin wil betalen. Op YouTube staan genoeg voorbeelden hoe je dat kunt doen, ik doe dat zelf ook zo.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Beste, Ik heb me de scantool Vident iMax 4307 aangeschaft. Via deze scantool kreeg ik de fout "connectie bobijn 3de ontstekingskaars" Na wat speurwerk onder de motorkap kon ik inderdaad een losse fiche vinden op de bobijn van de 3de bougie, de vergrendeling was ook niet ingedrukt. Alles mooi vastgezet en gepoogd om de fout te wissen wat niet lukte, zelfs na meerdere pogingen, de scan bleef dezelfde fout aangeven. De aansluitfiche nu terug volledig los gemaakt en opnieuw aangesloten en vergrendelt. Nu was er geen foutcode meer te zien en kon ik deze volledig wissen in het geheugen zodat het motorstoringslampje niet meer brandt.
        Ik vind het wel heel raar dat dit na bijna 5 jaar gebruik van de wagen optreedt. Na de garantieperiode en na het aflopen van het onderhoudscontract. Zou men durven tijdens een jaarlijks onderhoud zo een veiligheid van de aansluitfiche open te klikken zodat .........
        Joske
        Last edited by Joske501; 18/11/2022, 15:31.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joske501 Bekijk Berichten
          Beste, Ik heb me de scantool Vident iMax 4307 aangeschaft. Via deze scantool kreeg ik de fout "connectie bobijn 3de ontstekingskaars" Na wat speurwerk onder de motorkap kon ik inderdaad een losse fiche vinden op de bobijn van de 3de bougie, de vergrendeling was ook niet ingedrukt. Alles mooi vastgezet en gepoogd om de fout te wissen wat niet lukte, zelfs na meerdere pogingen, de scan bleef dezelfde fout aangeven. De aansluitfiche nu terug volledig los gemaakt en opnieuw aangesloten en vergrendelt. Nu was er geen foutcode meer te zien en kon ik deze volledig wissen in het geheugen zodat het motorstoringslampje niet meer brandt.
          Ik vind het wel heel raar dat dit na bijna 5 jaar gebruik van de wagen optreedt. Na de garantieperiode en na het aflopen van het onderhoudscontract. Zou men durven tijdens een jaarlijks onderhoud zo een veiligheid van de aansluitfiche open te klikken zodat .........
          Joske
          Als je met zo'n mentaliteit in die auto moet rijden kan je beter een andere kopen... Man man wat een gezeik zeg...
          Een technieker in een garage heeft er zeker en vast plezier in om expres een fiche los te laten zitten.. Duidelijk dat je absoluut niet weet waarover je spreekt.
          Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
          Current:
          1987 Mercedes-Benz W124 200D
          1979 Mercedes-Benz W123 280E
          1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
          Ex:
          1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
          1976 Mercedes-Benz W123 250
          1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
          1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
          1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
          1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel