Mededeling

Collapse
No announcement yet.

autobanden met grote scheuren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• autobanden met grote scheuren

Bij het nakijken van de remblokken zag ik grote scheuren in de binnenkant van de band zitten.
    ik heb de verkoper al gecontacteerd en die zegt dat de wettelijke garantie van 2jaar is verlopen. ik kocht deze banden 3,5jaar geleden.
    het kan toch niet zijn dat ze zo ook banden verkopen en dat je elke 3jaar je banden moet vervangen, want de garantie is maar 2jaar.
    dit is enkel aan de binnenkant van de band, en loopt dus enkel waar er letters zijn. schade door UV licht is al uit te sluiten, want de buitenkant is intakt. de andere band heeft ook niks.
    productie code is 2019 wel (ze hebben me dus 2,5jaar oude banden verkocht als 'nieuw'. maar dan nog, goed behandeld zouden die toch zulke schade niet mogen hebben

er is ook geen impactschade geweest (velgen hebben niks), banden liggen achteraan een prius zonder trekhaak, dus ook niet dat ze overladen werden. hoge snelheden wordt er ook niet mee gereden (auto heeft bijna 400 000km​), droogtescheuren ook uit te sluiten, bandendruk op 2,5bar

photo_2025-03-11_12-36-42.jpg photo_2025-03-11_12-36-54.jpg photo_2025-03-11_12-37-06.jpg photo_2025-03-11_12-37-04.jpg

6 jaar oud... ik denk toch dat dit droogtescheuren zijn. Mogelijk hebben ze voordien in het licht gelegen toevallig op de binnenkant.
    In elk geval, ik zou er niet meer mee rijden. En volgende keer goed nakijken hoe oud de banden zijn die je gemonteerd krijgt... Ik zou geen banden willen die 3.5jaar oud zijn, maar ik kijk het nu ook niet elke keer na...

Comment

word al niet meer mee gereden, heb op deze velg de vorige band terug gelegd (goodyear). deze werd vervangen omdat de andere kant lek gereden was, dus direct 2 nieuw gestoken.
      nu rijd ik dus weer op 1 nieuwe en de oude goeie nog.
      die is trouwens ook van 2019.

erg eigenlijk dat mijn vorige banden en de laatste aankoop, gewoon even oud zijn
      en als verkoper je dan wegsteken achter 2jaar garantie, maar zelf eerst 2jaar oude gestockeerde banden als nieuw verkopen

Comment

Working...
      X