Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Forum-"sleutel"meeting (basic)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Forum-"sleutel"meeting (basic)

Een ideetje ontsproten aan het bijwijlen best niet zo verzopen brein van SpeedExceed, nadat ik me wat té emotioneel had verzucht dat ik niet meteen kandidaten vind om m'n leergierigheid naar praktische sleutelkennis te helpen bevredigen.

Recept : we komen met een groep bijeen, niet een té grote groep dan, om enkele basistechniekjes en mécaniciengedoe, onder het wakend & ervaren & kundig (belangrijk!) oog van één of meerdere mensen, aan te leren.

Dat gebeurt het best op een plaats waar enkele auto's samen kunnen staan, en uiteraard moet er minstens één iemand aanwezig zijn die al ervaring heeft met die zgn. praktische basiskennis (en niet enkel boekenwijsheid, maar ook praktische ervaring dus).

Geen ambitieus gedoe, gewoon standaarddingen. Zoals :
    1. basis-onderhoud aan een motor doorvoeren
    2. staat van de remblokken en -schijven controleren en evalueren (waarop letten, e.d.)
    3. remblokken vervangen (als puntje 2 een minder positief resultaat oplevert)
    4. EGR-klep localiseren en onderzoeken op overmatige vervuiling
    5. ...

Wie is daarvoor te vinden (zowel leerlingen als leraars gevraagd), waar, en wat wil je wel 'es onder de knie krijgen? Tips, ideeën : smijt ze hier ! Na een tijdje evalueren we dan wel of er concreet iets te regelen valt.

Ik ben hiervoor zeker te vinden!

Voor puntje 1 wil ik gerust les geven en uiteraard dan effectief een onderhoud uitvoeren.

Remmen evalueren...kan ik wel maar ja, daar heb je niet zoveel aan

Comment

zeer zeker interessant!

ik wil gerust een bijdrage leveren, ik kan bijvoorbeeld uitleggen hoe je kan zien of je banden versleten zijn...

ik ken wel iéts van techniek, maar de grote uitleg laat ik toch over aan de meer begadigden op dit forum

Comment

JAAAAA....

Zalig goed idee!

Eigelijk onnozel dat 'k daar nog niet opgekomen was, aangezien de amerikaanse Benzworld waar ik vroeger actief was, regelmatig zo'n 'Technical Meetings' organiseerde....

Ik ben zeker en vast van de partij....
        Enkel hoop ik dat 't nog plaatsvindt in het paasverlof, want vanaf daarna zal ik vooral moeten studeren...

Iemand suggesties ivm WAAR en WANNEER?

Comment

Nog een bijkomend 'probleem'...

Ik ga uiteraard zoveel mogelijk gereedschap meepakken als ik kan, maar we hebben wel nog steeds een deftige 'werkplaats' nodig...
          Ruimte, moet 'vuil' mogen worden, ordelijkheid, zijn toch minimumvereisten...

Comment

Zeer interessant, als echte leek op het vlak van techniek wil ik ook graag van de partij zijn.

Comment

Het zegt mij ook wel iets. Ik heb momenteel nix nada technische ervaring maar dat kan altijd wel eens handig wezen. Alleen ter plaatse raken zou nog wel een probleem kunnen vormen aangezien ik nog rijbewijsloos ben.

Maar ik wil mij zeker wel opgeven als leerling.

Comment

Zeer interessant, aber:

1. Ik heb geen auto
                2. Ik heb geen tijd

Maar ik moet dringend es iets van praktische kennis ivm auto's opdoen ja. Zomervakantie? Iemand?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
                  Het zegt mij ook wel iets. Ik heb momenteel nix nada technische ervaring maar dat kan altijd wel eens handig wezen. Alleen ter plaatse raken zou nog wel een probleem kunnen vormen aangezien ik nog rijbewijsloos ben.

Maar ik wil mij zeker wel opgeven als leerling.
                  Idem

De interesse is er zeker! (ik wil eens wat meer uiteenvijzen dan m'n marder )
                  Dus ik wil me wel aanmelden als leerling indien ik kan

Mss kan iemand een fotoverslag maken voor de andere gebruikers??
                  Last edited by porschepipo; 06/04/2007, 13:45.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door porschepipo Bekijk Berichten
                    Idem

De interesse is er zeker! (ik wil eens wat meer uiteenvijzen dan m'n marder )
                    Dus ik wil me wel aanmelden als leerling indien ik kan
                    Ditto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                      Nog een bijkomend 'probleem'...

Ik ga uiteraard zoveel mogelijk gereedschap meepakken als ik kan, maar we hebben wel nog steeds een deftige 'werkplaats' nodig...
                      Ik wil meteen m'n garage bij 't bankkantoor ter beschikking stellen, maar ik vermoed dat die niet "voldoende" zal zijn. Er kunnen eigenlijk maar 2 auto's in.

Comment

Door het 'zeer actueel' zijn van ons labo verbrandingsmotoren is de meest geavanceerde optie een vijfde versnelling.

Theoretisch heb ik wel alles gezien, maar zou dat toch nooit durven experimenteren op iemend zijn auto. Zou niet mogen dromen dat daar iets fouts aan gebeurt ...

Anderzijds zeker wel kandidaat om mij te laten overspoelen met praktische kennis en tips!
                        2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                        2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          Ik wil meteen m'n garage bij 't bankkantoor ter beschikking stellen, maar ik vermoed dat die niet "voldoende" zal zijn. Er kunnen eigenlijk maar 2 auto's in.
                          Een garage voor 2 auto's breed is ideaal (vind ik). 1 auto centraal in de garage, omhoog krikken die handel! Plaats genoeg erond dan toch hé?

Comment

Dat lijkt me ook groot genoeg, 2 auto's binnen, de rest wacht buiten !

Ik wil alvast een zeer goede leerling zijn, en wil ook graag mijn wagens ter beschikking stellen..

Thx to gTa !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

Sounds ok.

Is er ook plaats om de rest van de auto's te parkeren? (Stel dat we al snel met een man of 10 zijn... die auto's moeten ook ergens kunnen staan...)

En mss wel hét belangrijkste... is er een pompbak die vuil mag worden?

Comment

ik wil ook graag aanwezig zijn, ik kan zelfs al olie, koelwater enzo bijvullen!
                                wel als leerling natuurlijk, anders gaat er vanalles misgaan

Comment

*Steekt vinger in de lucht*

LEERLING !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                    we hebben wel nog steeds een deftige 'werkplaats' nodig...
                                    volstaan driehonder vierkantige meters in 't centrum van Sinnekloas?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                                      Je kan misschien ondertuusen een koppakking van een R4 vervangen als studieobject?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten

Da's interessant! En dichtbij!

Comment

Working...
                                        X