Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
    Ik rijd ondertussen al ruim 3 maand geen LPG meer, maar een dieselwagen.

    Wat de actieradius betreft is het een vooruitgang, eens om de 1000km tanken is immers geen luxe bij ruim 12.000km per maand!

    Voor 't overige blijf ik overtuigd LPG-rijder.
    das ookwel redelijk wa km!

    Dus gij waard er zeer content van? ik doe 120 km per dag ofzo.Ben nog beetje ant twijfele over die lpg.Veel tanken is geen ramp,ben een studentje dus ik heb tijd .
    Ma heb zo beetje mijn twijfel over lpg+automaat, en of dat die wel nog zo vlot gaat draaiene enzo.(waarschijnlijk allemaal ongegrond,heb zelf nog nooit met een lpg meegereden.)

    Comment


    • Ik heb ook een automaat in combinatie met LPG. Maakt eigenlijk geen verschil hoor, ik denk dat je LPG trouwens vaker in combinatie met een automaat ziet dan een handgeschakelde
      Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
        Ik heb ook een automaat in combinatie met LPG. Maakt eigenlijk geen verschil hoor, ik denk dat je LPG trouwens vaker in combinatie met een automaat ziet dan een handgeschakelde

        En kwa draaien van de motor?Even vlot?

        Comment


        • Ja, hoor! Was in 't begin ook één van de vragen van mij, maar dit blijkt duidelijk geen verschil uit te maken.

          Aan 120km per dag ga je toch vrij snel uit de kosten zijn met je installatie.
          Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
            ...
            Ma heb zo beetje mijn twijfel over lpg+automaat, en of dat die wel nog zo vlot gaat draaiene enzo.(waarschijnlijk allemaal ongegrond,heb zelf nog nooit met een lpg meegereden.)
            Heb zelf een Honda Prelude 91, Accord Aerodeck 91 en 94 gehad en nu de Galant 2000, allemaal automaat én LPG. Nooit problemen gehad met het een of het ander, doe jaarlijks zo'n 35.000Km. De Prelude en de Aerodeck verkocht met 150KKm, de Aerodeck 94 met 250KKm en de Galant heeft er onderhand 160KKm opzitten.

            By the way, de tiptronic van de Galant is een echte aanrader.
            Last edited by ; 21/10/2008, 22:43.

            Comment


            • jij werkt op lpg en stelt je motor dagelijks zelf af

              Comment


              • prachtgalant wel

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  jij werkt op lpg en stelt je motor dagelijks zelf af
                  Nee hoor, ik rij er alleen maar mee en geef hem op tijd en stond te eten...

                  Wat afstellen betreft blijft alles beperkt tot een paar dagen voor het inbouwen en anderhalf uur voor de jaarlijkse check-up.
                  Last edited by ; 22/10/2008, 22:21.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                    Ik heb ook een automaat in combinatie met LPG. Maakt eigenlijk geen verschil hoor, ik denk dat je LPG trouwens vaker in combinatie met een automaat ziet dan een handgeschakelde
                    Ik vind persoonlijker dat wanneer je een automaat met lpg dat je veel rustiger rijdt. Met een handbak ben je sneller geneigd om door te trekken tegen de begrenzer en dan valt uw gas uit.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door VaNdIe Bekijk Berichten
                      Ik vind persoonlijker dat wanneer je een automaat met lpg dat je veel rustiger rijdt. Met een handbak ben je sneller geneigd om door te trekken tegen de begrenzer en dan valt uw gas uit.
                      Nee hoor
                      2002 MX-5 NB 1.6

                      2011 Honda PCX

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                        Nee hoor
                        Bij mij dus wel. Wanneer ik doortrek tot 7000 dan valt me gas gewoon weg :s ?

                        Dan moet ik eerst de knop van gas uitleggen en dan steek ik hem gewoon opnieuw aan. Nu komt dit niet meer voor omdat ik er rekening mee houd.

                        Comment


                        • Waarschijnlijk staat hij dan te arm op hoge toeren. Of kan het systeem gewoon niet genoeg gas leveren.

                          Schakelt hij dan over naar benzine?
                          2002 MX-5 NB 1.6

                          2011 Honda PCX

                          Comment


                          • Vraagje over LPI, kan een auto dat LPI heeft, terug zonder LPI gezet worden?
                            Of is dat not done, moeilijk, gemakkelijk, ....?

                            Comment


                            • Je kan de tank er altijd uitsleuren hè. En nog wat draden en darmen

                              Weet eigenlijk niet juist hoe dat zit met de injectoren. Die kan je best laten zitten denk ik

                              Is het met de bedoeling om die installatie later in een andere in te bouwen?
                              2002 MX-5 NB 1.6

                              2011 Honda PCX

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                Idd, dat is een keuze die je maakt hè. Ik wilde gewoon niet om de 300km aan de pomp staan. Ik doe nu 22.000km per jaar. Met een tank rij ik ongeveer een 700km.

                                Als jij nog meer gaar rijden ga je echt vel aan de pomp staan. Mijn pa heeft zo'n ufo-tank en kan 300km rijden. Hij rijdt niet meer veel dus dat is ideaal, maar hij kan bvb niet op en af naar de zee zonder te tanken...


                                Gebruik je je koffer veel?
                                Yep, had ik met m'n toledo en die ringtank ook. Op & af naar zee ging net indien ik hier vertrok met volle tank. 400km was het maximum. Maar toch, ik zou het nu opnieuw doen ipv zo'n cilindertank in mijn koffer!

                                Comment


                                • ik deed met mijn ringtank van 60l 600 km

                                  max 676

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                    Idd, dat is een keuze die je maakt hè. Ik wilde gewoon niet om de 300km aan de pomp staan. Ik doe nu 22.000km per jaar. Met een tank rij ik ongeveer een 700km.

                                    Als jij nog meer gaar rijden ga je echt vel aan de pomp staan. Mijn pa heeft zo'n ufo-tank en kan 300km rijden. Hij rijdt niet meer veel dus dat is ideaal, maar hij kan bvb niet op en af naar de zee zonder te tanken...


                                    Gebruik je je koffer veel?
                                    Kom in de West-vlaanders wonen he dan raak je wel op en af

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door avander_be Bekijk Berichten
                                      Je kan een GDI technisch gezien laten lopen op LPG, dat gebeurt dan op dezelfde manier als bij een old-timer, met een simpele verdampings-kit, het gas wordt gewoon aangezogen met de inlaat lucht ( de preciese term ontsnapt mij), dus zeker géén gas- of vloeibare injectie.

                                      Het probleem hierbij is dat de benzine-injector die bij GDI in de cylinder zit niet meer gekoeld wordt door de benzine... en haast zeker schade gaat oplopen. Daarnaast zal de motor ook niet meer optimaal draaien, GDI's kunnen nl. in verschillende 'modes' draaien... dus waarschijnlijk een fiks verbruikscijfer.
                                      Ontspanner??

                                      Comment


                                      • aja ontspanner

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                          Waarschijnlijk staat hij dan te arm op hoge toeren. Of kan het systeem gewoon niet genoeg gas leveren.

                                          Schakelt hij dan over naar benzine?
                                          De gas valt gewoon uit en rijdt verder op benzine. Dan zit je wel tegen aan de rode zone het is wss daarmee.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X