Iedereen kent het ESP wel, de electronische reddende engel die in vele auto's zit ingebouwd tegenwoordig.
En iedereen weet ook wel ongeveer hoe ze werken, namelijk in geval van tractieverlies van 1 of meerdere wielen, worden andere wielen bijgeremd.
Maar hoe zit dit bij automaten, is dit schadelijk voor de bak of niet?
Waarom?
Wel, remmen en gasgeven tegelijk met een automaat wordt algemeen beschouwd als niet gezond zijnde, zeker de automaat rem truc om snel weg te zijn aan de lichten.
Maar aangezien het ESP ook remt terwijl je nog gas geeft (meestal toch), is dat dan niet even schadelijk?
Of schakelt het systeem ook tegelijk de krachttoevoer uit? (wat me ook logisch lijkt...)
Domme vraag mss, maar het kwam zo in me op
En iedereen weet ook wel ongeveer hoe ze werken, namelijk in geval van tractieverlies van 1 of meerdere wielen, worden andere wielen bijgeremd.
Maar hoe zit dit bij automaten, is dit schadelijk voor de bak of niet?
Waarom?
Wel, remmen en gasgeven tegelijk met een automaat wordt algemeen beschouwd als niet gezond zijnde, zeker de automaat rem truc om snel weg te zijn aan de lichten.
Maar aangezien het ESP ook remt terwijl je nog gas geeft (meestal toch), is dat dan niet even schadelijk?
Of schakelt het systeem ook tegelijk de krachttoevoer uit? (wat me ook logisch lijkt...)
Domme vraag mss, maar het kwam zo in me op

Comment