Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door VaNdIe Bekijk Berichten
    De gas valt gewoon uit en rijdt verder op benzine. Dan zit je wel tegen aan de rode zone het is wss daarmee.
    Is toch niet helemaal normaal, een kwestie van afstellen waarschijnlijk.

Comment

• ja, je blijft afstellen, of er komt een dag dat het niet meet lastig doet

Comment

• Mechanieker, kan ik via jou deze busjes bestellen? in Nederland kosten ze 20 euro

Comment

• ik moest de laatste keer langs lpgdokter.be om de omschakeltemp wat hoger in te stellen (viel soms stil bij eerste omschakelinig naar gas) en het busje bij te vullen. heb er twee mee gekregen... GRATIS. Ik was weer een tevreden klant.
          www.delpgdoktor.be boven !!

Comment

• Wat kosten ze bij de lpg doktor? 20 euro is volgens mij teveel (in ned)

super service inderdaad!! zo moet het

Comment

• Open VLD'ster wil extra LPG-taks afschaffen

mark renders

Open VLD-kamerlid Katia della Faille heeft een wetsvoorstel ingediend om de aanvullende belasting op LPG, die bovenop de gewone verkeersbelasting wordt geheven, af te schaffen.
              De aanvullende belasting op LPG loopt - afhankelijk van het voertuig - op van 90 tot 208 euro.

Sinds ze in 1983 is ingevoerd, is het aandeel voertuigen op LPG gedaald van drie tot één procent van het wagenpark. 'En dat terwijl het vloeibare petroleumgas veel milieuvriendelijker is', zegt Della Faille.

'Uit studies is gebleken dat de emissies van LPG-wagens veel gunstiger zijn dan voertuigen die op benzine of diesel rijden. LPG is bovendien een bijproduct van de olieraffinage, bevat geen lood, geen additieven en bijna geen zwavel', aldus de Open VLD'ster.

'Dat toch maar één schamel procentje van de wagens op LPG rijdt, heeft niet alleen te maken met de angst voor de veiligheid, de beperkte toegang tot parkings, de ombouwkost en het ruimteverlies in de wagen. De belangrijkste reden is die aanvullende belasting', zegt Della Faille.

Voor een LPG-wagen betaalt de eigenaar vandaag altijd meer belastingen dan voor een vergelijkbare benzinewagen tot en met 11 fiscale pk en zelfs dieselwagens.

'Het hele beleid moet erop gericht zijn om maximaal gebruik te maken van een zo milieuvriendelijk mogelijke brandstof. De aanvullende LPG-belasting moet dan ook dringend worden afgeschaft', besluit het Open VLD-kamerlid. pdb
              Artikel
              Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• En gelijk heeft ze! Ik ben benieuwd
                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VaNdIe Bekijk Berichten
                  De gas valt gewoon uit en rijdt verder op benzine. Dan zit je wel tegen aan de rode zone het is wss daarmee.
                  Waarschijnlijk staat hij zo arm in die hoge toeren dan hij denkt dat de gas op is en schakelt dan automatisch terug naar benzine. Effe laten bijregelen.

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  ja, je blijft afstellen, of er komt een dag dat het niet meet lastig doet
                  Goh, in het begin moet je idd regelmatig laten afstellen ja maar nu werkt het bij mijn gewoon erg goed en heb ik eigenlijk nergens last van
                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jschlee Bekijk Berichten
                    Mechanieker, kan ik via jou deze busjes bestellen? in Nederland kosten ze 20 euro

Check je PM's

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                      En gelijk heeft ze! Ik ben benieuwd
                      Volledig mee eens !!!

Ik hoop dat dit even vlug beslist en doorgevoerd is, als het inpompen van ons geld in banken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                        ik hoop dat ze belasting behouden !!
                        Wat vele blijkbaar vergeten is dat LPG in belgie zo goedkoop is omwille van het verschil in accijnzen (op LPG betalen we er namelijk GEEN)
                        De eenmalige belasting (uitzonderlijk toegestaan aan belgie door de europese commisie)heb je er dan ook snel uit !!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Floor Bekijk Berichten
                          Wat vele blijkbaar vergeten is dat LPG in belgie zo goedkoop is omwille van het verschil in accijnzen (op LPG betalen we er namelijk GEEN)
                          De eenmalige belasting (uitzonderlijk toegestaan aan belgie door de europese commisie)heb je er dan ook snel uit !!

Daar heb je natuurlijk ook weer een punt !!

ideaal zou zijn geen taks en geen acijnzen... maja belgie kennende ... het ene afschaffen en het andere bijschaven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mecanieker Bekijk Berichten
                            Check je PM's
                            Super!!! check je PM!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Floor Bekijk Berichten
                              wat kost een liter in België, in nederland ben je nu 55ct kwijt voor 1 liter LPG

Comment

• Ik tank nu 0.386€/l, dat is wel de goedkoopste dat ik ken. Normaal zal het rond de 0.4xx zijn.
                                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Wow dat is goedkoop!! aan de grote weg betaal ik zelfs 0,7X ct!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jschlee Bekijk Berichten
                                    wat kost een liter in België, in nederland ben je nu 55ct kwijt voor 1 liter LPG
                                    Maximum prijs is op dit ogenblik 0,497€/l, maar je kan tot -25% en meer scoren met wat geluk... ofwel kijk je gewoon es op mijn LPG site...

http://www.lpgonline.be/index.php?id=203 in het Nederlands.

Comment

• bij de shell kost het voor 't moment 46 cent voor een liter lpg
                                      2015 BMW F11 520dA
                                      1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Welk periodiek onderhoud dient er te gebeuren aan een wagen met LPG-installatie?
                                        Ik heb al een filtertje zien zitten op de mijne, veronderstel dat dat vervangen dient te worden maar voor de rest...?
                                        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Filter(s) vervangen, druk van de verdamper en emissies checken/afstellen, veel meer zal het niet zijn...

Comment

Working...
                                          X