Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geen wind uit rooster midden en onder

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Geen wind uit rooster midden en onder

Dag allen,

ik heb een Fiat 500 Abarth uit 2009, nu werkt mijn verwarming of airco enkel aan de voor en achterruit. Aan de voeten of dashboard midden links en recht komt er geen wind uit. Heeft iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen?

Bedankt!

Wat bedoel je met de achterruit? De achteruitverwarming, daar blaast de airco toch niet.

Staan de verwarmingsinstellingen juist? Bij deze mintemperaturen wordt bij sommige merken de airco soms automatisch uitgeschakeld, bij mijn Lancia Delta uit 2009 was dat ook vanaf 0 graden ofzo.

'Tegelijkertijd moet u er rekening mee houden dat het bij zeer ijzige omstandigheden onmogelijk kan zijn om de airconditioning in te schakelen. Als de airconditioning in de winter niet werkt, betekent dit niet noodzakelijkerwijs dat het systeem defect is. Vooral bij nieuwere auto's worden mechanismen gebruikt om te voorkomen dat de verdamper bevriest. Ze maken het onmogelijk om de airconditioning aan te zetten als de buitentemperatuur lager is dan -5 graden Celsius'.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
      Wat bedoel je met de achterruit? De achteruitverwarming, daar blaast de airco toch niet.

Staan de verwarmingsinstellingen juist? Bij deze mintemperaturen wordt bij sommige merken de airco soms automatisch uitgeschakeld, bij mijn Lancia Delta uit 2009 was dat ook vanaf 0 graden ofzo.

'Tegelijkertijd moet u er rekening mee houden dat het bij zeer ijzige omstandigheden onmogelijk kan zijn om de airconditioning in te schakelen. Als de airconditioning in de winter niet werkt, betekent dit niet noodzakelijkerwijs dat het systeem defect is. Vooral bij nieuwere auto's worden mechanismen gebruikt om te voorkomen dat de verdamper bevriest. Ze maken het onmogelijk om de airconditioning aan te zetten als de buitentemperatuur lager is dan -5 graden Celsius'.
      sorry voor mijn late antwoord.

Wat ik bedoel is dat er geen wind uitkomt uit de 4 vetntilatie openingen, en aan de benen werkt ook niets. Hij blaast enkel aan de voorruit, ik heb alles nagekeken maar tevergeefs. Is er toevallig iets mechanisch dat kapot kan gaan? Een motortje of dergelijke waardoor men niet kan instellen om de wind door een ander kanaal te sturen?

bedankt!

Comment

Is de knop voor de circulatie van de buitenlucht niet per ongeluk ingeschakeld op de airco regeling?
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

In de meeste moderne auto’s zit hij standaard: het recirculatieknopje. De knop is een pictogram van een auto met een pijl erin. Op warme dagen kan deze knop je heel wat brandstof helpen besparen. 

Comment

Ik heb het geprobeerd, ik hoor hem wel reageren maar blaast nog steeds aan de voor ruit? zéér bizar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Theinsecure Bekijk Berichten

Ik heb het geprobeerd, ik hoor hem wel reageren maar blaast nog steeds aan de voor ruit? zéér bizar.
              Dan weet ik het ook niet en ga je bijkomende hulp moeten zoeken. Succes!

Comment

Kans is groot dat één of meerdere gemotoriseerde klep(pen) geblokkeerd zit(ten).
                En als het dat niet is, weet ik het ook niet.

Comment

Working...
                X