Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De hele tijd die knop ingedrukt houden zonder te mogen loslaten.. En meestal duurt het een hele tijd eer die pomp begint te werken nadat je op de knop bent beginnen duwen.
Maar voor de rest ben ik al heel tevreden van de installatie! Ik voel niks van verschil, alleen in de portemonnee
liever een tijdje op die knop duwen dan heel de tijd op dat handvat van een benzinepomp knijpen. want da clipje dat er in zit dat je niet moet knijpen werkt blijkbaar hier nergens
liever een tijdje op die knop duwen dan heel de tijd op dat handvat van een benzinepomp knijpen. want da clipje dat er in zit dat je niet moet knijpen werkt blijkbaar hier nergens
Waar ik tank heb je 2 pompen. Bij 1 kun je met je volledige hand de knop indrukken en is er geen probleem, maar bij de andere is het zo'n "vingerdrukknop". Enkel in te drukken met 1 vinger! En geloof me vrij dat je dan blij bent als dat tellertje eindelijk op 80L staat !!
Waar ik tank heb je 2 pompen. Bij 1 kun je met je volledige hand de knop indrukken en is er geen probleem, maar bij de andere is het zo'n "vingerdrukknop". Enkel in te drukken met 1 vinger! En geloof me vrij dat je dan blij bent als dat tellertje eindelijk op 80L staat !!
Waar ik tank heb je 2 pompen. Bij 1 kun je met je volledige hand de knop indrukken en is er geen probleem, maar bij de andere is het zo'n "vingerdrukknop". Enkel in te drukken met 1 vinger! En geloof me vrij dat je dan blij bent als dat tellertje eindelijk op 80L staat !!
I know the feeling... vooral als het dan ook nog 'es vriest dat kraakt zoals vorige week...
Ik heb op 20.000Km zo'n 134l benzine getankt... omgerekend is dat 0,67l/100km.
Geen paniek, wil je echt weten hoeveel er verbruikt is zit er niets anders op dan hem telkens vol te tanken... wat natuurlijk onzin is als je op gas rijdt.
Hou gewoon het benzinepeil in de gaten en zorg dat je gemiddeld een kwart van je tank vol hebt, sommige benzinepompen houden er niet zo van om droog te staan en begeven het anders vroegtijdig...
Ik heb nu 1100km gedaan met mijn nieuwe LPG-installatie, maar er is al ongeveer 15liter benzine uit de tank verdwenen
Dat zat ik mij nu ook reeds een tijdje af te vragen! Ik heb hiervoor vorige week beide tanks eens volledig opgevuld en ga binnen 2-3000 km dat nogmaals doen. Ik hou je op de hoogte. (Mss wel in rekening houden dat ik af en toe wel eens omschakel als het aan het licht even nodig is )
het benzineverbruik is er vooral in de winter, van dra het warmer wordt is dat over
Ja, dan rijd hem iets langer op naft zeker?
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Vraagje voor de kenners: kunnen recente benzinemotoren (bvb. de TFSI motoren van VAG) probleemloos op LPG/LPI gegooid worden, of is dit enkel aan te raden voor wat oudere modellen, waarmee het zo nauw niet steekt?
Kheb daarnet de benzinetank eens volgegooid, kzal eens zien hoeveel benzine hij zal verbruiken
Ok, de motor start wel steeds op benzine, maar 's morgens als hij volledig koud staat, schakelt hij al na 4km over op LPG. Zó veel is da toch niet?
Kan het ook zijn dat hij, alhoewel hij aanduidt dat hij op LPG rijdt, toch nog benzine verbruikt als je te veel gas geeft of te hoog in toeren gaat? Of als hij niet goed staat afgesteld?
BMW E61 525d LCI '09
Suzuki Bandit 1250NA /07
Fiesta Red Edition '16
Kan het ook zijn dat hij, alhoewel hij aanduidt dat hij op LPG rijdt, toch nog benzine verbruikt als je te veel gas geeft of te hoog in toeren gaat? Of als hij niet goed staat afgesteld?
Das best mogelijk. Bij de mijne werd extra benzine ingespoten vanaf 3500 RPM maar na een fine-tuning na 2 maand is dat er terug uitgehaald.
Vraagje voor de kenners: kunnen recente benzinemotoren (bvb. de TFSI motoren van VAG) probleemloos op LPG/LPI gegooid worden, of is dit enkel aan te raden voor wat oudere modellen, waarmee het zo nauw niet steekt?
Fout, voor LPG steekt het ALTIJD nauw, anders ga je snel in de problemen zitten... bv. onsteking kan gebrekkig zijn én werken op benzine, op gas ga je snel vierkant draaien.
Wat directe injectie motoren betreft ( de vraag wordt op praktisch elke pagina van dit topic gesteld) is er op dit ogenblik GEEN echte oplossing!
Je kan technisch haast elke motor op LPG laten lopen ( ook turbo's, diesels en directe injecties, boten, heftrucks). BRC biedt bv. een kit aan voor directe injecties maar deze werkt volgens hetzelfde principe als de 'ouwe' aangezogen kits die enkel nog geschikt zijn voor de ombouw van oldtimers...
Kijk voorlopig uit naar benzine-motor met klassieke injectie met een sequentiële gas-injectie of vloeibare injectie. Top of the bill!
Comment