Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    en dan nog will is't spotgoekoop rijden
    Vroeger wel ja, maar nu nog ?? Ik dacht dat die prijzen nu min of meer op europees niveau lagen alleen dat de uitrusting nog vollediger was (voor evenredige prijzen dan wel)?

Comment

• mijn clk 200 deed 9.5 aan 40 cent zonder kabaal, wel erg sloom
      deze doet 6.3 aan .95

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
        Iemand een idee of een Lexus IS300 geschikt is om op gas te leggen?
        Motor is een Toyota 3 liter VVT-i 6 cyl. 24v

Meer algemeen, zijn er eigenlijk (recente) wagens die om 1 of andere reden totaal niet geschikt zijn om op gas te leggen?
        De VVT-i motoren van Toy' doen het niet zo goed op LPG, problemen met klepzittingen zijn legio en de kosten kunnen serieus oplopen...
        Op de Corolla Verso bv. moet de nokkenas eruit en daar zijn ze bij Toy' al gauw een dagje mee zoet...

Flashlube biedt wat uitstel van executie.

Voorlopig moet je ook alle motoren met directe injectie mijden.
        Last edited by ; 06/12/2008, 14:42.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door avander_be Bekijk Berichten
          De VVT-i motoren van Toy' doen het niet zo goed op LPG, problemen met klepzittingen zijn legio en de kosten kunnen serieus oplopen...
          Op de Corolla Verso bv. moet de nokkenas eruit en daar zijn ze bij Toy' al gauw een dagje mee zoet...

Bedankt voor de info!
          Die Lexus kan dan al geschrapt worden.
          Alternatief zou evt. kunnen zijn de 2.8 V6 van VAG, werkt deze goed i.c.m. gas?

Comment

Enige info van iemand wanneer LPG betrouwbaar beschikbaar zal zijn voor directe injectie motoren?

Comment

Avander, ik ben via dit forum op je site terecht gekomen. Schitterend initiatief! Mocht hij nog wat meer naambekendheid hebben, denk ik dat menig lpg rijders er regelmatig wel zullen passeren om wat prijzen aan te passen. Mijn steun heb je alvast! Ik ga zo snel mogelijk de gpsfile eens proberen ook!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schut Bekijk Berichten
                Avander, ik ben via dit forum op je site terecht gekomen. Schitterend initiatief! Mocht hij nog wat meer naambekendheid hebben, denk ik dat menig lpg rijders er regelmatig wel zullen passeren om wat prijzen aan te passen. Mijn steun heb je alvast! Ik ga zo snel mogelijk de gpsfile eens proberen ook!
                Bedankt, mond aan mond reclame is de beste reclame... niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dino737 Bekijk Berichten
                  Enige info van iemand wanneer LPG betrouwbaar beschikbaar zal zijn voor directe injectie motoren?
                  Ik hoor al jaren dat het bijna zover is... enkel BRC heeft een zgn. 'oplossing' voor directe injectie, maar als je ze van naderbij bekijkt passen ze het oeroude 'verdamper' principe toe, het gas wordt gewoon via de laadlucht in de cylinders gebracht. Alle old-timers worden zo op gas gezet... kon 30 of 40 jaar geleden ook al. Het risico dat je op die manier de benzine-injectors om zeep helpt is m.i. vrij groot...

Directe injectie is enkel een probleem als je absoluut nieuw wilt rijden, tweedehands is er gelukkig nog keuze te over.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                    Bedankt voor de info!
                    Die Lexus kan dan al geschrapt worden.
                    Alternatief zou evt. kunnen zijn de 2.8 V6 van VAG, werkt deze goed i.c.m. gas?
                    De VAG 1800 turbo, V(R)6 en V8 doen het volgens mij goed, nooit klachten over gelezen...

Comment

Ik hoor al jaren dat het bijna zover is... enkel BRC heeft een zgn. 'oplossing' voor directe injectie, maar als je ze van naderbij bekijkt passen ze het oeroude 'verdamper' principe toe, het gas wordt gewoon via de laadlucht in de cylinders gebracht. Alle old-timers worden zo op gas gezet... kon 30 of 40 jaar geleden ook al. Het risico dat je op die manier de benzine-injectors om zeep helpt is m.i. vrij groot...

Directe injectie is enkel een probleem als je absoluut nieuw wilt rijden, tweedehands is er gelukkig nog keuze te over.
                      En Prins VSI?

Comment

• Prins VSI is ( ook) niet bestemd voor directe injectie...

Comment

• Zouden jullie een E36 320i van 1993 met 156.000km nog op LPG leggen?
                          Of beter eerst de wagen eens laten checken door zo een VAB-keuring?
                          BMW E61 525d LCI '09
                          Suzuki Bandit 1250NA /07
                          Fiesta Red Edition '16

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
                            Zouden jullie een E36 320i van 1993 met 156.000km nog op LPG leggen?
                            Doen! Eerst volledig laten nakijken, en dan op LPG zwieren!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
                              Zouden jullie een E36 320i van 1993 met 156.000km nog op LPG leggen?
                              Mijn wagen had ook een kleine 160K km. als ik er lpg heb laten opleggen.
                              De installatie heeft zichzelf ondertussen al dik en dubbel terugbetaald en nog steeds geen technische problemen mee gehad.
                              Ik zou in alle geval niet twijfelen in jouw plaats.

Comment

• 13.2 is veel co²

en vooral omdat geeneen gaskar goed staat afgesteld

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Semper Bekijk Berichten
                                  Mijn wagen had ook een kleine 160K km. als ik er lpg heb laten opleggen.
                                  De installatie heeft zichzelf ondertussen al dik en dubbel terugbetaald en nog steeds geen technische problemen mee gehad.
                                  Ik zou in alle geval niet twijfelen in jouw plaats.
                                  Hangt er ook vanaf hoeveel km je per jaar doet.. Als ik 15.000km op een jaar doe zal het veel zijn.

Ben vandaag bij de garagist geweest en heeft de auto vanonder eens bekeken. Hij zag er nog goed in orde uit, maar hij zou hem niet meer op LPG leggen, vanwege de ouderdom van de auto. Ik weet ook niet hoelang hij nog gaat rijden, voor tzelfde geld heb ik volgende week een joint de culasse..
                                  BMW E61 525d LCI '09
                                  Suzuki Bandit 1250NA /07
                                  Fiesta Red Edition '16

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    13.2 is veel co²

en vooral omdat geeneen gaskar goed staat afgesteld
                                    fuck CO2

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                                      fuck CO2
                                      'T zal wel zijn, de planten moeten ook weten wat te doen....

Comment

• Tank vandaag aan een andere pomp dan gebruikelijk en mijn gemiddeld verbruik ligt plots bijna 2 liter lager dan anders...
                                        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Net wat vreemds aan de hand gehad... Ik ga gas tanken bij Texaco in Hasselt. Terwijl ik aan het tanken ben zie ik wat druppeltjes van het pistool afvallen, nuja ik dacht geen nood, gewoon wat verdamping met deze temperaturen. Maar toen ik het pistool wou afkoppelen lag er toch al een klein plasje. Ik draai het pistool los en daarbij spuit er gas grotendeels in vloeibare vorm uit . De vloeistof kwam uit kleine gaatjes uit het pistool. Door de lage temperatuur kon ik het pistool niet loskrijgen. Ik ben maar snel in de shop gelopen en gevraagd om een handschoen om het los te krijgen en zelfs met die handschoen ging het maar net. Echt enorm koud... Ik vroeg nog aan de dame van de shop of zoiets al eerder was gebeurd, maar blijkbaar niet. Ik vraag me af wat er mis zou zijn. Was het pistool misschien stuk en sluitte dit niet goed aan? Of had ik het er niet goed genoeg opgedraaid?

Ik was er niet echt gerust in om 'm terug te starten eigenlijk...
                                          Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Working...
                                          X