Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Aan de Oeral in Hasselt, er is daar geen shop en toch kan je er elke dag tanken tussen 7 en 19u.
En ik ben nog al op plaatsen hier in de buurt geweest waar er dan wel een shop was, maar deze gesloten was en je er toch kon tanken.
Als jullie meer van die stations kennen hoor ik het graag, voortaan ga ik ook de openingsuren van de LPG-pompen bijhouden. Hiervoor komt er ook een categorie 'Open op zondag' bij.
Als jullie meer van die stations kennen hoor ik het graag, voortaan ga ik ook de openingsuren van de LPG-pompen bijhouden. Hiervoor komt er ook een categorie 'Open op zondag' bij.
Avia in Kermt (Hasselt) is nog zo eentje; 24/24 open
hallo,ik ben hier nieuw.ik rijd nu ongeveer 10 jaar rond met mijn wagen op lpg.nooit grote problemen gekend.ik heb de wagen gekocht met ongeveer 100000km op de teller.ondertussen heb ik er 450000km.de lpg installatie is van koltec.in 1999 geplaatst voor 96000fr maar eigenlijk 86000fr in werkelijkheid betaald.de wagen is een mazda 626 met een 2.5i v6 motor.nog nooit startproblemen gehad.starten doet hij even een fraktie van een seconde op benzine.maar nog geen halve sec later draait hij al op gas.mijn ingebouwde ringtank ligt waar vroeger het reservewiel lag en daar gaat 77l bruto in.ik verlies bijna geen kofferruimte.als hij helemaal leeg is kan ik rond de 74l tanken.de speciale 80% stop is bij mij verwijderd om grotere actieradius te hebben(ongeveer 500 km).vanzelfsprekend mijd ik grote temperatuursschommelingen als ik pas getankt heb.ik rijd zo al bijna 10 jaar rond.mijn verbruik op lpg ligt tussen de 13.5l en 15l.op benzine bedroeg dit 11l.dit is misschien meer als ik verwacht had maar gelukkig is lpg goedkoop.ik heb een spuitbus in de koffer liggen voor moest ik pech hebben met een platte band.bovendien heb ik mij een setje van tip top gekocht met 5 van die stoppen in met een priem erbij om in de band te duwen.1 keer heb ik dat nodig gehad toen ik een scheur had in mijn band van enkele cm ers.twee van zulke stoppen erin en de band liet niet meer af.volgend jaar ga ik een andere wagen zoeken.misschien een 6mps met 2.3l turbo van 260pk.deze motor met directe benzine injectie kan nu al op lpg geplaatst worden.men verbruikt wel steeds een beetje benzine(1l ongeveer) om de benzineinjectoren te koelen daar deze anders gaan verbranden .het verbruik op lpg zou ongeveer 10l bedragen.
hallo,ik ben hier nieuw.ik rijd nu ongeveer 10 jaar rond met mijn wagen op lpg.nooit grote problemen gekend.ik heb de wagen gekocht met ongeveer 100000km op de teller.ondertussen heb ik er 450000km....
Ik denk dat je onderhand mag besluiten dat deze motor het prima doet op LPG...
volgend jaar ga ik een andere wagen zoeken.misschien een 6mps met 2.3l turbo van 260pk.deze motor met directe benzine injectie kan nu al op lpg geplaatst worden.men verbruikt wel steeds een beetje benzine(1l ongeveer) om de benzineinjectoren te koelen daar deze anders gaan verbranden .het verbruik op lpg zou ongeveer 10l bedragen.
Wat voor installatie mag dat dan wel zijn, BRC misschien?
ja,ik denk dat dit een installatie van BRC is.zou ongeveer 3000e kosten.maar hoe je het ook draait of keert,van een auto met directe benzineinjectie maakt men een auto met indirecte gasinjectie.het is wachten op een echte doorbraak op lpg gebied voor benzinemotoren met directe injectie.de uiteindelijke oplossing voor dit probleem en de ideale oplossing zou zijn dat men een universele injector ontwikkelt die zowel op benzine als op lpg werkt en die dus de originele benzineinjector vervangt.hierdoor stuurt men dan vloeibare lpg zodat deze nauwkeurig te regelen en te doseren is.moest ik nog in het school zitten dan zou mijn eindwerk hierover gaan.misschien een idee voor vialle?moest ik tijd genoeg hebben zou ik mij daar zelf mee bezig houden maar helaas.
Dat zat ik mij nu ook reeds een tijdje af te vragen! Ik heb hiervoor vorige week beide tanks eens volledig opgevuld en ga binnen 2-3000 km dat nogmaals doen. Ik hou je op de hoogte. (Mss wel in rekening houden dat ik af en toe wel eens omschakel als het aan het licht even nodig is )
Zoals beloofd.... Gemiddeld verbruik over een test van 5550Km:
LPG: 14.68L/100km
Benzine: 0.46L/100km
Ik rij ook op LPG van het merk BRC blijft inderdaad lang op benzine draaien als het koud is, daarom heb ik een kabeltje laten zetten bij de dealer die doormiddel van een weerstand het koelwater van de motor opwarmt. Daardoor schakelt hij veel rapper over op gas en heb ik direct warme lucht.
Me too.
Bij mij schakelt hij bij een watertemperatuur van 18°C aan de sensor in de verdamper. Lager instellen was niet mogelijk.
Al de andere installaties die mijn moeder gereden heeft schakelden/schakelen over na 300m, ook als het erg koud is. Als de ene het kan moet de andere het ook kunnen, ik snap het niet goed.
Comment