Mededeling

Collapse
No announcement yet.

XC70 2011 lekkende voorruit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• XC70 2011 lekkende voorruit

Ik merk vandaag op dat de voorruit van mijn Volvo XC70 (MY12 uit 2011) bovenaan lekkage vertoont, waterdruppels komen aan de binnenkant van de ruit, tijdens een regenbui.
    Wat zijn de mogelijkheden om dit op te lossen?
    Iemand ervaring met dit probleem?​​

Terug laten opkitten bij Carglass of aanverwant bedrijf, lijkt me.

Als de ruit er uit is, kan je dan evtl onderliggende roest zijn. Maar dat zou wel straf zijn bij een Volvo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

Als de ruit er uit is, kan je dan evtl onderliggende roest zijn. Maar dat zou wel straf zijn bij een Volvo.
      Zo straf nu ook weer niet.
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

bij gelijmde ruit is er maar 1 optie: ruit eruit en nieuwe laten inzetten. Heb je nog verzekering tegen glasbraak? Tijd om die in te zetten.
        www.peugeotforum.be

Comment

Heb iemand gevonden die de ruit eruit gaat halen, alles zuiver maken en terug vastzetten. Hopelijk lukt dit... Anders nieuwe ruit...

Comment

Veel succes.
            Benieuwd naar het resultaat.
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

ruit uithalen gaat, maar zelden gaat het in 1 stuk. Hopelijk een handig iemand.
              www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                ruit uithalen gaat, maar zelden gaat het in 1 stuk. Hopelijk een handig iemand.
                Ik heb mss ooit al 7-8 ruiten laten vervangen, maar nog nooit geweten dat er eentje stuk ging bij het uitnemen.

Maar keep us posted inderdaad.

Comment

Ondertussen eerst een alternatieve oplossing geprobeerd.

Alles afgeplakt met tape, rubber met een schroevendraaier achteruit geduwd, TEC7 spuitmond er tussen en de hele lengte achter de rubber gespoten. Als ik niets zeg, zou je het niet zien.

Ik twijfel echter of dit de oplossing gaat zijn, water zoekt altijd zijn weg...

Morgenavond met de tuinslang erop en dan zien we wel weer... De tijd zal het uitwijzen...​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Meonline Bekijk Berichten
                    Ondertussen eerst een alternatieve oplossing geprobeerd.

Alles afgeplakt met tape, rubber met een schroevendraaier achteruit geduwd, TEC7 spuitmond er tussen en de hele lengte achter de rubber gespoten. Als ik niets zeg, zou je het niet zien.

Ik twijfel echter of dit de oplossing gaat zijn, water zoekt altijd zijn weg...

Morgenavond met de tuinslang erop en dan zien we wel weer... De tijd zal het uitwijzen...​
                    Tec 7 gaat het eventueel vervangen van de ruit wel niet vergemakkelijken, denk ik

Comment

Vandaag water erover, flink met de tuinslang erop, en ja, lekkage... Zeepsop erop en met perslucht getest. Lek zat in het midden van de ruit en het water sijpelde aan de zijkant van de ruit binnen... Water zoekt altijd zijn weg.
                      Alles opnieuw gedaan en flink meer TEC7 er achterin dan de 1e keer en extra op de lekkende plaats.

Morgenavond nieuwe test met tuinslang. Indien opnieuw lekkage = nieuwe ruit.​

Ik hoop inderdaad dat dat geen te groot probleem zal worden als er een nieuwe ruit in moet...

Comment

Working...
                      X