Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ruitenwissers Nissan Note E11 werken niet op snelle stand (wel op trage en interval)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ruitenwissers Nissan Note E11 werken niet op snelle stand (wel op trage en interval)

De ruitenwissers van de voorruit van Nissan Note E11 (10 jaar oud en nog maar 26000 km) werken enkel op interval en trage stand.
    De stekker die verbonden is met de ruitenwissermotor heeft 4 kabels: zwart en oranje naast elkaar, dan een spatie en dan geel en groen naast elkaar.
    Metingen met de multimeter geven het volgende aan als ik de ruitenwisserhendel in de auto op de verschillende standen zet.
    De oranje en de gele kabel geven 12V op trage, interval en af stand.
    De oranje en de groene kabel geven 12V op de hoge stand.
    Waarom werken de ruitenwissers niet op de hoge stand?

misschien eerder probleem met can bus systeem... als deze dat heeft
    www.peugeotforum.be

Comment

Geen idee ivm can bus. Maar zou de hoge stand van de ruitenwissers toch niet moeten werken met de kabels/voltage van de stekker die ik eerst beschreven heb? Of kan het toch de ruitenwissermotor zijn die alleen op de hogere stand niet werkt? Lijkt me vreemd ook omdat die maar 26000 km dienst gedaan heeft.

Comment

Wat niet gebruikt wordt gaat al eens rapper kapot

Comment

ruitenwissermotor kan je testen via de motor zelf... maar op zich is het een aansturing. maar als die aansturing niet het commando geeft om sneller te werken, dan gebeurt dat niet. canbusmodule aan het stuur waar zowel de pinkers als de ruitenwissers en de claxon mee wordt bediend kan zijn kuren krijgen. En dat is niet gelinkt aan gebruik, maar vaak aan leeftijd.
          www.peugeotforum.be

Comment

Bedankt voor de reacties. Dus dan toch maar langs gaan bij een officiële Nissan garage of kan ik zelf iets doen/meten? (ben een youtube doe het zelver :-))

Comment

ge meet met een multimeter de stroomtoevoer uit aan de vier kabels aan uw motor. dan zou ge toch al een idee moeten hebben. als de kabel voor de hoogste stand geen stroom krijgt, dan werkt die ook niet. Zit daar wel stroom op dan is er een probleem met het motortje zelf.
              www.peugeotforum.be

Comment

Working...
              X